Revoluce se těší zájmu zákazníků. Nová Corvette je vyprodaná na rok dopředu

Nová Corvette Stingray s motorem uprostřed byla trefou do černého. Chevrolet říká, že je o novinku velký zájem.

Chevrolet na začátku druhé poloviny července představil dlouho očekávanou novou generaci Corvette Stingray, která přepsala historii modelu. Detroitská automobilka už dříve experimentovala s pohonem uprostřed, ale až letos jej dotáhla až do podoby sériově vyráběného vozu. I přestože si novinku někteří z fanoušků stále nezvykli, sázka na radikální změnu se Chevroletu vyplatila.

Manažeři automobilky se rozhodli pro odklonění od tradice z několika různých důvodů. Kromě výrazného vylepšení jízdních vlastností a snazšího konkurování oblíbeným evropským sportovním vozům došlo ke změně koncepce, i protože dosavadní zákazníci Corvette stárnou. Chevrolet říká, že největší skupina zákazníků se blíží důchodovému věku a proto bylo potřeba zaměřit se na mladší generaci.

Zatímco starší lidé touží po klasické koncepci s motorem vpředu a zavazadly uloženými vzadu, mládež se chce hlavně bavit a být u toho vidět. Zbrusu nová Corvette určitě patří k autům, která jsou v ulicích amerických měst nepřehlédnutelná. Když k tomu připočteme jízdní vlastnosti podobné vozům Ferrari a nízkou základní cenu, zjistíme, že recept na úspěch nemá chybu.

„Myslím si, že aktuální počet objednávek dokáže zaplnit výrobu na celý první rok,“ říká Michael Simcoe, vedoucí oddělení designu General Motors. O revoluční Corvette je opravdu velký zájem a zatím je téměř vyprodaná. Nutno dodat, že Chevrolet nezačal prodávat výrobní sloty už před představením, jako to dělá například Ferrari, ale až krátce po oficiálním debutu.

Zájem o nový Stingray překonal všechna očekávání a s ohledem na globální ambice by prodeje mohly být výrazně lepší než u minulé generace. Minulé generace Corvette Stingray se během prvního roku na trhu prodalo necelých 35 000 kusů.

Katovna: Jak vnímáme Lamborghini Urus?

Lamborghini založilo královskou kategorii vozů SUV. Jak tento krok vnímá naše redakce?

Číst celé

Brzdy letošních F1 představují technickou magii

Oproti předchozím ročníkům jsou brzdy účinnější, lépe se chladí a dokonce i méně váží.

Číst celé

Uhlík, titan, křemík a další materiály spojující sportovní vozy s kosmickým průmyslem

Představujeme 7 nejčastějších materiálů pro výrobu sportovních a závodních vozů, které jsou úzce spojeny s leteckým a kosmickým průmyslem.

Číst celé

Prozradíme vám rozdíl mezi boxerem a plochým motorem

Ferrari v sedmdesátých letech označilo jeden ze svých motorů jako boxer, ale ve skutečnosti lhalo světu. Jaká je skutečná pravda ukrytá v útrobách typu Berlinetta Boxer?

Číst celé

Volvo Tundra: Vedení se bálo sériové výroby, tak design vykradli Francouzi

Volvo se na konci osmdesátých let pustilo do odvázaných kreací. Za touto stojí studio Bertone vedené Marcellem Ganidinim. Volvo ovšem pak nesebralo odvahu pustit Tundru do sériové výroby. Co naplat, odvahu nakonec sebral někdo jiný.

Číst celé

Velká prvenství Cadillacu: Elektrický startér změnil svět

Cadillac je ikonou a představitelem amerického stylu. Značka vyrábějící vozy se ve svých nejlepších letech dala zařadit do kategorie luxusních vozů, jakými byl například Rolls-Royce. Zároveň světu přinesla několik technických řešení, jenž usnadnila život celému motoristickému světu.

Číst celé