Temple of Speed vyhraje Le Mans!

Před pár hodinami se jel vytrvalostní závod 24 hodin Le Mans, což nás donutilo k přemýšlení, jak bychom se mohli zúčastnit. A levně.

Zvítězit v náročném vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans je snem mnoha amatérských i profesionálních závodníků. Ačkoliv je celý podnik zvenku spíše obrovský marketing, na samotném okruhu se vede těžký souboj nejen s konkurencí, ale i s vlastními schopnostmi a hlavně s technikou. To mě dovedlo k přemýšlení, jakým způsobem by se mohla zúčastnit i naše redakce.

Vzhledem k tomu, že jsme neziskoví, musíme zkrotit velké oči a rovnou zapomenout na speciály kategorie GT či špičkové prototypy. Zkrátka se musíme podívat po něčem dostupnějším, ale možná i spolehlivějším. Jelikož ctíme tradice, legendy a občas čteme klubová internetová fóra, naše finální volba je opravdovou sázkou na jistotu, kterou doporučí nespočet spokojených majitelů.

Světe div se, tým Temple of Speed Racing do závodu nastoupí s dvojicí téměř totožných (čti: jinak ojetých) Octavií 1.9 TDI vybavených nesmrtelným rotačním čerpadlem. Proč? Majitelé si je zkrátka nemohou vynachválit a tisíce z nich údajně stále jezdí s původní spojkou, ač má jejich třikrát stočený exemplář na přístrojové desce 500 000 najetých kilometrů. Druhým důvodem této volby je i pověst nezastavitelného dieselu o výkonu 90 koní, který disponuje fascinujícím zátahem od volnoběhu, s nímž natře většinu závodních motorů, jež se musí točit a točit. Aby to jelo, že jo. A pak to žere.

Právě spotřeba motorové nafty je hlavním pilířem naší závodní strategie. K této myšlence nás přivedly příspěvky uživatelů chlubících se spotřebou 3,4 litru na 100 kilometrů při cestě do Chorvatska s autem plným dětí a konzervovaného guláše. Naše Octavie tedy vybavíme velkými nádržemi přes celý kufr, abychom za celých 24 hodin nemuseli jedinkrát tankovat. Další desetinu litru spotřeby srazíme důkladným přepracováním aerodynamiky za použití předního nárazníku z Octavie RS.

Zbývá tedy jen přezouvat pneumatiky a střídat řidiče. Po dlouhém bádání vsadíme na velmi oblíbené sportovní pneumatiky Compressed Darkness EVO 3 excelující na suchu, ale doufáme, že nebude pršet. Ocelová kola s různými druhy plastových krytů jsou samozřejmostí, abychom v zatáčkách mohli řezat obrubníky hlava nehlava a nemuseli se bát defektu, jelikož hevery necháváme doma kvůli úspoře hmotnosti.

Hvězdou našeho závodního týmu v prvním autě bude italský pilot Frcadlo Serpentini a ve druhém autě pak Pepa Vomáčka, který s obdobnou Octavií jezdí už 15 let a říká: „Moje TDIčko je perfektně naladěné chipem od Vency a už jsem s ním natřel kde co. Věřím, že naše závoďáky budou daleko lepší, jelikož jsme vsadili na nová repasovaná turbodmychadla.“

S naší jednoduchou taktikou a úžasnou technikou se na závod cítíme připravení, takže máme spustit Startovač? Minimálně vítězství v kategorii je naše, jelikož v ní pojedeme sami a zároveň pro ní stanovíme traťový rekord okruhu de la Sarthe. Uvidíme se na stupních vítězů. Češi sobě! Češi ovcím!

Toyota Supra A80: Těžko překonatelné dílo japonských inženýrů

Pečliví Japonci nadělili světu mnoho povedených aut. Řada z nich byla navržena pro běžné použití, ale fungovala skvěle i při sportovním použití. Jedním z nich je i ikonický grand tourer pocházející z rýsovacích prken Toyoty.

Číst celé

Ford GTX1: Víte, že se GT vyrábělo i bez střechy?

Ford GTX1 byl představený na tuningové výstavě SEMA v roce 2005, aby se stal otevřenou verzí amerického supersportu. Vyrobilo se jej přibližně 100 exemplářů, což z něj dělá nevšední auto.

Číst celé

SOSNOVÁ CLASSIC 2023

Sosnová Classic 2023 letos oslaví nádherných 120 let od vůbec prvního závodu v oblasti Českolipska.

Číst celé

Koenig Ferrari Testarossa: Twin-turbo o 1 000 koních a možnost Spideru

Legendární Koenig Specials začali upravovat Ferrari Testarossa krátce po uvedení na trh. S dvojitým přeplňováním vyvinula až 1 000 koní a mohla být i bez střechy.

Číst celé

Ford Fairlane 500 Skyliner: Střechu ovládala složitá elektronika

Pevná skládací střecha patří k vítaným prvkům konstrukce kabrioletů. Složitý systém je však velmi nákladný na výrobu a prvním autem se skládacím hardtopem, jehož produkce přesáhla 10 000 exemplářů, byl Ford.

Číst celé

Stříbrné šípy: Jaký je původ přezdívky neporazitelných německých závodních vozů

Stříbrné šípy patří k největším legendám předválečných Grand Prix, protože obvykle vyhrávaly všechny závody, ve kterých startovaly.

Číst celé