Legendy s moderní technikou. 4 repliky lepší než originály

Čtveřice replik slavných vozů, které jsou lepší než originály. Podívejte se na modernizované legendy, po nichž budete toužit.

Repliky jsou v mnoha případech tragický způsob, jakým lze vzdát hold legendám. Snaha nadšenců vlastnit podobiznu auta svých snů je chvályhodná, ale v mnoha případech se jedná pouze o peníze vyhozené z okna. Bez ohledu na to, kolik úsilí a peněz vynaložili na dokončení projektu, naprostá většina domácích reprodukcí se nedokáže přiblížit originálním vozům. Repliky jsou často pouze o vzhledu, takže není adekvátní ani jejich výkon.

Repliky jsou však relativně levné řešení, jak řídit něco, co vypadá jako vytoužené auto s kořeny hluboko v historii motoristického sportu. Nicméně, existují společnosti, které se na stavbu replik specializují. Jejich tvorba se často snaží vylepšit původní vozidlo, aby nabízelo některé lepší komponenty odpovídající moderním standardům. Tvůrci jsou inspirováni nekonečným nadšením a šikovným inženýrstvím. Výsledky jejich snažení jsou opravdu nádherné.

I když jejich modernizované klasiky nejsou levné, zpravidla jsou dostupnější než odpovídající originály. Zákaznickou základnu tvoří skuteční automobiloví nadšenci, kteří hledají požitek z řízení fantastických strojů. Vybrali jsme čtyři úžasné repliky ikonických sportovních vozů, které jsou lepší než originály.

Pur Sang Bugatti Type 35 – Bugatti Type 35C

Bugatti Type 35 je nejúspěšnější sportovní vůz Grand Prix, který zcela ovládl období mezi dvěma světovými válkami. Je to jedna z nejzajímavějších a nejcennějších sběratelských klasik z továrny Bugatti. Neuvěřitelné ceny dosahují částek v řádech desítek milionů. Vysoká cena dělá z Type 35 nedosažitelné auto pro většinu nadšenců milující rychlou jízdu a klasická auta.

I když existuje mnoho společností, které se snaží replikovat Type 35, žádná z nich se nedokázala dostat tak blízko jako Pur Sang. Bývalá argentinská společnost sídlící v Kalifornii nabízí pečlivou rekreaci původního závodního vozu z Molsheimu. Každá použitá část je téměř totožná s originálem.

Technici z Pur Sang navrhli repliku, aby poskytovala intenzivní a autentický zážitek z jízdy. Je poháněná 2,3 litrovým řadovým osmiválcem s kompresorem a dosahuje nejvyššího výkonu 150 koní. Replika váží jen 680 kilogramů, tedy stejně jako originál. Bugatti od Pur Sang dokáže nabídnout stejný řidičský zážitek na hubených pneumatikách, jaký dokáže nabídnout i originální auto z meziválečné éry.

Pur Sang nabízí i detailní repliky klasických vozů Alfa Romeo a dalších exkluzivních předválečných aut. U všech vozů je zaručena kvalita montáže a každý majitel má možnost zažít řízení klasického závodního vozu s moderní technikou.

AS Motorsport ASM R1 – Aston Martin DBR1

Aston Martin DBR1 byl závodní vůz pro Le Mans vyrobený v pěti exemplářích z roku 1956, kdy změna v závodních pravidlech přestala vyžadovat silniční vozidla. V roce 1959 se týmu Astonu Martin s tímto vozem podařilo zvítězit v náročném čtyřiadvacetihodinovém závodě. Za volant DBR1 usedli řidiči jako Stirling Moss, Jack Brabham, Jim Clark a Carroll Shelby. Kromě vítězství v Le Mans v roce 1959 se vozu DBR1/2 podařilo zvítězit v závodech 1 000 km Nürburgring roku 1957 a Goodwood Tourist Trophy v letech 1958 a 1959. Není divu, že je Aston Martin DBR1 považovaný za opravdovou závodní legendu.

DBR1 není jednoduché vozidlo, které se dá snadno replikovat, za což může specifická mechanika a nízký počet vyrobených kusů. AS Motorsport ale dokázal vytvořit AMS R1 – perfektní repliku Astonu Martin DBR1. Podvozek je navržený tak, aby bylo možné použít řadové šestiválce Jaguar, které jsou výrazně levnější než motory Aston Martin. K dispozici je několik různých druhů převodovek z nabídky výrobců Borg Warner, Tremec, ZF, Getrag Supra a Moss.

AS Motorsport ASM R1 je po vizuální stránce perfektní replikou DBR1, ale mechanika přináší řadu modernizací pro zlepšení zážitku z jízdy. ASM R1 má kotoučové brzdy Wilwood, plně nezávislé zavěšení všech kol a hřebenové řízení. Karoserie může být vyrobena buď ze skelných vláken, nebo z hliníkové slitiny. Vždy záleží na požadavcích a finančním rozpočtu zákazníka.

Eagle Lightweight Speedster – Jaguar E-Type

Britská společnost Eagle se poprvé proslavila povedenými renovacemi a modernizacemi oblíbeného Jaguaru E-Type. Odborníci a technici společnosti Eagle dokáží zrestaurovat nebo opravit jakýkoliv E-Type bez ohledu na to, jak moc je poškozený. Po několika desetiletích se vedení společnosti rozhodlo odklonit od tradic a představilo nové auto vycházející z legendárního Jaguaru.

