Maserati oslavuje 70. výročí vozu A6G 2000, modelu pojmenovaného na počest Alfieriho Maseratiho

V roce 1951 se Maserati A6G 2000 stalo modelem, který oslavoval spoluzakladatele značky, automobilového závodníka a konstruktéra Alfieriho Maseratiho.

Při plánování své budoucnosti vychází Maserati ze svých kořenů: z hodnot, jako je výjimečnost, jedinečný design a 100% italská DNA, které se i dnes odráží ve vozech značících začátek zcela nové éry značky. V tomto duchu oslavuje Maserati 70. výročí vozu A6G 2000.

První A6G 2000 ze série vozů A6 totiž vznikl přesně před 70 lety, tedy v únoru 1951. Značka Maserati vyráběla vozy série A6 v letech 1947 až 1956 a pojmenované byly na počest Alfieriho Maseratiho (odtud písmeno A v názvu). Číslo 6 označuje typ motoru (řadový šestiválec).

Nový model nahradil sportovní vůz ze série A6 1500 a jeho jméno odkazuje na lité železo (neboli „ghisa“) klikové skříně („G“) a na zdvihový objem 2000 ccm. Potřeba zvýšit výkon v reakci na obecný trend na italském trhu, který vyžadoval výkonnější vozy – mimo jiné i v důsledku zlepšující se ekonomické situace země – vedla značku Maserati k proměně dvoulitrového motoru A6GCS a plnému využití potenciálu podvozku A6.

Zvýšení zdvihového objemu motoru v porovnání s předchozím modelem A6 bylo dosaženo díky precizní konstruktérské práci na vrtání a zdvihu řadového šestiválcového motoru. Vylepšený motor se zdvihovým objemem 1954,3 ccm dosahoval v závislosti na konečném nastavení výkonu 90 až 100 koní, což umožnilo rychlost až 180 km/h a jasně dokazovalo kvalitu a sportovní duši vozů Maserati.

Výstava Turin Motor Show v roce 1950 poskytla scénu pro působivé uvedení vozu A6G 2000 na trh a značka Maserati ho zde prezentovala ve dvou verzích: čtyřsedadlovém dvoudveřovém sedanu v designu Pininfarina a v kabrioletu od designéra Pietra Frua. V letech 1950 až 1951 bylo vyrobeno šestnáct těchto vozů – devět s karosérií Pininfarina a pět kabrioletů a kupé od Pietra Frua. Alfredo Vignale vyrobil pouze jediný vůz, dvoutunové kupé A6G 2000 s jeho typickými sportovními stylistickými prvky.

Pohon na zadní kola, převodovka se čtyřmi stupni a zpátečkou a jednoduchá třecí spojka doplnily vlastnosti nového vozu A6G 2000, k nimž patří i nezávislá přední náprava a zadní náprava s pevnou osou a listovými pružinami. Hydraulické bubnové brzdy na všech čtyřech kolech a ocelová nebo paprsková kola doplňovaly pečlivé řemeslné provedení a technologické inovace, které z tohoto vozu určeného jen pro několik vyvolených udělalo ikonu motoristické scény tehdejší doby.

Jedinečnost, sportovní duch a italské konstruktérská dovednost jsou středobodem DNA značky Maserati, a i dnes je můžeme pozorovat v nových modelech se špičkovými technologickými řešeními, které budou charakterizovat nadcházející léta. Přestože je značka Maserati v základu inovativní, při plánování své budoucnosti vychází z odkazu své minulosti.

Ferrari 250 LM: Poslední Ferrari historie, které vyhrálo Le Mans

Ferrari vyrobilo pouze 32 exemplářů typu 250 LM. Záměrem bylo přenést technologie prototypů do automobilových závodů třídy GT.

Číst celé

Americká automobilová kultura 50. let: Počátek muscle cars, hot rodů a tuningu

Padesátá léta minulého století byla obdobím poválečné svobody. Americký automobilový průmysl začal rapidně vzkvétat a zrodila se odvětví, která existují dodnes.

Číst celé

Audi Avus Quattro: Duchovní předchůdce Veyronu oslavoval úspěchy na okruhu AVUS

Audi na začátku 90. let vzdalo hold svým historickým úspěchům na legendárním okruhu AVUS. Koncept Audi Avus Quattro byl duchovní předchůdce Bugatti Veyron 16.4.

Číst celé

Vize budoucnosti z padesátých let. Takhle je viděl Detroit

Osm prototypů z Detroitu, které vznikly v padesátých letech minulého století a výrazně ovlivnily auta následujících let.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Nemilé překvapení

Každá projížďka v mé RX-8 přináší mnoho skvělých momentů a zážitků, ale vypilované nezvyklé kupé umí občas i pěkně potrápit. Naštěstí všechno dobře dopadlo.

Číst celé

Japonská auta zastíněná legendami. Představujeme 6 z nich

Výběr šestice japonských aut, která byla neprávem zapomenuta, jelikož je zastínily vozy se slavnějšími jmény. Jaké to jsou?

Číst celé