Nová Tesla Roadster: Stovka okamžitě, 400 km/h+ a dojezd 1000 kilometrů

Tak se nám urodil další elektromobil. Můžeme plakat nad tím, že jediný správný roadster má atmosférický benzínový motor a je hlavně o zvuku, ale na tom, že tu staromilská benzínová auta mají další vážnou konkurenci to nic nezmění.

Elon Musk je zasedlý za efektní představovačky podobně jako Steve Jobs. Včera večer přijel na jeviště novým kamionovým tahačem na elektrický pohon zvaným Semi.

Už to vzbudilo silné reakce, jeho parametry jsou obdivuhodné. Plně naložený 40 tunami nákladu má dojezd 800 km při rychlosti 105 km/h. A dalších 640 kilometrů nabijete za 30 minut. Bez nákladu je na stovce, hehe, za 5 sekund. A ke koupi bude v roce 2019.

Když už to vypadalo, že je akce u konce, z nákladového prostoru tahače Semi vyjel další, tentokrát o dost menší vůz. Musk představil roadster.

Ano, jedna Tesla Roadster už tu byla, šlo o první auto z dílny kalifornského vizionáře a tehdy nešlo zrovna o prodejní šlágr. Teď je tu nový Roadster, který uvidíme na silnicích někdy v roce 2020, spíše později. Jestli elektrický roadster představuje to, co chcete do své garáže, to už je na vás. Čísla nám ale připadají dost zajímavá na to, abychom začali brát Teslu vážně.

Tak třeba zrychlení na stovku za 1,9 sekundy. To by z něj udělalo nejrychlejší sériové auto na světě. Na 160 km/h se má dostat za 4,2 sekundy, což je o 0,3 sekundy rychleji než Koenigsegg One:1. Čtvrtmíle za 8,8 vteřiny a maximální rychlost má překročit magickou hranici 400 km/h. Navíc, při dálničních rychlostech s ním ujedete 1000 kilometrů.

 

Roadster bude používat tři elektromotory. Jeden najdete vpředu a dva vzadu, takže jde o pohon všech čtyř kol. Baterie pojme 250 kilowatthodin, přičemž aktuálně nejsilnější Tesla Model S jich nabídne 100. Jen to jméno – roadster – je poněkud zavádějící. Jde spíše o konstrukci typu targa, kdy musíte střechu ručně sundat a vložit do kufru. Navíc, vejdou se do něj 4 lidé.

Roadster bude stát okolo 4,5 milionu korun. Můžete si ji předobjednat už nyní za plnou cenu, dostanete za to auto z limitované série 1000 kusů zvané Founders, která stojí o další zhruba milion korun navíc. Tesla se tím zřejmě snaží financovat náklady na další vývoj vozu.

Mercedes-Benz 300 SL: Na přání Američana

Ikonický „Gullwing“ původně vznikl jako závodní auto, ale jeho úspěchy byly předzvěstí dobrých prodejů produkční verze.

Číst celé

Lamborghini Miura Jota: Jediný prototyp skončil v plamenech

Zhmotněný závodní sen testovacího jezdce Lamborghini pomohl automobilce s vývojem. Jeho působení ale skončilo v polích na apríla roku 1971.

Číst celé

Ferrari F512 M: Kontroverzní, ale i nejlepší a nejrychlejší Testarossa

Ferrari Testarossa prošlo dlouhým vývojem a jeho finální verzí bylo kontroverzní Ferrari F512 M. Rozporuplná Testarossa ale byla tou nejlepší verzí.

Číst celé

Nissan 200 SX S14 díl 1.: Čtyři roky s dvoukilem

Kupovat japonské auto v Německu je dobrý nápad, ale nejde udělat kšeft, když jde Turek na oběd.

Číst celé

Toyota 2000 GT Convertible: Japonská kráska z bondovky

Toyota 2000GT se ukázala jako skvělé auto pro pátou bondovku, ale vysoký vzrůst Seana Conneryho si vyžádal vývoj otevřené verze Convertible.

Číst celé

Citroën M35: Wankel, který prý uspěl

V druhé polovině minulého století si s koncepcí motoru podle původního návrhu Felixe Wankela hrálo velké množství automobilek. Ve francouzském Citroënu se dokonce rozhodli, že jej budou testovat na lidech.

Číst celé