Splňte si sny hned teď! Tyhle supersporty jsou jako nové a čekají na vás

Myslíte si, že jste dospělí a umíte se chovat zodpovědně? Chyba! Prohlídka těchto šesti téměř nových supersportů vrátí vaší úroveň chování zpět do dětských let. Nevěříte? Budete je chtít!

„Vyprodáno!“ Slovo, které často volají do světa automobilky nabízející extrémně drahé unikátní modely krátce poté, co je poprvé odhalí světu pod reflektory výstav po celém světě. Získat některá vzácná auta může být tvrdým oříškem i pro vlivné sběratele. Většině automobilových výrobců se však zatím nedaří úspěšně bojovat se spekulanty a překupníky, kteří nechávají limitované modely takzvaně „dozrát“. Následný zisk z prodeje může být až několikanásobný.

Pokud jste velmi bohatý sběratel speciálních aut, stačí zabrousit do správné inzerce, v níž můžete snadno najít vaše vytoužené kousky. Nesmíme zapomenout, že žijeme ve světě, který řídí hlavně peníze. I přestože si nejspíše nikdy nekoupíme žádné z nich (jedině, kdyby nám stotisícinásobně stoupla čtenost), prohlédli jsme si naší oblíbenou inzerci na serveru Classic Driver, kde jsme našli šest úžasných rychlých aut. Některá z nich jsou sice „obyčejnější“, ale všechna mají jedno společné – mají málo najeto a jsou na prodej, takže si je můžete koupit!

Aston Martin One-77

Luxusní grand tourer One-77 je považovaný za nejexkluzivnější Aston Martin minulého desetiletí. Britská továrna ukázala první prototyp na autosalonu v Paříži 2008 a finální auto se představilo o měsíc později na výstavě Concorso d’Eleganza Ville d’Este na břehu jezera Como. Překrásná karoserie vyrobená z uhlíkových vláken a hliníkových slitin okamžitě získala ocenění za design.

Pod dlouhou kapotou byl uložený 7,3 litrový motor V12 o výkonu 760 koní, s nimiž One-77 uháněl až 350 kilometrů v hodině. Továrna v Gaydonu vyrobila pouze 77 kusů, ale jeden totálně zničený exemplář při nehodě v Hong Kongu zvedl hodnotu zbývajících 76 kusů. Tento konkrétní byl vyrobený v roce 2012 a urazil pouhých 975 kilometrů.

Máte zájem?

Ferrari F40

Nejlepší Ferrari všech dob? Jednoznačně F40! Legendární superauto od Ferrari mělo hned několik důvodů ke vzniku. Ferrari jeho pomocí oslavilo čtyřicáté výročí od svého založení a stárnoucí zakladatel značky Enzo Ferrari si přál, aby F40 bylo jeho definitivním Ferrari. Vzniklo, aby bylo tím nejlepším a nejrychlejším, co továrna Ferrari za jeho života vyrobila.

Důležitého poselství vytušili spekulanti a sběratelé. Ferrari původně plánovalo vyrobit přibližně 400 kusů, ale kvůli velkému zájmu zákazníků jich nakonec vzniklo 1 311. Většina kusů okamžitě skončila v garážích, kde čekaly na budoucí růst hodnoty. Traduje se, že v roce 1990 (tři roky po oficiálním představení), se na silnicích pohybovalo jen 10% ze všech vyrobených kusů. Exemplář, na který se díváte, je jeden z těch, co celé roky stály v garáži. Byl vyrobený v roce 1992 a najel 485 kilometrů.

Máte zájem?

Ford GT

Chcete si pořídit moderní Ford GT, ale štve vás, že nejnovější generace nemá vidlicový osmiválec? Nepříjemné rozhořčení můžete vyřešit exemplářem pocházejícím z období výroby generace minulé. Model vyráběný v letech 2004 až 2006 vznikl, aby vzdal hold ikonickému závodnímu Fordu GT40, jehož pomocí Američané rozdrtili nabubřelé Italy z Maranella.

Námi nalezený exemplář je navíc velmi zajímavý! Ford GT vznikl v počtu 4 038 kusů a tento je jeden z 541 vozů, které jsou nalakovány do vzácného šedého odstínu Tungsten Grey. I přestože byl vůz vyrobený v září 2006 a vystřídal dva majitele, najel jen 709 kilometrů.

Máte zájem?

