O kolik koní přišlo Ferrari Testarossa po více než 30 letech provozu?

Plochý vidlicový dvanáctiválec Ferrari Testarossa po více než 32 letech příliš nezeslábl.

Ferrari Testarossa je mnohými považováno za jeden z nejzajímavějších italských supersportů na světě. O tomto tvrzení hovoří několik faktorů a jedním z nich je skutečnost, že během 12 let výroby vzniklo téměř 10 000 kusů. Klínovité Ferrari bylo u zákazníků opravdu oblíbené. Dalším působivým faktorem je fascinující motor, kterým je 4,9 litrový plochý dvanáctiválec.

Youtuber známý jako Normal Guy Supercar se rozhodl zrenovovat svou Testarossu, ale před vymontováním motoru z vozu jej vyzkoušel na válcové zkušebně. Zajímalo ho, kolik výkonu je motor stále schopný vyvinout a výsledek je docela překvapující.

Teoretická ztráta výkonu mezi klikovou hřídelí motoru a hnacími koly je přibližně 15 – 18 %. Nové exempláře americké verze Ferrari Testarossa měly udávaný nejvyšší výkon motoru 385 koňských sil, ale na kola se povedlo převést zhruba 315 až 330 koní. Jaký maximální výkon dokáže vyvinout motor 32 let starého vozu?

Čísla jsou působivá. Na válcové zkušebně bylo naměřeno, že testované Ferrari vyvinulo výkon 321 koní na kolech. Po odečtení ztrát v převodech lze snadno spočítat, že motor produkuje přibližně 369 koní. To je opravdu dobrý výsledek po více než třech desetiletích!

Český Veyron překonal 400 km/h na dálnici. Sledujte jeho příběh

Bugatti Veyron českého majitele Radima Passera se stal světově prvním exemplářem, který oficiálně dosáhl rychlosti přesahující 400 kilometrů v hodině na veřejné dálnici.

Číst celé

Spin-off story. Jak se z neužitečného Opelu stala automobilka Bitter

Velké plány Opelu nevyšly, ale ujmul se toho někdo jiný. Tím byly položeny základní kameny automobilky Bitter, která je aktivní až dodnes. No, aktivní… ale pojďme od začátku.

Číst celé

Lancia Stratos: Dokázala to natřít i svému nástupci

Klínovitá Lancia dokázala navázat na sportovní úspěchy svého předchůdce a nenechala se zahanbit ani několik let po ukončení produkce.

Číst celé

Porsche 550: První závodní Porsche miloval James Dean

Historicky první závodní Porsche, do jehož historie se otiskla nesmazatelná stopa v podobě tragického úmrtí amerického herce Jamese Deana.

Číst celé

Lancia Delta S4 Stradale: Silniční verze závodní bestie skupiny B

Lancia Delta S4 Stradale vznikla, aby automobilka mohla homologovat závodní speciál pro rallye skupiny B.

Číst celé

Honda S2000 se jako taková už nikdy nevrátí

Mnozí z nás každý den touží po návratu slavných modelů, ale chceme je za každou cenu? Nakonec bychom totiž mohli být zklamaní.

Číst celé