Ferrari 458 Italia bude mít manuál! Vznikne malá omezená série

Společnost z Texasu nabízí supersport, který Ferrari nikdy nechtělo vyrábět.

Ferrari 458 Italia se poprvé představilo na autosalonu ve Frankfurtu 2009 a ukázalo světu, jakým směrem se bude ubírat budoucí design Ferrari. Nový model se stal prvním supersportem značky, který byl vybavený pouze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou F1.

Absence manuální převodovky zklamala mnoho potenciálních zákazníků. Společnost European Auto Group z amerického Texasu se po deseti letech od uvedení modelu na trh rozhodla napravit chybu Ferrari a nabízí možnost zástavby manuální převodovky do Ferrari 458 Italia!

Specialista na evropské vozy už dříve zrealizoval několik přestaveb Ferrari F430, jejichž majitelé si přáli vyměnit automatickou převodovku za purističtější manuál. F430 se na rozdíl od 458 Italia s manuálem sice vyrábělo, ale většina prodaných kusů byla vybavena sekvenční převodovkou F1.

Protože se Ferrari 458 Italia nikdy nevyrábělo s manuálem, není tomu přizpůsobena ani karoserie. Kompletní přestavba bude mnohem náročnější než u F430, ale společnost již pracuje na prvním funkčním prototypu. Odkud použitá manuální převodovka pochází, bohužel není známo.

European Auto Group odhaduje, že zájemců o přestavbu nebude mnoho. Očekává, že v ideálním případě přepracuje 10 nebo 11 kusů. První vozy zákazníků by měly podstoupit úpravu v lednu 2020.

Porsche Cayman S: Řekneme vám, kolik stojí provoz a servis

Zjistili jsme, kolik stojí provoz, údržba a velký servis sportovního kupé Porsche s motorem uprostřed z minulého desetiletí.

Číst celé

Omezovače otáček: Jak fungují různá provedení?

Základní funkci omezovače otáček všichni známe, ale víme, jak fungují po stránce techniky? Kromě toho vám zároveň prozradíme, co se stane, když omezovač otáček nestihne zakročit včas.

Číst celé

Mototechna roku 1974: 7 aut, která jste mohli mít

Auta, jimiž jezdili naši otcové a dědové. Víte, kolik stála jako nová?

Číst celé

Ford Marmon-Herrington Super Deluxe 4×4: Historicky první luxusní SUV

Ford Marmon-Herrington Super Deluxe 4×4 nejspíše odstartoval obrovskou popularitu vozů SUV s pohonem všech kol, ale dnes jej zná jen málokdo.

Číst celé

Honda Civic Type-R EK9: Klenot ze Suzuky

Japonský hot hatch, který je i dnes stále vnímán jako rychlý vůz, jenž poslouží nejen na ulici, ale i na okruhu. Jeho první generace se na trhu objevila před dvaceti lety a byla více hardcore než současná pátá generace s označením FK8.

Číst celé

Ferrari 250 GT California Spyder: Drahý a strohý roadster pro bohaté Američany

Severoameričtí dovozci Ferrari si vyžádali výrobu puristického roadsteru, kterým se pokusí zaujmout nejbohatší klientelu. V dnešních dnech se jedná o jedno z nejcennějších silničních Ferrari všech dob.

Číst celé