Toyota GR Supra s čtyřválcem konečně přijíždí do Evropy

Toyota GR Supra s dvoulitrovým čtyřválcem má nižší výkon, ale chlubí se ideálním rozložením hmotnosti a lepšími jízdními vlastnostmi.

Toyota GR Supra se na evropském trhu prodává už několik měsíců, ale doposud byla k dispozici pouze nejvýkonnější verze s třílitrovým přeplňovaným šestiválcem. Toyota se konečně rozhodla do Evropy uvést i slabší verzi s přeplňovaným dvoulitrem, která si podle vyjádření evropského zastoupení nalezne „širší skupinu zákazníků“. I když má méně výkonu, neznamená to, že s ní bude nuda, protože kompaktnější motor má svou výhodu.

Slabší Supru pohání turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Čtyřválec produkuje 254 koní a 400 newtonmetrů, se kterými Supra zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a dosahuje elektronicky omezené maximální rychlosti 250 kilometrů v hodině.

Čtyřválcová Toyota GR Supra sice nabízí nižší výkon než plnotučná šestiválcová, ale slibuje lepší jízdní vlastnosti. S menším motorem je o přibližně 100 kilogramů lehčí, čtyřválec je uložený blíže ke středu vozidla a Supra se díky němu může pochlubit ideálním rozložením hmotnosti 50:50, které povede k lepší obratnosti v zatáčkách.

Základní Supra bude nabízena ve výbavě Live s osmnáctipalcovými koly z hliníkových slitin, audiosystémem se čtyřmi reproduktory, 8,8 palcovým displejem infotainmentu a černými alcantarovými sportovními sedadly. Standardem bude detekce chodců a cyklistů s funkcí brzdění, asistent jízdy v pruhu s aktivním řízením, inteligentní adaptivní tempomat a detekce dopravních značek.

Zákazníci si mohou připlatit za doplňující balíčky Connect, Sport a Premium. Balíček Connect přidává navigaci s rozšířenou konektivitou a balíček Sport obsahuje výkonnější brzdy, adaptivní nastavitelný podvozek a aktivní diferenciál. Vrcholný balíček Premium se skládá z audiosystému JBL s dvanácti reproduktory, elektricky nastavitelných sedadel s pamětí a černým koženým čalouněním. Součástí balíčku Premium je rovněž balíček Connect spolu s ambientním osvětlením a úložnými prostory navíc.

Toyota připravila limitovanou edici Fuji Speedway, která je charakteristická metalickou bílou barvou, matně černými devatenáctipalcovými koly a červenými kryty vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř se nachází karbonové obložení interiéru a červeno-černé čalounění. Edice Fuji Speedway bude vyrobena v počtu 200 kusů.

Toyota GR Supra s čtyřválcem pod kapotou bude levnější než šestiválcová, ale Toyota zatím nezveřejnila oficiální ceník. Zahájení prodeje je naplánováno na březen letošního roku. Doposud se čtyřválcová Supra prodávala pouze na japonském trhu.

RUF: Mistrný fanatismus

Sporťáky stuttgartské automobilky v jejich historii upravoval kde kdo, ale jedna značka se je snažila udělat výrazně lepší a brutálnější při zachování tovární kvality.

Číst celé

Sláva automobilovým outsiderům

Co si představíte, když se řekne Outsider cars?

Číst celé

Porsche 754 T7: Důležitý prototyp spojoval vývoj mezi 356 a 911

Porsche 901, později 911, se stalo legendou mezi sportovními auty. Přestože je to dnes nepředstavitelné, německá ikona mohla vypadat úplně jinak. Původně měla nést tvary prototypu, který ji spojoval s předchozím 356.

Číst celé

Mik Kehl: Génius řídících jednotek působil i v Česku

O jeho osobním životě nevíme nic. Google je na něho téměř krátký a informace kusé. Jeho kariéra z něj ale dělá jednoho z nejlepších úpravců planety, legendu v oboru.

Číst celé

Nissan GT-R, část čtvrtá: Podvozek a brzdy

Vítáme vás u čtvrtého dílu petidílného seriálu, ve kterém si postupně představujeme japonské kupé Nissan GT-R R35. V této části si povíme něco o podvozkové soustavě a jejím uspořádání.

Číst celé

Začátky cizích značek v Americe: Evropská lidová auta

Alfa Romeo, Citroën, Fiat nebo Renault. I evropští výrobci obyčejných aut zkusili štěstí na americkém trhu. Někteří z nich uspěli, jiní naopak ne.

Číst celé