Jak se Renault Clio V6 s motorem uprostřed liší od obyčejného sportovního Clia?

Ano, motor Renaultu Clio V6 je uložený uprostřed, ale to je pouhý zlomek toho, co Renault Sport upravil při vytváření nejbláznivějšího Clia v historii.

Renault Clio V6 s motorem uprostřed se na začátku 21. století zapsal do historie sportovních vozů jako nejbláznivější a nejvíce cool počin francouzské automobilky. Ve slavných érách rallye skupiny B bylo normální, že se velmi omezené série homologačních speciálů prodávaly veřejnosti, ale nabídnout hatchback s motorem uprostřed běžným lidem v době, kdy už je kdysi vrcholná skupina vozů rallye pouhou vzpomínkou? Francouzi to udělali, když se inspirovali svým ikonickým Renaultem 5 Turbo.

Harry Metcalfe z Harry’s Garage na YouTube ukázal divákům Clio V6 Phase II a udělal porovnání s obyčejnějším Cliem Trophy, aby zjistil, co všechno se změnilo při přesouvání motoru z přední části vozu do prostoru za sedadla dvoumístného interiéru. Změn se odehrálo opravdu hodně. Čelní sklo je stejné, ale téměř každý panel karoserie byl natažen nebo rozšířen, aby vyhovoval agresivnějšímu postoji. Mřížka chladiče a blatníky jsou širší a celé auto je nižší.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Uvnitř to vypadá jako v obyčejném Cliu, ale Metcalfe říká, že pocit z jízdy je úplně jiný. Podvozek je tužší, převodovka je kratší, zvuk se line do interiéru zezadu a šestiválcové Clio je oproti slabšímu sourozenci výrazně rychlejší. Clio V6 může vypadat jako Clio, ale ve skutečnosti je to pořádně divoké zvíře.

Stylová reklama na Audi RS2 Avant byla natočena po 25 letech

Audi RS2 Avant slaví 25. výročí od svého vzniku v zábavné televizní reklamě, která byla natočena až dnes.

Číst celé

Lancia Delta S4 Group B: Historie závodního speciálu, který způsobil konec skupiny B

Lancia Delta S4 závodila ve slavné rally skupině B a byla jedním z několika důvodů, proč byla celá kategorie ukončena.

Číst celé

Jaguar XJ13: Vznikl pro Le Mans, ale nikdy nezávodil

Inženýři Jaguaru se rozhodli pro návrat do vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans, ale neochota vedení značky zapříčinila, že se z jejich krásného díla stal nepotřebný unikát.

Číst celé

Honda N600: Předchůdce Civicu vznikl jako odpověď na Mini

Malá Honda N600 byla prvním autem značky, které se oficiálně dováželo do Spojených států amerických, a byla předchůdcem úspěšného Civicu.

Číst celé

Chrysler Imperial Lamborghini Edition: Sedan bez úcty k tradici italské značky

Chrysler Imperial Lamborghini Edition vznikal, aby Chrysler pomocí Lamborghini vydělal snadné peníze, ale nakonec nepostoupil do sériové výroby.

Číst celé

Mazda RX-7 SA/FB: S malým wankelem unikla regulacím

Světová ekonomika nepřála úspěchu wankelova motoru, ale Mazdě se podařil opak. RX-7 se prodávala velmi dobře a dokázala se vyhnout přísným japonským regulacím.

Číst celé