Revoluce se těší zájmu zákazníků. Nová Corvette je vyprodaná na rok dopředu

Nová Corvette Stingray s motorem uprostřed byla trefou do černého. Chevrolet říká, že je o novinku velký zájem.

Chevrolet na začátku druhé poloviny července představil dlouho očekávanou novou generaci Corvette Stingray, která přepsala historii modelu. Detroitská automobilka už dříve experimentovala s pohonem uprostřed, ale až letos jej dotáhla až do podoby sériově vyráběného vozu. I přestože si novinku někteří z fanoušků stále nezvykli, sázka na radikální změnu se Chevroletu vyplatila.

Manažeři automobilky se rozhodli pro odklonění od tradice z několika různých důvodů. Kromě výrazného vylepšení jízdních vlastností a snazšího konkurování oblíbeným evropským sportovním vozům došlo ke změně koncepce, i protože dosavadní zákazníci Corvette stárnou. Chevrolet říká, že největší skupina zákazníků se blíží důchodovému věku a proto bylo potřeba zaměřit se na mladší generaci.

Zatímco starší lidé touží po klasické koncepci s motorem vpředu a zavazadly uloženými vzadu, mládež se chce hlavně bavit a být u toho vidět. Zbrusu nová Corvette určitě patří k autům, která jsou v ulicích amerických měst nepřehlédnutelná. Když k tomu připočteme jízdní vlastnosti podobné vozům Ferrari a nízkou základní cenu, zjistíme, že recept na úspěch nemá chybu.

„Myslím si, že aktuální počet objednávek dokáže zaplnit výrobu na celý první rok,“ říká Michael Simcoe, vedoucí oddělení designu General Motors. O revoluční Corvette je opravdu velký zájem a zatím je téměř vyprodaná. Nutno dodat, že Chevrolet nezačal prodávat výrobní sloty už před představením, jako to dělá například Ferrari, ale až krátce po oficiálním debutu.

Zájem o nový Stingray překonal všechna očekávání a s ohledem na globální ambice by prodeje mohly být výrazně lepší než u minulé generace. Minulé generace Corvette Stingray se během prvního roku na trhu prodalo necelých 35 000 kusů.

Americké BMW M3 E36 bylo horší než evropské. Čím bylo rozdílné?

BMW chtělo snížit prodejní cenu M3 E36 na americkém trhu, kvůli čemuž provedlo řadu zhoršujících změn. Rozdíly nejsou malé.

Číst celé

Lister Storm: Neúspěšný supersport ohromil vzhledem, ale pobouřil cenou

Lister Storm se představil v roce 1993 jako první vlastní vůz značky po více než 30 letech. Podle novinářů jezdil skvěle, ale byl šíleně drahý.

Číst celé

Dodge Charger: Z Detroitu do Hollywoodu

Úspěšná druhá generace oblíbeného muscle caru, za jehož úpadkem nakonec stál jeho vlastní bratr.

Číst celé

LaFerrari: První svatý

Ještě před deseti lety byla myšlenka hybridního hyperauta pasé. Taková představa se líbila jen málokomu. Když se na to ale podíváme pořádně, nepůsobí jako špatný nápad.

Číst celé

Chcete Porsche 911 Carrera S? Tohle jsou jeho servisní náklady

Po vzoru Ferrari F430 jsme se rozhodli zjistit servisní náklady dalšího exkluzivního sportovního vozu, jímž je Porsche 911 Carrera S generace 997. Na kolik tahle sranda vyjde?

Číst celé

Moderní motorsport je nuda a já znám řešení problému

Myslím si, že je moderní motorsport jednoduše nudný. Může za to snaha být rychlejší a rychlejší, která si však vybrala daň v podobě úpadku divácké zábavy.

Číst celé