Katovna: Akci vám odmoderuje jen o malinko lépe než Libor Bouček

Katovna podruhé. Dnes tu máme krabici od bot ve verzi kupé, jednu horkou novinku a prý příjde i Leoš Mareš.

Renault Avantime

Lukáš:

Chápu, čím je tenhle Renault zajímavý, ale nepatřím mezi lidi, kteří by jej museli mít ve své garáži. Důvod je jednoduchý, jeho unikátní vzhled a koncepce mě vlastně nechávají v klidu.

Jirka:

Já ho prostě miluju. Pokud jste sběratel a nadšenec, koupíte si ho a budete si užívat ty zhnusené pohledy na tak excentrické auto. Potenciálně je to dokonalý daily car, ale bohužel jsou jeho motory buď poruchové pasti, nebo mají zbytečně vysoké provozní náklady. Ale až jednou budu ten sběratel!

Honza:

Jeho vzhled se mi úchylně líbí, musel jsem k tomu však dozrát, protože sem jako malý nebyl úchyl a nebyl jsem dost pohnutý na to chápat design této věci. Jako auto mi ale neimponuje.

Tomáš:

Tohle auto předběhlo svou dobu o pořádnou porci let. A to byl hlavní kámen úrazu tohoto modelu. Nevím jestli jste měl někdo možnost se aspoň do tohoto auto posadit? Pokud ano, dáte mi zapravdu, že je to přímo esence Francie! Cool!

Mercedes-Benz SLR McLaren

Lukáš:

Siluetu SLR považuji za jednu z nejkrásnějších, kterou jsem kdy viděl. Můžou mu postavit nástupce, ale myslím si, že díky současným designovým trendům už nebude tak uhlazený a elegantní.

Jirka:

Oproti SL-ku rozhodně není o tolik lepší, o kolik je dražší. Jenže ono je to jako s Leošem Marešem. Akci vám odmoderuje jen o malinko lépe než Libor Bouček, ale mít na akci Leoše Mareše vám dá ten blahý pocit, že žádná vyšší liga už prostě není.

Honza:

Zbožňuji ho od doby vzniku a měl jsem tu čest ho vidět nové u baráku, když si ho tenkrát koupili místní ruští “podnikatelé s herními automaty”. Podobnost s SL může být založená maximálně na pár převzatých věcech v interiéru. SLR je úplně jinde a hektičnosti jeho projevu se může rovnat jeho silueta, SL je oproti němu kraksna. Zachovává si ale i přísnou mercedes eleganci a na dnešní poměry pomalý pětikvalt přispěje k jeho GT schopnostem a spolehlivosti. Dokonalost.

Tomáš:

Tohle auto vypadá jak vystřelený stříbrný šíp. Neskutečně krásná silueta podtrhuje už tak výjimečný motor a ovladatelnost vozu. Super!

BMW M5 F90

Lukáš:

Zklamání. Až si říkám, že je to nejnudněji vypadající M5 historie. I předchůdce na mě působil agresivněji. Tohle je prostě pětka s rádoby drsně tvarovanými nárazníky a výkonným motorem. Tady je aura ///M dávno pryč. Jízdně bude dobrá, o tom žádná, ale oproti E39 a E60 je to fakt nuda.

Jirka:

Výkonové závody nás dostaly do situace, že dělat tahle auta puristicky, tedy zadokolkové a s manuálem už nemá smysl. Kromě romantických představ snílků o starých časech by taková auta byla svým reálným majitelům k ničemu, protože by je dokázali řídit leda na letišti.

Honza:

Vypadá levněji než obyčejná pětka a dvě páky pod volantem M1 a M2 vypadají jako blbý a laciný vtip. Raději bych Mercedes s osmiválcem, kde možnost volby mezi zadokolkou a čtyřkolkou nepůsobí jako pokus hrát na obě strany, BMW by mělo být prostější.

Tomáš:

Jako bych to nepředvídal. Koukněte se na to auto, jako vážně .. co to má znamenat?! Tohle je M5? Bože kam se vytratila kreativita?! To auto vypadá jak běžna Pětka, kterou si váš soused nechal přestříka barvou minulé generase M5. Tohle mě vážne zklamalo.

Pět předválečných závoďáků, které pravděpodobně neznáte

Pětice závodních aut, v nichž jezdili jen ti nejbláznivější muži na planetě. Kolik z nich znáte?

Číst celé

Začátky cizích značek v Americe: Evropské sportovní vozy

Ferrari, Lamborghini a Porsche v současnosti prodávají největší počet svých vozů na americkém trhu. Jak na něm začínaly?

Číst celé

Isdera Imperator 108i: Supersport, který Mercedesu nebyl dost dobrý

Eberhard Schulz byl neobyčejným studentem techniky, jehož práce zaujala i samotné Porsche, ale Mercedes-Benz naopak ne.

Číst celé

Ford Mustang BOSS 429: Závodní osmiválec málem žral tenisové míčky

Extrémní Mustang BOSS 429 vznikl, aby ukončil nadvládu Chrysleru v NASCAR a obsadil stupně vítězů. Na krátkou chvíli se mu to opravdu povedlo.

Číst celé

Supersporty z Japonska: Tyhle 3 zanikly ve fázi prototypů

Japonští inženýři nenavrhují supersportovní vozy každý den, ale když to zkusí, výsledek jejich snažení stojí za to. Každý z těchto projektů měl slibnou budoucnost, ale všechny zanikly dříve, než dostaly šanci na úspěch.

Číst celé

Mercedes-Benz Blue Wonder: Chlouba Mercedesu s rychlostí až 170 km/h

Mercedes-Benz Blue Wonder vyvinul Rudolf Uhlenhaut, aby pomáhal továrnímu závodnímu týmu při rychlých přesunech mezi továrnou a závodními okruhy.

Číst celé