Vývoj nástupce Bugatti Chiron začne v roce 2019

Vysoké výkony Chironu nestačí a nástupce bude zase o něco rychlejší. Se stávajícím pohonným ústrojím to ale nezvládne.

Hypersport Bugatti Chiron byl představen teprve minulý rok, ale v Bugatti již pozvolna plánují vývoj jeho nástupce. Značce, do jejíhož čela brzo usedne Stephan Winkelmann, bývalý CEO Lamborghini, současná podoba nestačí a nástupce by měl být opět o něco rychlejší, exkluzivnější a tím pádem i dražší.

Na letošním autosalonu ve Frankfurtu se novináři dozvěděli první informace o chystaném nástupci. Wolfgang Durheimer, současný CEO značky, se ale rozmluvil i o budoucnosti Chironu. Továrna plánuje, že jej bude vyrábět po dobu šesti let a v současné době je prodaná produkce na následující čtyři roky. Své majitele zatím našlo 300 kusů, z plánovaných 500, a dělníci jsou schopni zkonstruovat 70 aut ročně.

Z minulých měsíců je známo, že se Bugatti vydá cestou hybridního pohonu po vzoru konkurence. Inženýři údajně dosáhli maxima, co jsou schopni vydolovat z osmilitrového motoru W16 se čtyřmi turbodmychadly, který v současné době dosahuje maximálního výkonu 1500 koní. Způsob, jakým budou elektromotory využity, zatím není znám.

Chiron se v současné době pyšní rekordem, který zvládl s Juanem Pablem Montoyou za volantem. Akceleraci z 0 na 400 kilometrů v hodině a následné zastavení hypersport stihl za 42 sekund. To je opravdu dechberoucí výsledek.

Citroën C6 Lignage: Nadějná socha na kolech

Citroën řadíme mezi ty významnější automobilky naší historie. Prodával nádherná a revoluční auta, nebál se riskovat a bohužel často prohrával. Dnes tu máme Citroën C6 Lignage, koncept symbolizující plané naděje Citroënu na přelomu milénia.

Číst celé

Campagnolo: Od bicyklů přes NASA a sporťáky zase zpátky

Campagnolo je legendou v silniční cyklistice, ale jako průkopníci lití hořčíkových slitin se uplatnili i v nám zajímavějších oborech.

Číst celé

Masařka AMG je budoucí klasika. Kupte si ji po Schumacherovi

Jedno z prvních aut vzniklé za úzké spolupráce AMG a Mercedesu bylo sleeperem, jak má být. Ale tehdy se to tak ještě nebralo.

Číst celé

Dan Gurney vyrazil proti nezdolným Jaguarům s Impalou. Rychle mu to zakázali

Stane se jen těžko, aby impala v divočině předstihla jaguára. Při automobilovém závodění v šedesátých letech se ale něco podobného vážně stalo.

Číst celé

Odhalte historii Fordu GT40 Mk.II, který ovládl Le Mans 1966

Ford GT40 Mk.II týmu Shelby American rozdrtil Ferrari ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans ročníku 1966.

Číst celé

Cadillac Seville se prodával se zvláštní výbavou pro makléře z Wall Street

Marketingové oddělení Cadillacu si myslelo, že průměrný majitel Seville si potřebuje čas od času něco spočítat. Z toho důvodu mu do výbavy přidalo kalkulačku.

Číst celé