Katovna: Jak vnímáme Lamborghini Urus?

Lamborghini založilo královskou kategorii vozů SUV. Jak tento krok vnímá naše redakce?

Před několika měsíci Lamborghini oficiálně představilo Urus, prvního zástupce nově vzniklé kategorie SuperSUV. O jeho pohon se stará dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec a je schopné překonat nejvyšší rychlost 300 km/h. Když se však podíváme do historie, není prvním SUV značky. Jaký na něj máme názor?

Lukáš:

Osobně si myslím, že Urus není v nabídce Lamborghini špatně. Na nástupce přerostlého monstra LM002 se čekalo dlouhá desetiletí a stále se o něm spekulovalo. Když značka poprvé představila jeho studii, bylo jasné, že se v podobě čtyřmístného vozu nedočkáme fantastického konceptu Estoque. Takové auto bych v sériové výrobě viděl raději, ale zpátky k Urusu. Ačkoliv nejsem fanouškem módy SUV, stále si myslím, že vypadá jako opravdové Lamborghini. Velmi často na něj budou lidi reagovat jednoduchým „wow“ a fotit si jej ze všech možných úhlů. Bohužel mi vadí po stránce motoru, protože se pod jeho kapotou usídlil dvakrát přeplňovaný osmiválec, jehož obdobu lze nalézt i v obyčejnějším Audi RS6. A to je ten důvod, proč se ve mně probouzí pocit, že to není opravdové Lamborghini. Že je to SUV bych mu ještě odpustil, jak již padlo na začátku, ale nelíbí se mi, že mu nedali vlastní originální pohonné ústrojí.

Jirka:

Zajímavé je, že Urus na LM002 navazuje i v tom, jak je ošklivý. Problém Urusu podle mě nastal asi takto: Urus už byl prakticky hotový, jen se všem ve fabrice zdálo, že to vypadá málo jako Lamborghini. „Ještě přidej křivku sem, támhle dej díru, tady foukni 3 lamely nad sebe a nakonec to ještě vytiskni, zmačkej, znova rozbal a zlomy papíru obtáhni do návrhu.“

Honza:

Pokud bych neuvažoval v souvislostech, Urus bude jedno z nejlepších SUV na trhu. Ale mně to nedá. Musím myslet na to, jak mi Lamborghini lhalo o jejich názoru na turba, SUV a osmiválce. Na lambo je levné a na Audi moc drahé. Jediné z čeho tady cítím Itálii je ten ovladač s názvy druhů těstovin, které stejně nerozeznám. Lamborghini má pobuřovat vzhledem a zvukem, ale s proporcemi Urusu na mě lambo design nefunguje a zvuk dvanáctiválce je pryč také. Hezčí a hodnotnější masírka je pro mě Bentley Bentayga. Lamborghini Urus se tváří sportovně, ale bude obratnější než běžná X5?

Lancia Thema 8.32: Předokolka s motorem Ferrari

Osmiválcová Thema se tvářila jako nenápadné Ferrari pro čtyři, ale více než na závodní tratě byla vhodná pro německý Autobahn.

Číst celé

Lamborghini Diablo GT se prodávalo s nejstylovějším zavazadlem na světě

Originální kufřík pro Lamborghini Diablo GT byl vyrobený z uhlíkových vláken a nesl sériové číslo svého vozu.

Číst celé

Tesla Model 3: Kvalita výroby dosahuje úrovně Kia z 90. let

Cenově dostupný model měl být sázkou na jistotu, jenže ne vždy to jde podle představ.

Číst celé

Stylová reklama na Audi RS2 Avant byla natočena po 25 letech

Audi RS2 Avant slaví 25. výročí od svého vzniku v zábavné televizní reklamě, která byla natočena až dnes.

Číst celé

Ayrton Senna se v roce 1992 zachoval jako hrdina a zachránil život soupeře

V roce 1992 měl Erik Comas během kvalifikace v belgickém Spa hrozivou havárii. Ayrton Senna zastavil, aby mu pomohl z nebezpečí.

Číst celé

Honda S2000 se jako taková už nikdy nevrátí

Mnozí z nás každý den touží po návratu slavných modelů, ale chceme je za každou cenu? Nakonec bychom totiž mohli být zklamaní.

Číst celé