Lamborghini Murciélago

Krátce po svém založení v roce 1963 se Lamborghini stalo silnou značkou, která dokázala konkurovat slavnému Ferrari. Ačkoliv Ferruccio Lamborghini byl zkušený průmyslník a podnikatel, vyrábět luxusní a sportovní auta bylo nad jeho finanční možnosti. Italská továrna se dlouhá desetiletí nacházela na pokraji bankrotu, který vyřešilo až převzetí značkou Audi na konci devadesátých let.

Prvním modelem, který vznikl pod dohledem Audi, bylo dvanáctiválcové Murciélago. Nástupce Diabla je dodnes považovaný za nejkrásnější Lamborghini moderní éry, za což mohou hlavně čisté uhlazené linie. Navíc jde o jeden z posledních modelů značky, které mohly být vybaveny šestistupňovou manuální převodovkou s otevřenou kulisou řazení. Tenhle kousek ji má a je téměř nový, protože počítadlo kilometrů ukazuje číslovku 303.

Máte zájem?

Mercedes-Benz SLR McLaren

Mercedes-Benz a McLaren se na přelomu tisíciletí spojili, aby společně postavili výkladní skříň svých nejlepších technologií. „Stříbrný šíp zítřka,“ jak ultimativnímu cestovnímu supersportu přezdívalo marketingové oddělení Mercedesu, navázal na legendární Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z padesátých let minulého století. Výroba SLR McLaren probíhala v britské továrně McLarenu ve Wokingu v letech 2003 – 2010. Během dlouhé výroby vzniklo jen 2 157 exemplářů v různých variantách.

Postupem času se do výroby sice dostaly vylepšené verze, ale naší nejoblíbenější variantou je původní kupé. Důvodem je ničím nerušený elegantní design s motýlími dveřmi. Pokud po něm toužíte stejně jako my, můžete si pro jeden špičkový exemplář zajet do Portugalska. Majitel s ním od roku 2006 příliš nenajezdil, protože tachometr ukazuje hodnotu 3 500 kilometrů.

Máte zájem?

Porsche 918 Spyder

Pamatujete si, jak jsme se na konci minulého desetiletí báli spekulací o hybridních supersportech a hypersportech? Ani to nebolelo, že? Když se v prvních letech tohoto desetiletí představila svatá trojice LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder, všichni jsme zatoužili po extrémně rychlých autech se silnými vidliválci a elektromotory.

Poslední zmíněný hypersport si nyní můžete koupit. Německý dealer Marcel Müller Motors inzeruje šedý exemplář vyrobený v polovině roku 2015, který je ve vlastnictví prvního majitele. Pořadové číslo kusu je 231/918, během čtyř let najel pouze 1 363 kilometrů a na zádi jej podepsal Walter Röhrl.

Máte zájem?

Zastřel a ujeď 1/3: Předváleční gangsteři měli smysl pro eleganci

Mafiáni předválečné doby vsázeli na pancéřování, eleganci a výkon motoru. Těchto 6 aut patřilo k jejich oblíbeným volbám.

Číst celé

Mercedes-Benz S W126: Luxusní a technologická revoluce

Mercedes-Benz třídy S byl vždycky považovaný za standard luxusu a moderních technologií. Generace W126 toho byla jasným důkazem.

Číst celé

Mazda RX-7 GTO: Oheň plivající bestie z IMSA

Závodní série IMSA přinášela fascinující závodní speciály. Jedním z nich byla čtyřrotorová Mazda RX-7 GTO, která výrazně přispěla k úspěšnému tažení wankelového kupé ve světě motorsportu.

Číst celé

Honda Civic Type-R EK9: Klenot ze Suzuky

Japonský hot hatch, který je i dnes stále vnímán jako rychlý vůz, jenž poslouží nejen na ulici, ale i na okruhu. Jeho první generace se na trhu objevila před dvaceti lety a byla více hardcore než současná pátá generace s označením FK8.

Číst celé

Peugeot 405 Mi16: Pocta poslednímu sportovnímu sedanu automobilky

Na konci osmdesátých let přišel Peugeot s jeho prvním sportovním sedanem. Nástupce se nedočkal dodnes.

Číst celé

Peugeot 205 Rallye měl motor vyvinutý pro závody

Peugeot 205 GTi je v dnešních dnech respektovanou legendou, ale pro milovníky lehkých rychlých hatchbacků měli Francouzi i další možnost.

Číst celé