Koenigsegg oznamuje Mission 500. Bitva o nejrychlejší auto na světě pokračuje!

Koenigsegg Mission 500 se pokusí překonat rychlostní rekord Bugatti a prolomit bariéru 500 kilometrů v hodině.

Bugatti loni na podzim ohromilo automobilový svět oznámením, že prolomilo ostře sledovanou bariéru 300 mil v hodině (482,8 km/h), když se na testovací dráze Volkswagenu Ehra-Lessien prohnalo se speciální variantou Chironu označovanou jako Chiron Super Sport 300+.

I když organizace Guinness World Records neuznala dosažený rychlostní rekord jako světový, protože jízda pouze v jednom směru je proti pravidlům, upravený Chiron dosáhl nejvyšší naměřené rychlosti 304,77 mil v hodině (490,48 km/h), se kterou se stal nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě. Automobilka oznámila limitovanou produkci 30 exemplářů několik týdnů před rekordní jízdou.

Bugatti krátce po rekordní jízdě oznámilo, že ukončuje svůj program zaměřený na dosahování rychlostních rekordů, ale hlavní konkurent Koenigsegg chce získat svůj titul zpět. Předchozím držitelem rychlostního rekordu byl Koenigsegg Agera RS, který na dálnici v Nevadě dosáhl oficiální nejvyšší rychlosti 277,9 mil v hodině (447,23 km/h). Rekordní jízda byla uskutečněna v obou směrech podle pravidel Guinness World Records a poté byl vypočten průměr obou dosažených rychlostí.

Koenigsegg oznámil, že na letošním autosalonu v Ženevě představí koncept Mission 500, jehož cílem je stanovit nový světový rekord a prolomit bariéru 500 kilometrů v hodině. Bohužel nejsou k dispozici žádné další podrobnosti, včetně toho, zda bude Mission 500 novým vozem, nebo vylepšenou variantou hypersportu Jesko, který se představil na loňském ženevském autosalonu. Nejpravděpodobnější variantou je nová verze Jeska podobná Koenigseggu One:1 na bázi Agery.

Koenigsegg v Ženevě vystaví nejméně tři auta, mezi nimiž by měl být nový základní model, který bude vznikat ve větším počtu. Podrobné informace se dozvíme 3. března, kdy autosalon oficiálně začíná.

Galerie: Reklamy na pestrobarevná BMW

Když se dnes podíváme po ulici, vidíme samá bílá, šedá nebo černá auta. Po barevných autech se nám stýská. A stýská se nám také po starých bavorácích a starých bavoráckých reklamách.

Číst celé

Alfa Romeo 75 2.0 TS: Zachraňujeme auto, které jsem nikdy předtím neviděl

Návrat na výsluní není jednoduchý. Obzvláště pak ve chvíli, když jste na něm nikdy nebyli. Asi takový je příběh mojí Alfy Romeo 75.

Číst celé

Apollo 3500 GT: Tři Američané chtěli konkurovat oblíbeným evropským GT

Apollo 3500 GT je dílem odhodlaného Milta Browna, který toužil po vytvoření konkurence pro slavné evropské výrobce luxusních sportovních vozů.

Číst celé

Citroën M35: Wankel, který prý uspěl

V druhé polovině minulého století si s koncepcí motoru podle původního návrhu Felixe Wankela hrálo velké množství automobilek. Ve francouzském Citroënu se dokonce rozhodli, že jej budou testovat na lidech.

Číst celé

Katovna: Svými rozměry je to superrychlý obchoďák

Třetí Katovna v pořadí hodnotí nejen rychlé varianty běžně dostupných aut, ale i jednu žhavou sportovní novinku.

Číst celé

Zimmer Quicksilver: Zhmotněná touha po luxusním kupé s motorem uprostřed

Zimmer Quicksilver byl splněným snem odvážného podnikatele Paula Zimmera, jehož automobilka později zkrachovala, a proto vyrobila jen malý počet kusů.

Číst celé