Lamborghini Diablo GT se prodávalo s nejstylovějším zavazadlem na světě

Originální kufřík pro Lamborghini Diablo GT byl vyrobený z uhlíkových vláken a nesl sériové číslo svého vozu.

Fascinující Lamborghini Diablo GT můžeme popsat jako závodní auto, které nikdy nezávodilo. Lamborghini se inspirovalo speciálními verzemi Diablo SE30 a SE30 Jota a na základě modernizovaného vozu vyvinulo okruhově zaměřenou verzi, která si ale zachovala povolení pro provoz na silnicích. Lamborghini sice bylo při vývoji Diabla GT nekompromisní, protože radikálně snižovalo hmotnost, ale nezapomnělo na alespoň malou praktičnost.

Originálním doplňkem každého vyrobeného exempláře byl speciální kufřík, který měl vlastní schránku pod přední kapotou. Diablo GT prošlo přísnou dietou, jejíž součástí byly panely karoserie a díly interiéru z uhlíkových vláken. Nadbytečné kilogramy byly shozeny i odstraněním pohonu všech kol, který nahradil purističtější pohon zadních kol. Aby kufřík nebyl nevhodný, návrháři jej rovněž vyvinuli z uhlíkových vláken.

Oficiálních informací o všech vlastnostech speciálního karbonového kufříku není mnoho, ale každý kus měl kódový zámek a byl označen sériovým číslem vozu, k němuž byl přiřazen. Pokud po nevšedním kufříku zatoužíte, budete si jej muset koupit s některým z vyrobených kusů, kterých vzniklo pouze 80. Přejeme vám šťastný lov.

Youngtimer na obzoru: Audi R8 4.2 s manuálem

Tento článek bychom vlastně vůbec neměli vydat. Jakmile si totiž kultura automobilových nadšenců všimne zajímavého auta a udělá z něj legendu – nebo alespoň kult či youngtimera -, ceny začnou šplhat.

Číst celé

Concorso Castle Blatná – mládě s potenciálem

Navštívili jsme druhý ročník automobilového setkání sportovních a exkluzivních vozů na zámku v Blatné. Tohle jsou naše rozporuplné dojmy.

Číst celé

Odhalte historii Fordu GT40 Mk.II, který ovládl Le Mans 1966

Ford GT40 Mk.II týmu Shelby American rozdrtil Ferrari ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans ročníku 1966.

Číst celé

Ford GT: Vzpomínka na Le Mans

Americký Ford se v novém tisíciletí rozhodl připomenout historii svých nejslavnějších modelů. Kromě jmen Mustang a Thunderbird značka oživila i jméno legendárního vítěze nejznámějšího vytrvalostního závodu na světě.

Číst celé

Dlouhá cesta ke Cayenne: Jak postupoval vývoj čtyřmístných Porsche

Čtyřmístná Porsche jsou dnes běžná, ale cesta k prvnímu sériově vyráběnému modelu byla dlouhá a trnitá. Představujeme historii prototypů vozů Porsche pro čtyři pasažéry.

Číst celé

Tyrrell P34: Superzajímavé, ale neosvědčilo se. Proč?

Revoluční šestikolové Tyrrelly P34 vznikly v období Formule 1, kdy většina stájí využívala totožný motor a konstruktéři se snažili získat náskok před konkurencí. Unikátní konstrukce přinesla řadu výhod i nevýhod.

Číst celé