Toyota GR Supra s čtyřválcem konečně přijíždí do Evropy

Toyota GR Supra s dvoulitrovým čtyřválcem má nižší výkon, ale chlubí se ideálním rozložením hmotnosti a lepšími jízdními vlastnostmi.

Toyota GR Supra se na evropském trhu prodává už několik měsíců, ale doposud byla k dispozici pouze nejvýkonnější verze s třílitrovým přeplňovaným šestiválcem. Toyota se konečně rozhodla do Evropy uvést i slabší verzi s přeplňovaným dvoulitrem, která si podle vyjádření evropského zastoupení nalezne „širší skupinu zákazníků“. I když má méně výkonu, neznamená to, že s ní bude nuda, protože kompaktnější motor má svou výhodu.

Slabší Supru pohání turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Čtyřválec produkuje 254 koní a 400 newtonmetrů, se kterými Supra zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a dosahuje elektronicky omezené maximální rychlosti 250 kilometrů v hodině.

Čtyřválcová Toyota GR Supra sice nabízí nižší výkon než plnotučná šestiválcová, ale slibuje lepší jízdní vlastnosti. S menším motorem je o přibližně 100 kilogramů lehčí, čtyřválec je uložený blíže ke středu vozidla a Supra se díky němu může pochlubit ideálním rozložením hmotnosti 50:50, které povede k lepší obratnosti v zatáčkách.

Základní Supra bude nabízena ve výbavě Live s osmnáctipalcovými koly z hliníkových slitin, audiosystémem se čtyřmi reproduktory, 8,8 palcovým displejem infotainmentu a černými alcantarovými sportovními sedadly. Standardem bude detekce chodců a cyklistů s funkcí brzdění, asistent jízdy v pruhu s aktivním řízením, inteligentní adaptivní tempomat a detekce dopravních značek.

Zákazníci si mohou připlatit za doplňující balíčky Connect, Sport a Premium. Balíček Connect přidává navigaci s rozšířenou konektivitou a balíček Sport obsahuje výkonnější brzdy, adaptivní nastavitelný podvozek a aktivní diferenciál. Vrcholný balíček Premium se skládá z audiosystému JBL s dvanácti reproduktory, elektricky nastavitelných sedadel s pamětí a černým koženým čalouněním. Součástí balíčku Premium je rovněž balíček Connect spolu s ambientním osvětlením a úložnými prostory navíc.

Toyota připravila limitovanou edici Fuji Speedway, která je charakteristická metalickou bílou barvou, matně černými devatenáctipalcovými koly a červenými kryty vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř se nachází karbonové obložení interiéru a červeno-černé čalounění. Edice Fuji Speedway bude vyrobena v počtu 200 kusů.

Toyota GR Supra s čtyřválcem pod kapotou bude levnější než šestiválcová, ale Toyota zatím nezveřejnila oficiální ceník. Zahájení prodeje je naplánováno na březen letošního roku. Doposud se čtyřválcová Supra prodávala pouze na japonském trhu.

Problémové motory Porsche: Jsou ložiska IMS opravdu nebezpečná?

Ložiska transmisní hřídele (IMS) jsou obávaným problémem motorů Porsche. Zjistili jsme, co je hlavní příčinou jejich selhání a zda se tomu dá předejít.

Číst celé

Mazda 787B: Uřvaný wankel ovládl Le Mans 1991 a stanovil 3 prvenství

Čtyřrotorový prototyp Mazda 787B byl donedávna jediným japonským autem, které dokázalo zvítězit v nejslavnějším vytrvalostním závodě na světě. Úspěchu předcházely velké přípravy, mezi nimiž nechyběly teoretické odhady a výpočty.

Číst celé

Moderní motorsport je nuda a já znám řešení problému

Myslím si, že je moderní motorsport jednoduše nudný. Může za to snaha být rychlejší a rychlejší, která si však vybrala daň v podobě úpadku divácké zábavy.

Číst celé

Ferrari 360: První sériové celohliníkové Ferrari. Co mělo společného s Enzem?

Příchod Hondy NSX otřásl trhem superaut. Japonci totiž dokázali vyrobit rychlé auto, které bylo vhodné i pro každodenní použití. Ferrari se muselo začít snažit, následkem čehož vyvinulo povedený typ F355, ale až s blížícím se novým miléniem se Italům podařil opravdový úspěch – Ferrari 360.

Číst celé

Porsche 911 Carrera S: Nejlepší dostupná 911 pro opravdové řidiče

Točivý atmosférický šestiválec, manuální převodovka, pohon zadních kol a hydraulický posilovač řízení. Carrera S generace 997 je přesně takovou rozumně dostupnou 911, jakou potřebujete.

Číst celé

Budoucnost Porsche 911 zachránil nadšený inženýr, který naštvaně maloval na zeď

Porsche 911 mělo na začátku 80. let definitivně skončit, ale naštvaný inženýr Peter Schutz dal vedení jasně najevo, že ikonické kupé prostě nesmí zemřít.

Číst celé