Porsche 919 EVO je oficiálně nejrychlejší auto na Nordschleife

Rekordní čas Stefana Bellofa je dlouhých 35 letech konečně překonaný. Nový rekord stále drží Porsche.

Rekordy padají na Severní smyčce Nürburgringu každou chvíli, ale nový čas zveřejněný Porsche je naprosto výjimečný. Stuttgartská značka po dlouhých 35 letech překonala svůj vlastní rekord, který zajel Stefan Bellof za volantem Porsche 956 C v květnu roku 1983. S autem naloženým těžkou televizní kamerou objel náročný okruh za fascinující čas 6:11.13.

Když se začalo spekulovat o tom, jestli je takové tempo vůbec překonatelné, obletěly svět záběry závodního Porsche 919 Hybrid kroužícího po okruhu vysokou rychlostí. Němci okamžitě přiznali, že se s přepracovaným speciálem původně zkonstruovaným pro vytrvalostní závod 24 Hours of Le Mans snaží překonat výkon 956 C.

Do těsného kokpitu se usadil Timo Bernhard, který porazil svého předchůdce o skoro jednu minutu. Novým nejrychlejším autem na Nürburgringu-Nordschleife se tak stává Porsche 919 Hybrid EVO s rekordním časem 5:19.55. Porsche takový čas ale nestačí a tvrdí, že při lepších podmínkách zvládne objet okruh pod pět minut. Minimálně se o to prý pokusí.

Ford GT: Vzpomínka na Le Mans

Americký Ford se v novém tisíciletí rozhodl připomenout historii svých nejslavnějších modelů. Kromě jmen Mustang a Thunderbird značka oživila i jméno legendárního vítěze nejznámějšího vytrvalostního závodu na světě.

Číst celé

Mercedes-Benz W154: Neporazitelný stříbrný šíp

Poslední předválečný závodní Mercedes kraloval okruhům a od historiků si vysloužil titul nejlepšího závodního vozu všech dob. Úspěšné vítězné tažení bohužel přerušil začátek druhé světové války.

Číst celé

Porsche 911 Carrera 3.2 aneb jak roztočit historickou 911?

A pointa je venku – letitého youngtimera, kterého mi svěřil jeho majitel, jsem roztočil do hodin. V minulých dnech jsem totiž měl tu čest řídit Porsche 911 Carrera 3.2 z roku 1986 a trochu jsem to přehnal. Co se vlastně toho dne stalo, když mi do rukou svěřili toho kdysi rychlejšího brouka? A jaký je to pocit, když takové auto řídíte?

Číst celé

Aston Martin Atom: Prototyp prťavého sedanu, o kterém jste nikdy neslyšeli

Aston Martin Atom měl být nejmenším, nejlehčím a nejlepším malým sedanem na trhu, ale vývoj přerušila 2. světová válka.

Číst celé

Alfa Romeo 75 2.0 TS: Zachraňujeme auto, které jsem nikdy předtím neviděl

Návrat na výsluní není jednoduchý. Obzvláště pak ve chvíli, když jste na něm nikdy nebyli. Asi takový je příběh mojí Alfy Romeo 75.

Číst celé

Toyota 2000 GT: Nissanu nebyla dost dobrá, Toyotě ano

Celý svět Toyotu vnímal jako nudnou značku, která vyráběla praktická auta. V roce 1965 se to však změnilo a Toyota všem vytřela zrak fantastickým sportovním kupé.

Číst celé