Petrolheadi z Nigérie ukazují, jak vypadá skutečná láska k autům

Jejich auta nemají řadu potřebných dílů, ale i přesto jezdí každým dnem. Automobilová kultura v Africe ukazuje, jak vypadá láska k autům.

Bylo tomu na druhém stupni základní školy, když jsem u slepé mapy ukazoval geografickou polohu afrických států, mezi nimiž byla i Nigérie. To, že leží na pobřeží Guinejského zálivu, je však dodnes jedna z mála věcí, kterou o federativní republice v západní Africe vím, aniž bych musel použít Wikipedii. Ještě méně toho vím o místní automobilové kultuře.

Krátký dokument Made in Nigeria: The Unexplored Vintage Car Industry dává příležitost automobilovým nadšencům, aby nahlédli do života místních majitelů klasických aut, z nichž některá by sběratelé z bohatých států přirovnali k předrenovačním vrakům nebo vozům v počátečním stádiu rekonstrukce.

Mezitím, co sběratelé klasických aut z celého světa udržují svá auta v naprosto špičkovém stavu, čtveřice majitelů veteránů z  největšího nigerijského města Lagos s nimi jezdí každým dnem a snaží se je udržovat a renovovat za pomoci všech možných dílů, které se jim dostanou do rukou.

Mercedesu 190 SL chybí kromě ostatních dílů i kapota a levé dveře a Porsche 911 je taktéž nekompletní. Mercedes-Benz W123, který se díky své nesmrtelnosti dlouhodobě řadí k nejoblíbenějším autům v Africe, už vypadá o něco lépe a jako nejzachovalejší auto se jednoznačně zdá Dodge Charger SE z roku 1972.

Ani chybějící světlomety ale nezabraňují nadšeným vlastníkům v tom, aby si náležitě užívali svých klasických aut ve stavu, jež bychom v Evropě považovali za nepoužitelný pro běžné ježdění. Zkrátka, jiný kraj, jiný mrav.

Apollo 3500 GT: Tři Američané chtěli konkurovat oblíbeným evropským GT

Apollo 3500 GT je dílem odhodlaného Milta Browna, který toužil po vytvoření konkurence pro slavné evropské výrobce luxusních sportovních vozů.

Číst celé

Praga Dragon EVO 125 ccm: Jak se řídí závodní motokára

Ultimátní řidičský stroj, který vám za zlomek ceny přinese zážitky, které nezískáte ani v supersportu. Tohle je prostě nejlepší věc, jakou může normální smrtelník řídit!

Číst celé

Porsche 928 chtělo zastínit ikonickou 911

Původně mělo být nástupcem 911, ale jiná filosofie modelu předurčila, že to nebude mít jednoduché. Z jakých důvodů Porsche 928 nakonec opustilo výrobu?

Číst celé

Rolls-Royce Phantom I: Dostatečný výkon a maximální luxus

Luxusní Rolls-Royce Phantom I, oficiálně pojmenovaný „40/50 New Phantom“, byl nástupcem typu Silver Ghost a nahradil ventily na boku válců modernějším rozvodem OHV.

Číst celé

Eclipse Cross se řídí dobře, ale vadí mi jako auto. Proč?

Pro běžné lidi opravdu je Eclipse Cross vážně dobré auto, ale benzínový šílenci jej už z principu nenávidí. Mně se při osobním vyzkoušení nové Mitsubishi opravdu líbilo, jenže je tady velké ale.

Číst celé

Jaguar XJ13: Vznikl pro Le Mans, ale nikdy nezávodil

Inženýři Jaguaru se rozhodli pro návrat do vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans, ale neochota vedení značky zapříčinila, že se z jejich krásného díla stal nepotřebný unikát.

Číst celé