Toyota GR Supra s čtyřválcem konečně přijíždí do Evropy

Toyota GR Supra s dvoulitrovým čtyřválcem má nižší výkon, ale chlubí se ideálním rozložením hmotnosti a lepšími jízdními vlastnostmi.

Toyota GR Supra se na evropském trhu prodává už několik měsíců, ale doposud byla k dispozici pouze nejvýkonnější verze s třílitrovým přeplňovaným šestiválcem. Toyota se konečně rozhodla do Evropy uvést i slabší verzi s přeplňovaným dvoulitrem, která si podle vyjádření evropského zastoupení nalezne „širší skupinu zákazníků“. I když má méně výkonu, neznamená to, že s ní bude nuda, protože kompaktnější motor má svou výhodu.

Slabší Supru pohání turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Čtyřválec produkuje 254 koní a 400 newtonmetrů, se kterými Supra zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy a dosahuje elektronicky omezené maximální rychlosti 250 kilometrů v hodině.

Čtyřválcová Toyota GR Supra sice nabízí nižší výkon než plnotučná šestiválcová, ale slibuje lepší jízdní vlastnosti. S menším motorem je o přibližně 100 kilogramů lehčí, čtyřválec je uložený blíže ke středu vozidla a Supra se díky němu může pochlubit ideálním rozložením hmotnosti 50:50, které povede k lepší obratnosti v zatáčkách.

Základní Supra bude nabízena ve výbavě Live s osmnáctipalcovými koly z hliníkových slitin, audiosystémem se čtyřmi reproduktory, 8,8 palcovým displejem infotainmentu a černými alcantarovými sportovními sedadly. Standardem bude detekce chodců a cyklistů s funkcí brzdění, asistent jízdy v pruhu s aktivním řízením, inteligentní adaptivní tempomat a detekce dopravních značek.

Zákazníci si mohou připlatit za doplňující balíčky Connect, Sport a Premium. Balíček Connect přidává navigaci s rozšířenou konektivitou a balíček Sport obsahuje výkonnější brzdy, adaptivní nastavitelný podvozek a aktivní diferenciál. Vrcholný balíček Premium se skládá z audiosystému JBL s dvanácti reproduktory, elektricky nastavitelných sedadel s pamětí a černým koženým čalouněním. Součástí balíčku Premium je rovněž balíček Connect spolu s ambientním osvětlením a úložnými prostory navíc.

Toyota připravila limitovanou edici Fuji Speedway, která je charakteristická metalickou bílou barvou, matně černými devatenáctipalcovými koly a červenými kryty vnějších zpětných zrcátek. Uvnitř se nachází karbonové obložení interiéru a červeno-černé čalounění. Edice Fuji Speedway bude vyrobena v počtu 200 kusů.

Toyota GR Supra s čtyřválcem pod kapotou bude levnější než šestiválcová, ale Toyota zatím nezveřejnila oficiální ceník. Zahájení prodeje je naplánováno na březen letošního roku. Doposud se čtyřválcová Supra prodávala pouze na japonském trhu.

Nissan Skyline GT-R R34: Kult stvořený filmem a virtuální realitou

Málokteré auto se do srdce benzínových nadšenců zarylo takovou silou, jako Skyline GT-R R34. V České republice jsme jej poznali hlavně díky počítačovým hrám a filmové sérii Rychle a zběsile. Někdo jej zatracuje právě z těchto důvodů, ale dělá ho to špatným? Rozhodně ne.

Číst celé

Jak závodní XJ-S změnilo vnímání značky Jaguar

Závodní Jaguar XJ-S díky slavnému Tomu Walkinshawovi změnil vnímání značky v motoristickém sportu a ovlivnil vývoj jejích sportovních vozů.

Číst celé

Poznejte původ emblému Ferrari. Kde se vzal vzpínající se kůň?

Všichni z nás ho znají a někteří z nás ho uctívají. Odkud ale pochází ikonický znak Ferrari zobrazující vzpínajícího se koně? Tohle je skutečný příběh nejslavnějšího znaku automobilky.

Číst celé

Porsche 918 Spyder: Druhý svatý

Ještě před několika lety byla myšlenka hybridních superaut pasé. Svatá trojice, jíž vytvořilo Ferrari, McLaren a Porsche později ukázala, že tím může vzniknout skvělá technologie. Představujeme vám druhého člena, jímž je Porsche 918 Spyder.

Číst celé

Dodge Challenger SRT Demon: 5 důvodů proč je zběsile rychlý

Že už Hellcat nemohl být rychlejší? V Dodge si mysleli opak a rovnou takové auto postavili. Představujeme řešení, která dopomohla k dosažení šílených výkonů.

Číst celé

Andy Wallace: Práce snů testovacího jezdce Bugatti

Britský závodník a vítěz Le Mans Andy Wallace testuje hypersporty Bugatti a trénuje jejich majitele od roku 2011.

Číst celé