Ford připravuje nový základní Mustang. Vrátí se šestiválec?

Mustang s vidlicovým šestiválcem se může vrátit na trh. Pravdu se prý dozvíme v následujících týdnech.

O Fordu Mustang se v poslední době píše velmi často. Nejprve se začala šířit světem informace o další generaci, jejíž základ bude využívat platformu sdílenou s vozy SUV, a poté se objevily zprávy o registraci ochranné známky Mustang Mach E, která odkazuje na často spekulovanou elektrickou variantu ikonického amerického sporťáků.

Zatím nejnovější informace o vývoji nabídky Mustangu říká, že Ford připravuje novou základní variantu, jež přitom nabídne jízdní výkony hodné sportovnímu vozu. První oficiální informace bychom se mohli dozvědět už za několik týdnů. Je pravděpodobné, že Ford by mohl novou variantu Mustangu ukázat už 19. dubna, kdy začíná newyorkský autosalon.

Dostupnější verze by nebyla v nabídce Mustangu žádnou novinkou. Podobný model se objevil už v polovině osmdesátých let, kdy Ford od roku 1984 do roku 1986 prodával Mustang SVO. Pod kapotou byl přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru, který vyvinul nejvyšší výkon až 205 koní. Ford jej navíc vybavil modernizovaným odpružením a brzdami, takže příliš neztrácel na plnotučný Mustang GT.

Podobnosti lze nalézt i se současným modelem, protože i ten lze objednat s přeplňovaným 2,3 litrovým čtyřválcem EcoBoost o výkonu 310 koní. S takovou motorizací lze ale jen těžko odhadnout, jak se Ford k vývoji uvažovaného nového základního modelu postaví.

Možný je i návrat vidlicového šestiválce, který byl součástí nabídky od roku 2015, kdy byla uvedena na trh současná generace Mustangu. Ford se však šestiválce zbavil při modernizaci v roce 2018, protože ekonomičtěji smýšlející zákazníci raději volili prostřední motor, kterým byl právě EcoBoost. Pokud Ford skutečně nabídl novou šestiválcovou verzi, mohla by být poháněna 2,7 litrovým V6 EcoBoost z pickupu Ford F-150, v němž dosahuje 325 koní.

Na první pořádné informace si ale musíme ještě dva týdny počkat. Zároveň je možné, že se konečně dozvíme další parametry nového Shelby GT500, protože stále neznáme například skutečný výkon motoru.

Bugatti Veyron 16.4: Nejdůležitější auto prvního desetiletí 21. století

Hypersport, nebo luxusní cestovní kupé? Dlouhou dobu si zákazníci museli vybrat, ale až Bugatti Veyron 16.4 nabídlo dokonalý kompromis obojího.

Číst celé

DAF 55 Siluro: Elegantní kupé, ve kterém bydlela zvířátka

Vytříbený koncept z rukou slavného návrháře měl ukázat nejnovější designové trendy šedesátých let. Po náhlém úmrtí svého tvůrce ale skončil na zahradě, kde sloužil jako přístřešek pro různá zvířata.

Číst celé

Citroën M35: Wankel, který prý uspěl

V druhé polovině minulého století si s koncepcí motoru podle původního návrhu Felixe Wankela hrálo velké množství automobilek. Ve francouzském Citroënu se dokonce rozhodli, že jej budou testovat na lidech.

Číst celé

Hledáme naší bývalou Hondu Civic, pomozte nám ji najít

První auta v nás probouzí spoustu vzpomínek a taky touhu je mít zpátky, když přemýšlíme o nákupu druhého vozu na běžné ježdění.

Číst celé

RUF: Mistrný fanatismus

Sporťáky stuttgartské automobilky v jejich historii upravoval kde kdo, ale jedna značka se je snažila udělat výrazně lepší a brutálnější při zachování tovární kvality.

Číst celé

Riva Ferrari 32: Poznejte vzácnou Testarossu pro plavbu na moři

Návrháři Rivy a Ferrari se v 80. letech spojili, aby společně vyvinuli plovoucího sourozence kultovní Testarossy.

Číst celé