Koenigsegg oznamuje Mission 500. Bitva o nejrychlejší auto na světě pokračuje!

Koenigsegg Mission 500 se pokusí překonat rychlostní rekord Bugatti a prolomit bariéru 500 kilometrů v hodině.

Bugatti loni na podzim ohromilo automobilový svět oznámením, že prolomilo ostře sledovanou bariéru 300 mil v hodině (482,8 km/h), když se na testovací dráze Volkswagenu Ehra-Lessien prohnalo se speciální variantou Chironu označovanou jako Chiron Super Sport 300+.

I když organizace Guinness World Records neuznala dosažený rychlostní rekord jako světový, protože jízda pouze v jednom směru je proti pravidlům, upravený Chiron dosáhl nejvyšší naměřené rychlosti 304,77 mil v hodině (490,48 km/h), se kterou se stal nejrychlejším sériově vyráběným autem na světě. Automobilka oznámila limitovanou produkci 30 exemplářů několik týdnů před rekordní jízdou.

Bugatti krátce po rekordní jízdě oznámilo, že ukončuje svůj program zaměřený na dosahování rychlostních rekordů, ale hlavní konkurent Koenigsegg chce získat svůj titul zpět. Předchozím držitelem rychlostního rekordu byl Koenigsegg Agera RS, který na dálnici v Nevadě dosáhl oficiální nejvyšší rychlosti 277,9 mil v hodině (447,23 km/h). Rekordní jízda byla uskutečněna v obou směrech podle pravidel Guinness World Records a poté byl vypočten průměr obou dosažených rychlostí.

Koenigsegg oznámil, že na letošním autosalonu v Ženevě představí koncept Mission 500, jehož cílem je stanovit nový světový rekord a prolomit bariéru 500 kilometrů v hodině. Bohužel nejsou k dispozici žádné další podrobnosti, včetně toho, zda bude Mission 500 novým vozem, nebo vylepšenou variantou hypersportu Jesko, který se představil na loňském ženevském autosalonu. Nejpravděpodobnější variantou je nová verze Jeska podobná Koenigseggu One:1 na bázi Agery.

Koenigsegg v Ženevě vystaví nejméně tři auta, mezi nimiž by měl být nový základní model, který bude vznikat ve větším počtu. Podrobné informace se dozvíme 3. března, kdy autosalon oficiálně začíná.

Výrobu Jaguaru XK120 zdržel poválečný nedostatek

První sportovní vůz Jaguaru, který vznikl po druhé světové válce, byl mimořádným úspěchem. Těšil se velkému zájmu ze strany zákazníků, dařilo se mu na závodních tratích a dokonce se zařadil mezi nejrychlejší auta své doby.

Číst celé

Fotogalerie: Vzácné materiály z vývoje Lamborghini Countach

Prohlédněte si vzácné obrázky mapující vývoj supersportu Lamborghini, který předurčil tvary následujících modelů a zasloužil se o vybudování slavného jména značky.

Číst celé

Peugeot 405 Mi16: Pocta poslednímu sportovnímu sedanu automobilky

Na konci osmdesátých let přišel Peugeot s jeho prvním sportovním sedanem. Nástupce se nedočkal dodnes.

Číst celé

5+1 důvodů, proč mám rád Mazdu MX-5 RF

Lukáš opět strávil několik dnů s zeleno-oranžovým RF a rozhodl se na něj podívat více subjektivním dojmem. Jak se mu líbí?

Číst celé

Spin-off story. Jak se z neužitečného Opelu stala automobilka Bitter

Velké plány Opelu nevyšly, ale ujmul se toho někdo jiný. Tím byly položeny základní kameny automobilky Bitter, která je aktivní až dodnes. No, aktivní… ale pojďme od začátku.

Číst celé

Gordon-Keeble GK1: Anglo-Američan v italském obleku s želvou ve znaku

Gordon-Keeble GK1 byl spojením britského podvozku, amerického osmiválce a italského designu. Uskutečněný sen dvojice inženýrů nesl znak, který by se odvážil použít jen málokdo.

Číst celé