Ford připravuje nový základní Mustang. Vrátí se šestiválec?

Mustang s vidlicovým šestiválcem se může vrátit na trh. Pravdu se prý dozvíme v následujících týdnech.

O Fordu Mustang se v poslední době píše velmi často. Nejprve se začala šířit světem informace o další generaci, jejíž základ bude využívat platformu sdílenou s vozy SUV, a poté se objevily zprávy o registraci ochranné známky Mustang Mach E, která odkazuje na často spekulovanou elektrickou variantu ikonického amerického sporťáků.

Zatím nejnovější informace o vývoji nabídky Mustangu říká, že Ford připravuje novou základní variantu, jež přitom nabídne jízdní výkony hodné sportovnímu vozu. První oficiální informace bychom se mohli dozvědět už za několik týdnů. Je pravděpodobné, že Ford by mohl novou variantu Mustangu ukázat už 19. dubna, kdy začíná newyorkský autosalon.

Dostupnější verze by nebyla v nabídce Mustangu žádnou novinkou. Podobný model se objevil už v polovině osmdesátých let, kdy Ford od roku 1984 do roku 1986 prodával Mustang SVO. Pod kapotou byl přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru, který vyvinul nejvyšší výkon až 205 koní. Ford jej navíc vybavil modernizovaným odpružením a brzdami, takže příliš neztrácel na plnotučný Mustang GT.

Podobnosti lze nalézt i se současným modelem, protože i ten lze objednat s přeplňovaným 2,3 litrovým čtyřválcem EcoBoost o výkonu 310 koní. S takovou motorizací lze ale jen těžko odhadnout, jak se Ford k vývoji uvažovaného nového základního modelu postaví.

Možný je i návrat vidlicového šestiválce, který byl součástí nabídky od roku 2015, kdy byla uvedena na trh současná generace Mustangu. Ford se však šestiválce zbavil při modernizaci v roce 2018, protože ekonomičtěji smýšlející zákazníci raději volili prostřední motor, kterým byl právě EcoBoost. Pokud Ford skutečně nabídl novou šestiválcovou verzi, mohla by být poháněna 2,7 litrovým V6 EcoBoost z pickupu Ford F-150, v němž dosahuje 325 koní.

Na první pořádné informace si ale musíme ještě dva týdny počkat. Zároveň je možné, že se konečně dozvíme další parametry nového Shelby GT500, protože stále neznáme například skutečný výkon motoru.

Jaguar XJ13: Vznikl pro Le Mans, ale nikdy nezávodil

Inženýři Jaguaru se rozhodli pro návrat do vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans, ale neochota vedení značky zapříčinila, že se z jejich krásného díla stal nepotřebný unikát.

Číst celé

DeLorean DMC-12 Turbo: Konečně s výkonem pro rychlost 88 mil v hodině

DeLorean DMC-12 vypadal jako rychlé auto, ale opak byl pravdou. Problémy s nízkým výkonem mělo vyřešit přeplňování turbodmychadlem.

Číst celé

Rolls-Royce 10 HP: Počátek historie nejslavnější anglické automobilky

Historicky první Rolls-Royce vznikl přepracováním nekvalitního francouzského automobilu Decauville a představil se v roce 1904.

Číst celé

Ford Fairlane 500 Skyliner: Střechu ovládala složitá elektronika

Pevná skládací střecha patří k vítaným prvkům konstrukce kabrioletů. Složitý systém je však velmi nákladný na výrobu a prvním autem se skládacím hardtopem, jehož produkce přesáhla 10 000 exemplářů, byl Ford.

Číst celé

Tatra 603: Papalášský kočár

Historická limuzína, která byla určena těm nejvyšším. Prostý lid si ji normálně koupit nemohl, ale i přesto se později dostala do rukou smrtelníků. V době, kdy byla pro členy vlády a papaláše téměř bezcenná. Dnes se jedná o hodnotný sběratelský kousek, kterému stačí pouhých pár minut, aby povyprávěl příběh doby minulé.

Číst celé

Galerie: V těchto místech vznikaly automobilové ikony

Nahlédněte do výrobních hal, kde se montovaly legendy (případně se tam stále montují).

Číst celé