Revoluce se těší zájmu zákazníků. Nová Corvette je vyprodaná na rok dopředu

Nová Corvette Stingray s motorem uprostřed byla trefou do černého. Chevrolet říká, že je o novinku velký zájem.

Chevrolet na začátku druhé poloviny července představil dlouho očekávanou novou generaci Corvette Stingray, která přepsala historii modelu. Detroitská automobilka už dříve experimentovala s pohonem uprostřed, ale až letos jej dotáhla až do podoby sériově vyráběného vozu. I přestože si novinku někteří z fanoušků stále nezvykli, sázka na radikální změnu se Chevroletu vyplatila.

Manažeři automobilky se rozhodli pro odklonění od tradice z několika různých důvodů. Kromě výrazného vylepšení jízdních vlastností a snazšího konkurování oblíbeným evropským sportovním vozům došlo ke změně koncepce, i protože dosavadní zákazníci Corvette stárnou. Chevrolet říká, že největší skupina zákazníků se blíží důchodovému věku a proto bylo potřeba zaměřit se na mladší generaci.

Zatímco starší lidé touží po klasické koncepci s motorem vpředu a zavazadly uloženými vzadu, mládež se chce hlavně bavit a být u toho vidět. Zbrusu nová Corvette určitě patří k autům, která jsou v ulicích amerických měst nepřehlédnutelná. Když k tomu připočteme jízdní vlastnosti podobné vozům Ferrari a nízkou základní cenu, zjistíme, že recept na úspěch nemá chybu.

„Myslím si, že aktuální počet objednávek dokáže zaplnit výrobu na celý první rok,“ říká Michael Simcoe, vedoucí oddělení designu General Motors. O revoluční Corvette je opravdu velký zájem a zatím je téměř vyprodaná. Nutno dodat, že Chevrolet nezačal prodávat výrobní sloty už před představením, jako to dělá například Ferrari, ale až krátce po oficiálním debutu.

Zájem o nový Stingray překonal všechna očekávání a s ohledem na globální ambice by prodeje mohly být výrazně lepší než u minulé generace. Minulé generace Corvette Stingray se během prvního roku na trhu prodalo necelých 35 000 kusů.

Jaguar XJ220 Pininfarina Speciale: Unikát na přání brunejského sultána

Brunejský sultán a jeho bratr si v letech 1992 až 1995 koupili celkem 20 Jaguarů XJ220. Ten dvacátý se od všech ostatních odlišoval unikátním designem od Pininfariny.

Číst celé

Největší omyly amerického automobilového průmyslu 50. let

Americké automobilky v padesátých letech neslavily pouze úspěchy, ale rovněž udělaly chyby a omyly, které vedly k velkým úpadkům.

Číst celé

Galerie: Reklamy na pestrobarevná BMW

Když se dnes podíváme po ulici, vidíme samá bílá, šedá nebo černá auta. Po barevných autech se nám stýská. A stýská se nám také po starých bavorácích a starých bavoráckých reklamách.

Číst celé

Z velké slávy městem duchů

Vašek Diviš a zajímavá slova o městě, které určitě všichni moc dobře znáte. Nachází se v USA, v Michiganu a přezdívá se mu Město motorů alias Motown. Ano, tušíte správně, řeč je o Detroitu.

Číst celé

Pagani Zonda: Příběh evoluce mistrovského díla Horacia Paganiho

Splněný sen Horacia Paganiho, nadaného inženýra z Argentiny, okouzlil celý svět. Pagani Zonda přeneslo krásu žen do světa rychlých aut.

Číst celé

Mercedes-Benz Blue Wonder: Chlouba Mercedesu s rychlostí až 170 km/h

Mercedes-Benz Blue Wonder vyvinul Rudolf Uhlenhaut, aby pomáhal továrnímu závodnímu týmu při rychlých přesunech mezi továrnou a závodními okruhy.

Číst celé