Francouzi měli z Citroënu 2CV srandu. Takhle se mu smáli při představení

Při oficiálním představení sklidil lidový Citroën mnoho pochval i posměchu. Návštěvníci pařížského autosalonu nemohli tušit, jakou legendou se později stane.

Prozradíme vám malé tajemství: když se zúčastníte autosalonu, lidé na stánku tam nejsou jen proto, aby vypadali hezky a mluvili o pozitivních vlastnostech nových modelů. Slouží jako oči a uši automobilky. Lidé na stánku jsou často placení za to, aby pozorně sledovali reakce návštěvníků a předkládali pravidelné zprávy o tom, co vidí a slyší.

Veškerá zpětná vazba je pro automobilky důležitá při tvorbě obchodních a marketingových modelů nebo při pozdějších modernizacích vozů. Nejdůležitější zpětná vazba pochází od potenciálních zákazníků, kteří mohou mít podstatné připomínky na design, výbavu a další vlastnosti nově představených modelů. Jde o levný a snadný průzkum trhu a zdaleka není nový.

Zpráva, kterou podali členové stánku Citroënu poté, co se na autosalonu v Paříži v roce 1948 představil ikonický model 2CV, je fascinující čtení. Odhaluje, že velký počet návštěvníků autosalonu nebyl příliš otevřený novému základnímu modelu značky. Podle jejich slov se jednalo o ošklivé, pomalé a směšné auto, které bylo předurčeno k neúspěchu.

Původní patnáctistránková zpráva ve francouzštině se v současnosti nachází v archivu Citroënu, ale na internetu se objevilo několik přeložených záznamů, jejichž pomocí si dokážeme představit, jak veřejnost přijala legendární kachnu.

Pozitivní reakce

  • Není to tak hrozné.
  • Musíme si na ten design zvyknout. Až jich bude jezdit několik tisíc, stanou se součástí světa a bude se na ně koukat dobře.
  • Líbí se mi odpružení.
  • Šedá barva není příliš přitažlivá, ale pravděpodobně tu je z dobrého důvodu.
  • Rád bych viděl motor. Věřím, že je revoluční.
  • 2CV je lepší než motocykl.
  • Vážně není příliš atraktivní. Cenově je ale dostupné a prostornější než Rovin.*
  • Za tu cenu nemůžeme očekávat Cadillac.
  • Sedadla jsou velmi pohodlná.
  • Vypadá to jako velmi praktické auto.
  • Je to opravdu prostorné. Uvnitř je více místa než v Peugeotu 202 nebo Renaultu.
  • Světlomety nemusí být obrovské, aby osvítily silnici. Jeep vás prakticky oslepí, když jede v protisměru a má drobná světla.
  • Citroën bych si koupil se zavřenýma očima. U Citroënu víte, že se vám podařilo získat dobré auto, které bylo důkladně otestováno před uvedením na trh.
  • Společnost, která navrhla Traction Avant se nemůže mýlit.

Negativní reakce

  • Opravdu by Citroën stálo více peněz, kdyby dal 2CV více stylového designu?
  • Překvapuje mě, že se Citroën odvážil ukázat něco takového.
  • Není to auto, je to houpačka pro děti.
  • Není to auto, je to loď.
  • Zajímalo by mě, jestli se ve 2CV dostanete na moře.
  • Než to uvedou na trh, budou muset předělat nastavení podvozku.
  • Vsadím se, že tato věc doslova vzlétne, když v ní ve vysoké rychlosti přejedete nerovnost na silnici.
  • Šedá barva mi připomíná nemocniční pokoj. Ošklivá volba.
  • Je to sardinka na kolech.
  • Citroënu došel plech, takže na střechu použili plachtu.
  • Myslíte si, že to auto testovali v silném bočním větru?
  • Do auta se může dostat kdokoliv, kdo má nůž.
  • Zajímalo by mě, jestli se dodává se šlapkami.
  • Nedovolí nám otevřít kapotu, protože nevědí, jaký motor budou používat.
  • Citroën měl investovat více peněz, aby udělal lepší auto. Raději bych utratil o 50 000 franků více a koupil si Renault.
  • Obávám se, že voda prosakuje skrz střechu, když prší.
  • Není tam ani palubní deska.
  • Stěrače čelního skla jsou ovládány ručně. Místo toho, aby udělali pokrok dopředu, jdou dozadu.
  • Je to zklamání. Škoda, že tu není pan Citroën, aby to viděl!
  • V okolí jich bude jezdit hodně, ale dovedu si představit, že v zahraničí neprodají ani jeden.

*Rovin je prťavý francouzský kabriolet poprvé představený v roce 1946.

Audi Quattro Spyder: Nástupce Quattra se nedostal na trh, aby nenarušil rodinné vztahy

Audi Quattro Spyder se představilo jako nástupce legendárního Quattra, ale kvůli hrozícím sporům v rodině Ferdinanda Piëcha se nedostalo do sériové výroby. Zjistěte, jak Audi později využilo nákladný vývoj nového modelu s motorem uprostřed.

Číst celé

Chcete Porsche 911 Carrera S? Tohle jsou jeho servisní náklady

Po vzoru Ferrari F430 jsme se rozhodli zjistit servisní náklady dalšího exkluzivního sportovního vozu, jímž je Porsche 911 Carrera S generace 997. Na kolik tahle sranda vyjde?

Číst celé

Lamborghini Diablo: Zuřivý býk z corridy

Klínovitý design s oblými hranami a surový dvanáctiválec. Legendární Diablo bylo pravověrným supersportem.

Číst celé

Lotus Europa S: Civilizované Elise, které nikdo nekupoval

Několik let před úspěšnou Evorou se Lotus rozhodl navázat na úspěšný model z minulosti. Ke zklamání všech zúčastněných se však jednalo o naprostý prodejní propadák.

Číst celé

Nissan 200 SX S14 díl 1.: Čtyři roky s dvoukilem

Kupovat japonské auto v Německu je dobrý nápad, ale nejde udělat kšeft, když jde Turek na oběd.

Číst celé

Porsche 550: První závodní Porsche miloval James Dean

Historicky první závodní Porsche, do jehož historie se otiskla nesmazatelná stopa v podobě tragického úmrtí amerického herce Jamese Deana.

Číst celé