Subaru Outback 2.5i-S: EyeSight a bezpečí na prvním místě

Subaru vsází hlavně na bezpečnost, což platí i o velkém crossoveru Outback. Kromě toho je Outback konečně schopný nabídnout dobré dynamické vlastnosti i s převodovkou CVT.

Outback – při vyslovení tohoto slova si naprostá většina lidí vzpomene na vyprahlou oblast Austrálie, která je velkou výzvou pro dobrodruhy. Právě tímto místem se Subaru inspirovalo v polovině devadesátých let, když světu v roce 1995 poprvé představilo crossover Outback. Netrvalo dlouho, aby si nový model našel velké množství příznivců, protože měl co nabídnout. To pokračuje i do dnešních dnů, kdy je na českém trhu už jeho šestá generace.

Moderní Outback však již necílí pouze na milovníky přírody a nadšené cestovatele, ale snaží se zaujmout pomocí moderních technologií, jimiž usnadňuje život v každodenním hustém provozu. Subaru si v posledních letech zakládá na pokročilé aktivní a pasivní bezpečnosti, což je patrné už po usednutí do interiéru.

Japonští inženýři si uvědomují, jak důležité je, aby řidič měl téměř dokonalý výhled z vozu. I z toho důvodu jsou A-sloupky tvarované tak, aby dovolily použití malých okének na úrovni zrcátek. Všechna okna jsou navíc dostatečně velká na to, aby skutečně zajistila dobrý výhled do všech stran. Není to však jen zorné pole člověka, které je při jízdě důležité.

Outback je standardně vybavený systémem kamer, jejichž pomocí lze sledovat prostor okolo vozidla. Nejde však pouze o kamery usnadňující manévrování a parkování, ale jedná se i o sofistikovanou technologii EyeSight, která je dalším párem očí navíc. Dvojice kamer umístěná u vnitřního zpětného zrcátka dokáže zachytit trojrozměrný barevný obraz, jež následně využívají asistenční a bezpečnostní systémy.

Ptáte se, jak to funguje v praxi? Vozy Subaru vybavené takovým systémem, namísto pouhého mikrovlnného nebo laserového radaru, umí lépe pracovat s okolním provozem. Adaptivní tempomat podpořený obrazem z kamer funguje plynuleji a přirozeněji reaguje na dění před vozidlem. Pokud vůz jedoucí před vámi začne zpomalovat, systém vyšle vozu informaci o nutném zpomalení, která začíná pouhým povolením škrticí klapky motoru. Až při nutném razantnějším zpomalování jsou použity kolové brzdy. Elektronicky řízený systém funguje na výbornou a z vlastní zkušenosti můžu říci, že se řadí k mým nejoblíbenějším. Zároveň je mi ale už jasné, že vás zajímá hlavně to, jak Outback jezdí jako takový.

Subaru pro Outback nabízí jedinou motorizaci, kterou je atmosférický zážehový 2,5 litrový čtyřválcový boxer o síle 175 koní při 5 800 ot./min. a 235 Nm při 4 000 ot./min. Jak už je u Subaru zvykem, i tento motor si lze koupit jen a pouze s převodovkou s plynule proměnitelným převodem Lineartronic a pohonem všech kol SymmetricalAWD. Převodovka typu CVT je vybavená sedmi virtuálními převodovými stupni, které lze měnit v manuálním režimu, k čemuž slouží pádla pod volantem.

Ačkoliv jsem zastáncem manuálních převodovek nebo klasicky řešených automatů, v Outbacku funguje CVT překvapivě dobře. Konečně mám pocit, že jedu v moderním rodinném Subaru s rozumnou dynamikou. Důvodem je vyšší výkon motoru, oproti jiným obdobným hnacím ústrojím z nabídky Subaru, takže se Outback umí hýbat svižně i v nižších otáčkách. Zvláště v režimu S systému SI-Drive je motor ochotný podávat dostatečný výkon. To je bohužel vykoupené vyšší spotřebou, což ale řeší ekonomický a inteligentní režim I vhodný pro běžnou jízdu.

Vozy z nabídky Subaru mám v poslední době celkem rád, protože umí nabídnout dobré jízdní vlastnosti. Zklamáním v Outbacku pro mě je bohužel řízení, které má delší převod, nijak neklade odpor a působí mrtvým dojmem. Celou situaci zachraňuje zavěšení kol. Tlumiče mají vysoký zdvih, dobře tlumí nerovnosti a celý podvozek umí fungovat i v zatáčkách. Líbí se mi i brzdy s pozvolným a plynulým, avšak silným účinkem. Jedinou velkou vadou jinak kvalitního podvozku je slabé odhlučnění, kvůli němuž jsou nerovnosti a díry více slyšet než cítit.

I přesto je Subaru Outback povedené prostorné auto, které zaujme hlavně prakticky smýšlející zákazníky. Umí nabídnout příjemné jízdní vlastnosti, jež doplňuje chytrým systémem EyeSight. Chytře vymyšlený systém umí zachránit neočekávané situace, jejichž počet v hustém městském a dálničním provozu neustále narůstá. Doby, kdy značka Subaru byla považována za výrobce méně bezpečných aut, jsou už dávno pryč.

První poválečný závod na Bathurstu v roce 1946. Podívejte se na unikátní záznam

Austrálie se po válce vracela do normálního života, k čemuž patřilo i automobilové závodění. Podívejte se na unikátní záběry z prvního závodu na slavném okruhu Mount Panorama.

Číst celé

Concorso Castle Blatná – mládě s potenciálem

Navštívili jsme druhý ročník automobilového setkání sportovních a exkluzivních vozů na zámku v Blatné. Tohle jsou naše rozporuplné dojmy.

Číst celé

Porsche 904 Carrera GTS: První Porsche z „plastu“ ukončilo vývoj pro Formuli 1

Porsche kvůli vývoji závodního vozu 904 Carrera GTS ukončilo projekt Formule 1. Automobilka věřila, že nový vůz třídy GT dokáže prodat i běžným zákazníkům.

Číst celé

BMW 325iX Elektric: E30 na baterky testovala německá vláda i pošta

Studium elektrických pohonů si vyžádalo, aby s prototypy BMW 325iX Elektric jezdila i běžná veřejnost. Německá pošta používala kombík při doručování zásilek.

Číst celé

AVUS Berlin: Nejrychlejší závodní okruh a první dálnice na světě

Extrémně klopená zatáčka berlínského závodního okruhu AVUS je důležitou součástí historie motorsportu. Přečtěte si příběh legendárního okruhu, který zároveň byl první dálnicí na světě.

Číst celé

Rudá svině: Prvnímu Mercedesu od AMG se soupeři na startu smáli

Je Rote Sau (Rudá svině) nejzajímavějším autem od AMG vůbec? Máme pro vás příběh o prvním projektu dvorního tunera Mercedesu, kterým byl Mercedes-Benz 300 SEL upravený pro účast v závodě 24 hodin Spa-Francorchamps.

Číst celé