Padá jeden rekord za druhým

Říká se, že automobilové závody vznikly jen pár minut poté, co bylo vyrobeno druhé auto. Podobné je to i s různými rekordy. V posledních dnech se s nimi roztrhl pytel.

Pokud zavzpomínáte několik týdnů zpátky, určitě si vzpomenete na úctyhodný výkon, jenž se povedl francouzské továrně Bugatti. Juan Pablo Montoya, bývalý pilot Formule 1, se posadil do Chironu a poté s ním zajel nový světový rekord. Nejnovější model značky zvládl akcelerovat z 0 na 400 km/h a následně zastavit do klidu za 42 sekund.

To však nedalo spát hlavnímu konkurentovi, jímž je Koenigsegg. Automobilka poslala svého testovacího řidiče, Niklase Lilju, aby s Agerou RS porazil Bugatti. Akcelerace na 400 km/h si vyžádala 1 958 metrů a byla uskutečněna za 26,88 sekundy. Následné zastavení proběhlo na 483 metrech a trvalo 9,56 vteřiny. Stopky se při disciplíně 0-400-0 zastavily na neuvěřitelné hodnotě 36,44 sekundy, čímž mezi Chironem a Agerou RS vznikl propastný rozdíl a samozřejmě padl nový rekord.

Koenigsegg Agera RS použitý pro zdolání rekordu nyní poputuje ke svému majiteli do Spojených států. Dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec specifikace 1MW a dosahuje 1 360 koní spolu s točivým momentem 1 371 Nm. Hypersport je vybaven volitelnou bezpečnostní klecí, jíž značka doporučuje pro okruhové ježdění.

Významné rekordní časy v posledních týdnech padly i na německém okruhu Nordschleife. Porsche s novou 911 GT2 objelo legendární okruh za 6 minut a 47,3 sekundy, čímž porazilo Lamborghini Huracán Performante, který držel titul s časem 6:52. Druhý rekord padl v kategorii SUV a stojí za ním tým Alfy Romeo. Stelvio QV, jenž je poháněno dvakrát foukaným motorem V6 o výkonu 510 koní, stihlo ostré kolo za 7 minut a 51,7 sekundy. Pro italskou značku je to již druhý rekord, jenž v současné době drží na Nürburgringu. Giulia QV, která je poháněna stejným motorem jako rychlé Stelvio, je s časem 7:32 nejrychlejším čtyřdveřovým sedanem současnosti.

Na titul nejrychlejšího SUV si ale v současné době brousí zuby Lamborghini. Údajně by jeho chystané super SUV Urus mělo snadno překonat Stelvio QV a převzít tak korunu kategorie.

BMW 507 málem potopilo celou značku

Původně to měl být jistý úspěch, ale již po krátké době by byli všichni zúčastnění raději, kdyby je to nikdy nenapadlo.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Poprvé na krajnici

Aneb jak se občas říká: oranžová vesta, taky cesta.

Číst celé

Eunos Cosmo: 3 rotory v diskrétním luxusním balení

Luxusní kupé s wankelovým motorem bylo ukázkou schopností a umění Mazdy. Stalo se historicky prvním autem na světě, které mělo zabudovaný systém GPS.

Číst celé

Tafheet: Tvrdě postihované arabské driftování

Saúdští hazardéři se snaží vyhrát závod se smrtí, ale často riskují životy svého okolí. Ochránci zákona se s nimi pochopitelně nemažou. Tresty mohou dosáhnout i tisíce ran bičem.

Číst celé

Maserati oslavuje 70. výročí vozu A6G 2000, modelu pojmenovaného na počest Alfieriho Maseratiho

V roce 1951 se Maserati A6G 2000 stalo modelem, který oslavoval spoluzakladatele značky, automobilového závodníka a konstruktéra Alfieriho Maseratiho.

Číst celé

Počátek neočekávaného úspěchu. Zrození Fordu Mustang

Jen málokdo věřil myšlence na úspěch tohoto modelu, ale opak byl pravdou. Pony car se stal hitem již v den svého představení a nyní, po více jak padesáti letech od onoho dne, je jedním z nejslavnějších amerických sportovních vozů.

Číst celé