Ford připravuje nový základní Mustang. Vrátí se šestiválec?

Mustang s vidlicovým šestiválcem se může vrátit na trh. Pravdu se prý dozvíme v následujících týdnech.

O Fordu Mustang se v poslední době píše velmi často. Nejprve se začala šířit světem informace o další generaci, jejíž základ bude využívat platformu sdílenou s vozy SUV, a poté se objevily zprávy o registraci ochranné známky Mustang Mach E, která odkazuje na často spekulovanou elektrickou variantu ikonického amerického sporťáků.

Zatím nejnovější informace o vývoji nabídky Mustangu říká, že Ford připravuje novou základní variantu, jež přitom nabídne jízdní výkony hodné sportovnímu vozu. První oficiální informace bychom se mohli dozvědět už za několik týdnů. Je pravděpodobné, že Ford by mohl novou variantu Mustangu ukázat už 19. dubna, kdy začíná newyorkský autosalon.

Dostupnější verze by nebyla v nabídce Mustangu žádnou novinkou. Podobný model se objevil už v polovině osmdesátých let, kdy Ford od roku 1984 do roku 1986 prodával Mustang SVO. Pod kapotou byl přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,3 litru, který vyvinul nejvyšší výkon až 205 koní. Ford jej navíc vybavil modernizovaným odpružením a brzdami, takže příliš neztrácel na plnotučný Mustang GT.

Podobnosti lze nalézt i se současným modelem, protože i ten lze objednat s přeplňovaným 2,3 litrovým čtyřválcem EcoBoost o výkonu 310 koní. S takovou motorizací lze ale jen těžko odhadnout, jak se Ford k vývoji uvažovaného nového základního modelu postaví.

Možný je i návrat vidlicového šestiválce, který byl součástí nabídky od roku 2015, kdy byla uvedena na trh současná generace Mustangu. Ford se však šestiválce zbavil při modernizaci v roce 2018, protože ekonomičtěji smýšlející zákazníci raději volili prostřední motor, kterým byl právě EcoBoost. Pokud Ford skutečně nabídl novou šestiválcovou verzi, mohla by být poháněna 2,7 litrovým V6 EcoBoost z pickupu Ford F-150, v němž dosahuje 325 koní.

Na první pořádné informace si ale musíme ještě dva týdny počkat. Zároveň je možné, že se konečně dozvíme další parametry nového Shelby GT500, protože stále neznáme například skutečný výkon motoru.

Ferrari F430: První osmiválcové Ferrari pro každý den ve 21. století

Osmiválcová Ferrari s motorem uprostřed jsou u zákazníků velmi oblíbená. Skvělý design, silný motor, výborné jízdní vlastnosti a aura italské značky se vzpínajícím se koněm ve znaku.

Číst celé

Maserati Tipo V4: S motorem V16 dosáhlo světového rekordu na okresce v Itálii

Mario Umberto „Baconìn“ Borzacchini stanovil s Maserati Tipo V4 světový rekord při časové zkoušce na uzavřené silnici v severní Itálii.

Číst celé

Porsche 911 GT2 (993): Nekompromisní ovdovovač

Legendární Porsche 911 GT2 (993) je vyhledávaným autem nadšenci i sběrateli vozů značky Porsche. Vzniklo jako závodní speciál, ale úspěšná homologace si vyžádala výrobu silniční verze.

Číst celé

Ferrari FZ93: Stylingové cvičení Zagata bylo inspirací pro Ferrari Enzo

Ferrari FZ93 vzniklo jako oslava návratu slavného inženýra do vedení společnosti Zagato a inspirovalo budoucí modely Ferrari.

Číst celé

Továrna Packardu: Největší opuštěná automobilka na světě

V detroitské továrně Packardu se v první polovině minulého století vyráběly jedny z nejlepších luxusních vozů. Dnes výrobní prostory chátrají a hrozí jim úplné zřícení.

Číst celé

Honda N600: Předchůdce Civicu vznikl jako odpověď na Mini

Malá Honda N600 byla prvním autem značky, které se oficiálně dováželo do Spojených států amerických, a byla předchůdcem úspěšného Civicu.

Číst celé