Nová Tesla Roadster: Stovka okamžitě, 400 km/h+ a dojezd 1000 kilometrů

Tak se nám urodil další elektromobil. Můžeme plakat nad tím, že jediný správný roadster má atmosférický benzínový motor a je hlavně o zvuku, ale na tom, že tu staromilská benzínová auta mají další vážnou konkurenci to nic nezmění.

Elon Musk je zasedlý za efektní představovačky podobně jako Steve Jobs. Včera večer přijel na jeviště novým kamionovým tahačem na elektrický pohon zvaným Semi.

Už to vzbudilo silné reakce, jeho parametry jsou obdivuhodné. Plně naložený 40 tunami nákladu má dojezd 800 km při rychlosti 105 km/h. A dalších 640 kilometrů nabijete za 30 minut. Bez nákladu je na stovce, hehe, za 5 sekund. A ke koupi bude v roce 2019.

Když už to vypadalo, že je akce u konce, z nákladového prostoru tahače Semi vyjel další, tentokrát o dost menší vůz. Musk představil roadster.

Ano, jedna Tesla Roadster už tu byla, šlo o první auto z dílny kalifornského vizionáře a tehdy nešlo zrovna o prodejní šlágr. Teď je tu nový Roadster, který uvidíme na silnicích někdy v roce 2020, spíše později. Jestli elektrický roadster představuje to, co chcete do své garáže, to už je na vás. Čísla nám ale připadají dost zajímavá na to, abychom začali brát Teslu vážně.

Tak třeba zrychlení na stovku za 1,9 sekundy. To by z něj udělalo nejrychlejší sériové auto na světě. Na 160 km/h se má dostat za 4,2 sekundy, což je o 0,3 sekundy rychleji než Koenigsegg One:1. Čtvrtmíle za 8,8 vteřiny a maximální rychlost má překročit magickou hranici 400 km/h. Navíc, při dálničních rychlostech s ním ujedete 1000 kilometrů.

 

Roadster bude používat tři elektromotory. Jeden najdete vpředu a dva vzadu, takže jde o pohon všech čtyř kol. Baterie pojme 250 kilowatthodin, přičemž aktuálně nejsilnější Tesla Model S jich nabídne 100. Jen to jméno – roadster – je poněkud zavádějící. Jde spíše o konstrukci typu targa, kdy musíte střechu ručně sundat a vložit do kufru. Navíc, vejdou se do něj 4 lidé.

Roadster bude stát okolo 4,5 milionu korun. Můžete si ji předobjednat už nyní za plnou cenu, dostanete za to auto z limitované série 1000 kusů zvané Founders, která stojí o další zhruba milion korun navíc. Tesla se tím zřejmě snaží financovat náklady na další vývoj vozu.

Apollo 3500 GT: Tři Američané chtěli konkurovat oblíbeným evropským GT

Apollo 3500 GT je dílem odhodlaného Milta Browna, který toužil po vytvoření konkurence pro slavné evropské výrobce luxusních sportovních vozů.

Číst celé

Simon Kidston – život jako z pohádky

Jedna z nejvýznamnějších kapacit v oblasti soukromého prodeje ultraexkluzivních klasických automobilů. Zakladatel evropské pobočky věhlasné aukční síně Bonhams. Syn vysloužilého námořního důstojníka a gentlemanského závodníka a synovec letce a jednoho z původních členů legendární party Bentley Boys – Glena Kidstona, který vítězil i v Le Mans. To je Simon Kidston. Pojďte se s námi podívat na několik jeho nádherných videoprojektů a pokochat se čistou vášní pro automobilismus.    

Číst celé

Ferrari Pinin: Čtyřdveřák, který by v konkurenci neobstál

I po více jak sedmdesáti letech od svého založení Ferrari nevyrobilo čtyřdveřový vůz. Jednou k tomu ale bylo velmi blízko.

Číst celé

Maserati Tipo V4: S motorem V16 dosáhlo světového rekordu na okresce v Itálii

Mario Umberto „Baconìn“ Borzacchini stanovil s Maserati Tipo V4 světový rekord při časové zkoušce na uzavřené silnici v severní Itálii.

Číst celé

Chrysler koupil Lamborghini v dubnu 1987, aby pomohlo s vývojem Viperu

Lamborghini se za 7 let pod křídly Chrysleru začalo stavět na vlastní nohy a pomohlo Američanům s vývojem legendárního Dodge Viper.

Číst celé

Katovna: Design mi připomíná ikonky na androidech, je to taková anti-sexy žába

Temple of Speed zkouší nový formát článku. Čtyři samozvaní znalci hodnotí auta svými subjektivními názory a nepokrytě si u toho připadají jako v Top Gearu. Toť naše Katovna. Pojďme na to, ať víme, jestli to stojí za to.

Číst celé