Bugatti 16C Galibier: Limuzína, která chtěla strčit Rolls-Royce do kapsy

Galibier poháněný šestnáctiválcem s dvojicí kompresorů měl stát po boku rekordního Veyronu jako druhý model nabídky Bugatti.

Dnes se zdá, že svět je posedlý vysoce výkonnými SUV. Bentley vyrábí Bentaygu, Lamborghini vyrábí Urus, Rolls-Royce vyrábí Cullinan, Ferrari dokončuje vývoj Purosangue a Bugatti nedávno prohlásilo, že taktéž pracuje na zahájení vývoje luxusního SUV, které bude nabízeno vedle Chironu. Bugatti mělo podobný nápad už před deseti lety, kdy ale uvažovalo o výrobě exkluzivního fastbacku.

V roce 2009, dlouho předtím než automobilový trh zachvátila posedlost vozy SUV, lidé z Bugatti zvažovali zahájení výroby druhého modelu, který by byl nabízen vedle vlajkové lodi dané éry – Veyronu. Když Volkswagen získal slavnou francouzskou automobilku, dokázal oživit legendu a udělat z Bugatti jednu z nejuznávanějších světových značek. Už při vytváření nejrychlejšího sériově vyráběného vozu na světě bylo jméno Bugatti opět spojeno s výkonem a nekompromisní kvalitou. Volkswagen za to však zaplatil obrovské množství peněz.

Zatímco miliardáři nakupovali nové Veyrony za průměrnou cenu okolo dvou milionů amerických dolarů, uvádí se, že Volkswagen tratil 6,25 milionu dolarů na každém vyrobeném kusu. Monumentální množství vynaložených peněz ukázalo nadšení skupiny Volkswagen, jehož pomocí byl úspěšně oživen slavný výrobce luxusních vozů. Bugatti však pochopitelně chtělo představit další model, který by byl schopen generovat zisk.

Nové Bugatti 16C Galibier bylo poprvé odhaleno na soukromé události v sídle značky ve francouzském Molsheimu. Druhý model Bugatti byl exkluzivní, elegantní a výkonnou čtyřdveřovou limuzínou, která sdílela mnoho komponentů s Veyronem, aby se náklady udržely pod kontrolou.

Krásný tvar fastbacku byl zřetelně praktičtější než tvar Veyronu, ale sourozenecký designový jazyk byl jasně vidět. Dvoubarevné barevné schéma a přední maska ve tvaru podkovy odkazovaly na rekordní hypersport. Galibier současně vzdával hold i kultovnímu Bugatti Type 57 Atlantic – všimněte si jemného hřbetu po celé délce vozu. Jedinečným rysem byla elegantní kapota tvořená dvojicí symetrických elektricky otevíraných poklopů, jejichž tvar připomínal motýlí křídla.

Interiér vyrobený s využitím nejlepších dostupných materiálů byl tak okázalý, jak lze od Bugatti očekávat. Prostorná čtyřmístná kabina byla čalouněna kůží a celkové provedení z hlediska čistého luxusu dokázalo zpochybnit i Rolls-Royce. Snadno přístupný zavazadlový prostor umožňoval snadné nakládání na míru vyrobených zavazadel.

I přestože bylo Bugatti 16C Galibier základním vozem značky, neznamenalo to, že nebude posouvat hranice. Stejně jako Veyron, i luxusní limuzína se stala nejrychlejším vozem svého typu. Pod úžasnou kapotou se nacházel osmilitrový motor W16 přeplňovaný dvojicí kompresorů. Parametry nebyly nikdy zveřejněny, ale předpokládá se, že vůz vyvinul nejvyšší výkon přesahující 900 koní a dokázal by jezdit rychlostí až 378 kilometrů v hodině. Jeho převážně karbonová konstrukce zachovala výborný poměr výkonu a hmotnosti a zajistila konstrukční tuhost.

Bugatti 16C Galibier bylo nesmírně působivý stroj, který velmi zaujal automobilový svět. Vzhledem k tomu, jak dobře byl tento koncept zpracován, Bugatti pozvalo potenciální zákazníky, aby si jej mohli pořádně prohlédnout. Luxusní fastback se však nikdy nedostal do výroby a byl odstraněn z očí veřejnosti.

Nyní se zdá, že je o druhý model Bugatti opět zájem. Bohužel očekáváme, že bude mít podobu SUV a bude založen na jedné z existujících platforem koncernu Volkswagen. Bugatti 16C Galibier mohlo být průkopníkem, ale místo toho se na něj vzpomíná jako na Bugatti, které se nikdy nevyrábělo.

Bugatti ID 90 Concept: Vývojový koncept legendárního Bugatti EB 110

Koncept Bugatti ID 90 se představil jako designová studie při hledání správných linií pro legendární Bugatti EB 110. V 90. letech neuspěl, ale do současnosti příliš nezestárl.

Číst celé

NSU Spider: Počátek snahy o wankelovou revoluci

Rotační motor měl být skutečnou revolucí v automobilovém průmyslu. Historicky prvním autem s wankelem byl skvěle vypadající roadster, který stál stejné peníze jako Porsche 356.

Číst celé

5 věcí, které vás dostanou při první návštěvě Nürburgringu

Nürburgring není pouze o ježdění. Místní jím doslova žijí, což každého benzínového nadšence doslova pohltí a už nikdy nepustí.

Číst celé

Subaru SVX: Příběh luxusního kupé, které se narodilo do špatné doby

Subaru SVX zaujalo elegantním aerodynamickým designem, silným šestiválcovým boxerem pod kapotou a skvělým komfortem. V současnosti má duchovního nástupce, který vsadil na odlišnou filozofii a uspěl.

Číst celé

Honda NSX: Od revoluce mezi supersporty uplynulo 30 let

Honda NSX letos slaví třicáté výročí od prvního představení veřejnosti. Hlavním cílem inženýrů bylo překonat a zesměšnit slavné Ferrari.

Číst celé

Alfa Romeo B.A.T.: Svatá trojice italského aerodynamického designu

Netopýří koncepty Alfa Romeo B.A.T. od Franca Scaglioneho ohromily svět futuristickým designem, jehož aerodynamika je těžko překonatelná.

Číst celé