Poznejte komická bezpečností zařízení pro ochranu chodců ze 20. a 30. let

Historická bezpečnostní zařízení pro ochranu chodců byla noční můrou všech lidí, kteří vstoupili do cesty automobilu. Z dnešního pohledu však působí úsměvně.

Představte si svět, kde namísto airbagů nebo bezpečnostních zařízení mají auta vpředu obrovské sítě nebo smyčky, které jsou navrženy tak, aby zachytávaly chodce a nezabily je v případě čelní srážky. Vítejte ve 20. a 30. letech minulého století.

V Berlíně se představilo bezpečnostní zařízení pro snížení úmrtnosti při srážkách aut s chodci již v roce 1927. Takzvané „bezpečnostní zařízení pro chodce“ vypadalo jako obrovská bezpečností síť připevněná k přední části automobilu. Nejenže to byla noční můra chodců, ale masivní konstrukce zároveň omezovala výhled z vozu a dělala z manévrovatelnosti na úzkých silnicích peklo.

Posuňme se vpřed do Sheffieldu v roce 1939 a máme tu něco, co vypadá jako sněžný pluh na přední části automobilu. Dva inženýři, kteří s touto myšlenkou přišli, byli chytřejší, protože umožnili nasazení zařízení pouze v případě potřeby. Před hrozící srážkou s chodcem musel řidič zatáhnout za páku vedle volantu, aby chodce do jisté míry „zachránil“.

Stále nejste přesvědčeni o funkčnosti těchto bezpečnostních zařízení? Podívejte se na přiložená videa, v nichž inženýři prezentují své revoluční vynálezy.

Rudá svině: Prvnímu Mercedesu od AMG se soupeři na startu smáli

Je Rote Sau (Rudá svině) nejzajímavějším autem od AMG vůbec? Máme pro vás příběh o prvním projektu dvorního tunera Mercedesu, kterým byl Mercedes-Benz 300 SEL upravený pro účast v závodě 24 hodin Spa-Francorchamps.

Číst celé

Ferves Ranger: Miniaturní off-road od Ferrariho pro italské zemědělce

Ferves Ranger vyvinul Carlo Ferrari za použití dílů z lidových Fiatů 500 a 600.

Číst celé

K životnímu nákupu stačí 2 miliony. Tahle auta musíte koupit právě teď

Ceny na trhu s ojetými zajímavými auty rostou skoro exponenciální řadou, ale pokud máte pod postelí schované dva miliony, můžete pořídit opravdu skvělá sportovní a supersportovní auta. Tohle je můj výběr.

Číst celé

Citroën GS BiRotor: Smůla na kolech již od počátku

Poté, co Citroën se svým prototypem M35 uspěl, rozhodl se pro montáž upravené verze motoru do nového GS a prodej na běžném trhu.

Číst celé

Alfaholics: Rozhovor s tvůrci božích Giulií GTA-R

Na dnešním trhu je okolo dvou desítek aut, která mají přes 700 koní, takže pokud hledáte něco rychlého, je z čeho vybírat. Všechna podobně silná auta ale budou mít společnou jednu věc – řídit je na běžné silnici plné zatáček bude jako provlékat jehlou lodní lano. 

Číst celé

Brzdy letošních F1 představují technickou magii

Oproti předchozím ročníkům jsou brzdy účinnější, lépe se chladí a dokonce i méně váží.

Číst celé