Výsledkem byl Eagle Lightweight Speedster, E-Type navržený podle moderních trendů. Zvenčí vypadá skoro stejně jako klasický roadster E-Type, ale pod ručně vyrobenou karoserií se nachází nová technika a pokročilé materiály. Pro pohon byl použitý celohliníkový 4,7 litrový řadový šestiválec s trojicí karburátorů SU o výkonu 310 koní.

I když se cena Eagle Lightweight Speedster pohybovala okolo dvaceti milionů korun, společnosti netrvalo dlouho, aby přibližně 40 plánovaných kusů prodala. Jeremy Clarkson o něm v roce 2011 dokonce řekl: „Myslím, že je to nejkrásnější auto, jaké jsem kdy viděl. Ve skutečnosti to může být ta nejkrásnější věc, jakou jsem kdy viděl.“

Superformance GT40 – Ford GT40

Ford GT40 se stal legendou v okamžiku, kdy se mu v šedesátých letech v Le Mans podařilo porazit slavné Ferrari. To stačilo k tomu, aby se Ford GT40 stal jedním z nejvíce ikonických a nejznámějších závodních vozů na světě. Během čtyř generací zvládl Ford vyrobit přibližně 105 různých GT40 a majitelé je využívali v závodech po celém světě. Návrh Fordu GT40 vycházel z Loly Mk6 a první tři generace vznikaly ve Spojeném království.

Do vývoje se zapojil i slavný automobilový závodník a úpravce Caroll Shelby a Ford vyráběl GT40 v letech 1964 až 1969. Originální GT40 zvítězilo v závodě 24 hodin Le Mans čtyřikrát po sobě. Nejslavnější úspěch se odehrál v roce 1966, kdy trojice Fordů GT40 Mk.II obsadila celé stupně vítězů. V roce 1967 zvítězil GT40 Mk.IV a v letech 1968 a 1969 se podařilo vyhrát nejstarší generaci Mk.1. Ford GT40 měl relativně jednoduchou techniku, takže není těžké jej replikovat.

Bohatá závodní historie dělá z Fordu GT40 jedno z nejvíce žádaných aut pro kopírování. Z mnoha vynikajících firem a soukromých stavitelů, kteří vyrábí repliky GT40, je ale nejlepší Superformance. Dvě třetiny ze všech dílů použitých pro výrobu Superformance GT40 jsou zaměnitelné s originálním Fordem GT40. Zájemci si mohou objednat repliku ve verzi Mk.1 nebo Mk.II s vidlicovými osmiválci typů small-block i big-block.

Zajímavé je, že Superformance uvádí, že jejich replika je natolik autentická, že nese čísla podvozků GT40/P. Tím jsou způsobilé pro zápis do oficiálního registru Fordů GT40. Cena Superformance GT40 začíná na přibližné částce 2,85 milionu korun, čímž je dostupnější než původní GT40. Originální vůz od Fordu stojí nejméně desetinásobek.

Ford Fairlane 500 Skyliner: Střechu ovládala složitá elektronika

Pevná skládací střecha patří k vítaným prvkům konstrukce kabrioletů. Složitý systém je však velmi nákladný na výrobu a prvním autem se skládacím hardtopem, jehož produkce přesáhla 10 000 exemplářů, byl Ford.

Číst celé

Nissan GT-R, část prvá: Playstation nebo zázrak?

Sportovní Nissany s emblémem GT-R vždy přitahovaly všechny fanoušky japonských vozů, ale nejen ty. GT-R se stalo japonskou senzací, která se začala objevovat i v kreslených manga komiksech. Rozhodli jsme se, že vám představíme současnou generaci, známou jako R35, pěkně do puntíku. Během našeho pětidílného seriálu se se mu podíváme na zoubek. Dnes začneme zlehka: Otázkou, čím vlastně GT-R je v očích mnoha lidí, ale také na to, jaké je doopravdy.

Číst celé

Umění rychlosti: Poznejte karbonové šasi Aston Martinu One-77

Aston Martin One-77 je jedním z nejlepších superaut, která jsme dosud viděli, ale jeho karbonové šasi pod hliníkovou kůží je mnohem působivější.

Číst celé

Maserati 250F: Fascinující vítězství na Nürburgringu

Maserati předvedlo při návrhu 250F skvělou práci, ale i přesto s ním dokázal excelovat jeden jediný muž. Juan Manuel Fangio upevnil status legendy fascinujícím vítězstvím na Nürburgringu v roce 1957.

Číst celé

Čekáme na lepší časy: Koronavirus nám narušil přípravu zajímavého obsahu

Pandemie koronaviru ochromila svět, ale naštěstí jsme nemuseli dočasně zavřít jako automobilky. Jen musíme počkat, než bude lépe..

Číst celé

Subaru Tribeca: Velké SUV pro USA se prodávalo i v Čechách

V historii Subaru byla sedmimístná Tribeca největším modelem značky na evropském trhu a zároveň byla vozem Subaru s nejobjemnějším motorem pod kapotou.

Číst celé