Petrolheadi z Nigérie ukazují, jak vypadá skutečná láska k autům

Jejich auta nemají řadu potřebných dílů, ale i přesto jezdí každým dnem. Automobilová kultura v Africe ukazuje, jak vypadá láska k autům.

Bylo tomu na druhém stupni základní školy, když jsem u slepé mapy ukazoval geografickou polohu afrických států, mezi nimiž byla i Nigérie. To, že leží na pobřeží Guinejského zálivu, je však dodnes jedna z mála věcí, kterou o federativní republice v západní Africe vím, aniž bych musel použít Wikipedii. Ještě méně toho vím o místní automobilové kultuře.

Krátký dokument Made in Nigeria: The Unexplored Vintage Car Industry dává příležitost automobilovým nadšencům, aby nahlédli do života místních majitelů klasických aut, z nichž některá by sběratelé z bohatých států přirovnali k předrenovačním vrakům nebo vozům v počátečním stádiu rekonstrukce.

Mezitím, co sběratelé klasických aut z celého světa udržují svá auta v naprosto špičkovém stavu, čtveřice majitelů veteránů z  největšího nigerijského města Lagos s nimi jezdí každým dnem a snaží se je udržovat a renovovat za pomoci všech možných dílů, které se jim dostanou do rukou.

Mercedesu 190 SL chybí kromě ostatních dílů i kapota a levé dveře a Porsche 911 je taktéž nekompletní. Mercedes-Benz W123, který se díky své nesmrtelnosti dlouhodobě řadí k nejoblíbenějším autům v Africe, už vypadá o něco lépe a jako nejzachovalejší auto se jednoznačně zdá Dodge Charger SE z roku 1972.

Ani chybějící světlomety ale nezabraňují nadšeným vlastníkům v tom, aby si náležitě užívali svých klasických aut ve stavu, jež bychom v Evropě považovali za nepoužitelný pro běžné ježdění. Zkrátka, jiný kraj, jiný mrav.

Toyota GR Supra: 3 problémy, se kterými se musí vypořádat

Dokáže nová Toyota GR Supra nahradit ikonickou minulou generaci? Pokud se na to kouknete správným úhlem pohledu, tak ano.

Číst celé

Prototyp Fordu GT40 Mk.IV se v roce 1976 prodával za cenu dnešního supersportu

Vývojový prototyp Fordu GT40 Mk.IV bylo možné pořídit za částku, která se v dnešních dnech téměř rovná katalogové ceně nového Fordu GT.

Číst celé

Začátky cizích značek v Americe: Evropské sportovní vozy

Ferrari, Lamborghini a Porsche v současnosti prodávají největší počet svých vozů na americkém trhu. Jak na něm začínaly?

Číst celé

Lamborghini Zagato Raptor: Nástupce Diabla měl nabídnout 3 auta v 1

Unikátní supersport Lamborghini Zagato Raptor měl být nástupcem populárního Diabla. Speciální karoserie kombinovala tři různá auta v jednom.

Číst celé

Porsche 928 chtělo zastínit ikonickou 911

Původně mělo být nástupcem 911, ale jiná filosofie modelu předurčila, že to nebude mít jednoduché. Z jakých důvodů Porsche 928 nakonec opustilo výrobu?

Číst celé

Rosso Corsa: Historie nejslavnější červené barvy v automobilovém průmyslu

Rosso Corsa je nejoblíbenějším odstínem laku u zákazníků Ferrari. Hlavním důvodem je dlouhá tradice v motorsportu.

Číst celé