Seznamte se s dívkou, po níž má Lotus Elise své jméno

Malý sporťák nese jméno vnučky tehdejšího majitele automobilky.

Automobilky jsou při pojmenovávání nových modelů inspirovány různými důvody. Když však auto nese jméno skutečné osoby, získává poněkud hlubší auru. To je případ malého sportovního Lotusu Elise, který v devadesátých letech dostal jméno podle vnučky tehdejšího majitele značky.

Vývoj Lotusu Elise začal krátce poté, co italský podnikatel Romano Artioli v roce 1993 zakoupil slavnou značku od tehdejšího majitele, jímž byl americký koncern General Motors. Nad vhodným pojmenováním zbrusu nového modelu si v Lotusu lámali hlavu do okamžiku, kdy Artioli rozhodl, že vůz na své zádi ponese jméno jeho vnučky Elisy.

Krátce po uvedení první generace Lotusu Elise na trh musel Artioli svou značku prodat, jelikož pocítil těžkou finanční ztrátu při úpadku automobilky Bugatti, kterou taktéž vlastnil. Lotus se v roce 1996 stal majetkem malajského výrobce Proton, Bugatti bylo prodáno do vlastnictví Volkswagen Group o dva roky později.

Elisa Artioli nedávno zavítala do města Hethel ve Velké Británii, kde Lotus v současné době vyrábí svá auta, aby oslavila důležité výročí. Letos je tomu 70 let od doby, kdy zakladatel značky Colin Chapman vyrobil své první závodní auto. Značku Lotus pak založil v roce 1952.

Přečtěte si také devadesátkový příběh o tom, jak Romano Artioli na zelené louce znovuzaložil (a zase pohřbil) automobilku Bugatti: Píše se rok 1991 a my vám představujeme nejlepší auto na světě

BMW 1602 Elektro-Antrieb: Praděda BMW i3

BMW na olympijských hrách v Mnichově roku 1972 představilo elektrickou verzi typu 1602, která se stala prvním elektromobilem v historii značky.

Číst celé

Moderní motorsport je nuda a já znám řešení problému

Myslím si, že je moderní motorsport jednoduše nudný. Může za to snaha být rychlejší a rychlejší, která si však vybrala daň v podobě úpadku divácké zábavy.

Číst celé

Porsche 911 Carrera RSR Turbo 2.1: Když atmosféra nestačí

Inženýři ze Stuttgartu zjistili, že jejich závodní atmosférické motory byly na vrcholu možností a vydali se cestou přeplňování. Carrera RSR Turbo 2.1 se stala prvním pokusem použití turbodmychadla v okruhové 911.

Číst celé

Dlouhá cesta ke Cayenne: Jak postupoval vývoj čtyřmístných Porsche

Čtyřmístná Porsche jsou dnes běžná, ale cesta k prvnímu sériově vyráběnému modelu byla dlouhá a trnitá. Představujeme historii prototypů vozů Porsche pro čtyři pasažéry.

Číst celé

Marussia: Sen o ruském supersportu

Exotická superauta jsou převážně italskou záležitostí. Mnoho společností po celém světě se inspiruje příběhem značek Ferrari a Lamborghini a snaží se zapsat do historie zkonstruováním obdobného vozu. Někdy se však veškeré naděje rozplynou stejnou rychlostí, jakou vnikly.

Číst celé

Závod, v němž nováček Ayrton Senna porazil deset mistrů F1

Mercedes-Benz se na oslavu otevření nově zrekonstruovaného Nürburgringu v roce 1984 rozhodl uspořádat závod pro dvacet jezdců, mezi nimiž bylo deset šampiónů z Formule 1. Tehdy je do jednoho porazil téměř neznámý nováček Ayrton Senna.

Číst celé