Servis McLarenu F1 stále vyžaduje zastaralé počítače Compaq z 90. let

Zastaralý notebook Compaq LTE 5280 se při servisu McLarenu F1 používá kvůli speciální kartě CA, která vytváří komunikaci mezi počítačem a autem.

McLaren F1 byl nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě a dodnes je považován za jeden z nejlepších supersportů všech dob. Gordon Murray se při jeho vývoji inspiroval Colinem Chapmanem a chtěl přenést technologie závodních speciálů do světa silničních vozů. Vývoj McLarenu F1 byl nekompromisní a výsledkem byl supersport s dvanáctiválcem od BMW, manuální převodovkou a centrálním sedadlem řidiče, protože umístění uprostřed třímístného interiéru bylo nejlepší možnou polohou pro řízení.

McLaren F1 pochází z analogových devadesátých let, takže se oproti moderním supersportům může zdát snazší na údržbu. Pokud ale čekáte, že mechanikům stačí pouze sada základního nářadí, jste na omylu. Technici McLarenu jsou závislí na vybavení, které je oproti nejnovějším diagnostickým nástrojům velmi zastaralé.

Mechanici McLarenu pro údržbu McLarenu F1 potřebují zastaralý notebook Compaq LTE 5280 ze začátku 90. let, který pracuje se speciální kartou CA. McLaren patří k technologicky vyspělým automobilovým společnostem, ale kvůli údržbě svého nejslavnějšího modelu používá software na bázi operačního systému DOS, takže může servisovat přibližně stovku vozů s hodnotou až 25 milionů amerických dolarů.

McLaren nemůže používat nejmodernější diagnostická zařízení a potřebuje specifické notebooky Compaq, protože speciální karta CA slouží jako rozhraní pro komunikaci mezi laptopem a autem. Oddělení McLaren Special Operations, které provádí servis starších modelů, v současnosti pracuje na vývoji nového systému pro moderní počítače, který bude schopen nahradit zastaralé notebooky Compaq.

Maserati Bora: Konkurent Miury vsázel na design a jízdní komfort

Maserati Bora se představilo na začátku sedmdesátých let jako konkurent oslňujícího Lamborghini Miura a luxusních Ferrari.

Číst celé

Tatra 603: Papalášský kočár

Historická limuzína, která byla určena těm nejvyšším. Prostý lid si ji normálně koupit nemohl, ale i přesto se později dostala do rukou smrtelníků. V době, kdy byla pro členy vlády a papaláše téměř bezcenná. Dnes se jedná o hodnotný sběratelský kousek, kterému stačí pouhých pár minut, aby povyprávěl příběh doby minulé.

Číst celé

Zimmer Quicksilver: Zhmotněná touha po luxusním kupé s motorem uprostřed

Zimmer Quicksilver byl splněným snem odvážného podnikatele Paula Zimmera, jehož automobilka později zkrachovala, a proto vyrobila jen malý počet kusů.

Číst celé

Subaru e-Boxer: Vše, co potřebujete vědět o hybridním boxeru

Subaru e-Boxer je první hybridní pohon automobilky Subaru. Představíme vám jeho konstrukci, funkci a rozdílnost jízdních vlastností oproti běžným modelům.

Číst celé

Na kolik vyjde údržba Ferrari F430? Známe ceny

Máte zálusk na Ferrari F430, které se vyrábělo na samotném konci analogově smýšlející doby? Pravděpodobně vás bude zajímat, kolik peněz si musíte připravit.

Číst celé

Ur Quattro: Technologický sen z dílen Audi

Původní Quattro v osmdesátých letech otřáslo závodní kategorií rally a položilo základy budoucích rychlých čtyřkolek. Jeho kvality se však osvědčily i v případě běžné produkční verze.

Číst celé