Volvo T6 Roadster: Co se stane ve Vegas, zůstane ve Vegas

Ne vždy si ve Volvu mysleli, že jejich jediným údělem je zachraňovat lidi a planetu. Vraťte se s námi do roku 2005 a přivítejte Volvo T6 Roadster.

Volvo už dlouhou dobu platí za výrobce bezpečných a bytelných vozů, které jako by se idálně hodily na drsný, ale bohatý skandinávský sever. Dnešní Volvo lze také zařadit do ekologické škatulky, protože se odřízlo od větších motorů než dvoulitrových čtyřválců a jako prioritu do dalších let vidí hlavně hybridizaci nebo rovnou elektromobilizaci své nabídky.

Doba, kdy Volvo vyrábělo zadokolky už je tak dávno, že už to snad není ani pravda, přesto ještě před pár lety vystrkovalo růžky pomocí ustřelených konceptů, jako je právě tento T6 Roadster.

Představil se na výstavě upravených vozů SEMA v Las Vegas v roce 2005, kam ho Volvo přivezlo společně se střízlivějším konceptem XC70 All Terrain (níže v galerii). T6 Roadster byl hot-rod, kterým automobilka chtěla navázat na tradici zejména amerických tunerů. Volva z 50. a 60. let jsou dodnes poměrně vděčným cílem jejich úprav.

Design připomínal Plymouth Prowler a používal typické prvky hot-rodů jako úzkou příď nebo přední kola a světla vytažená ven ze stran karoserie. Zvenku vůz působil unikátně, zejména spojení svébytného designu se stylem Volva dodnes budí příjemné rozpaky.

Protože auto nemělo jiný cíl než upoutat pozornost, Volvo nechtělo zbytečně nafukovat rozpočet. To rozpoznáte zejména v interiéru. Sedadla a přístrojový štít, zde umístěný doprostřed, bez změny daroval sedan S80. Dokonce i volant byl převzatý z S60, jen na něj byl přidělán chromovaný kruh evokující staré doby.

Vůz byl postaven v jediném exempláři, ovšem byl plně pojízdný. Jeho základ tvořil ocelový rám a pod jeho povrchem byste našli převážně součástky, co se daly najít ve skladech automobilky. Za zmínku stojí dvakrát přeplňovaný motor o objemu 2,9 litru z S80, ovšem jeho uložení byste neuhodli. Motor byl namontován napříč za zadní sedadla. Na zadní kola výkon přenášel pomocí automatické převodovky. Volvo se o výkonech vozu nikdy nezmínilo, ovšem uvedlo maximální rychlost 330 kilometrů za hodinu. Jestli jde o reálný údaj si netroufáme tipovat.

Volvo ani nikdy nepočítalo s tím, že by se cokoliv z konceptu přeneslo do sériové výroby – co se stane ve Vegas, zůstane ve Vegas. Nicméně, Volvo sklidilo vlnu obdivu a tak nelenilo a o dva roky později představilo další studii, tentokrát světle modrý V8 Speedster (níže v galerii). To už se psal rok 2007 a finanční krize zakrátko na to Volvo tvrdě smetla. Místo dalších hot-rodů přišel prodej celé automobilky. Putovala tak od Fordu k čínskému Geely, které už nic takového nezajímalo.

Zastřel a ujeď 1/3: Předváleční gangsteři měli smysl pro eleganci

Mafiáni předválečné doby vsázeli na pancéřování, eleganci a výkon motoru. Těchto 6 aut patřilo k jejich oblíbeným volbám.

Číst celé

Porsche 911 Carrera RSR Turbo 2.1: Když atmosféra nestačí

Inženýři ze Stuttgartu zjistili, že jejich závodní atmosférické motory byly na vrcholu možností a vydali se cestou přeplňování. Carrera RSR Turbo 2.1 se stala prvním pokusem použití turbodmychadla v okruhové 911.

Číst celé

Miura íránského Šáha: Příběh Lamborghini, které uniklo zničení během revoluce

Lamborghini Miura íránského Šáha uniklo před zničením pobouřenými účastníky revoluce, která usilovala o změnu politického režimu v zemi.

Číst celé

Poznejte původ emblému Ferrari. Kde se vzal vzpínající se kůň?

Všichni z nás ho znají a někteří z nás ho uctívají. Odkud ale pochází ikonický znak Ferrari zobrazující vzpínajícího se koně? Tohle je skutečný příběh nejslavnějšího znaku automobilky.

Číst celé

Lamborghini LM002: Nepřijato do vojenské služby

Lamborghini postupně odhaluje světu své nové luxusní SUV, které se stane nástupcem mastodonta jménem LM002, jenž byl prvním sériově vyráběným offroadem ze Sant‘ Agaty Bolognese.

Číst celé

Concorso Castle Blatná – mládě s potenciálem

Navštívili jsme druhý ročník automobilového setkání sportovních a exkluzivních vozů na zámku v Blatné. Tohle jsou naše rozporuplné dojmy.

Číst celé