Jak se Renault Clio V6 s motorem uprostřed liší od obyčejného sportovního Clia?

Ano, motor Renaultu Clio V6 je uložený uprostřed, ale to je pouhý zlomek toho, co Renault Sport upravil při vytváření nejbláznivějšího Clia v historii.

Renault Clio V6 s motorem uprostřed se na začátku 21. století zapsal do historie sportovních vozů jako nejbláznivější a nejvíce cool počin francouzské automobilky. Ve slavných érách rallye skupiny B bylo normální, že se velmi omezené série homologačních speciálů prodávaly veřejnosti, ale nabídnout hatchback s motorem uprostřed běžným lidem v době, kdy už je kdysi vrcholná skupina vozů rallye pouhou vzpomínkou? Francouzi to udělali, když se inspirovali svým ikonickým Renaultem 5 Turbo.

Harry Metcalfe z Harry’s Garage na YouTube ukázal divákům Clio V6 Phase II a udělal porovnání s obyčejnějším Cliem Trophy, aby zjistil, co všechno se změnilo při přesouvání motoru z přední části vozu do prostoru za sedadla dvoumístného interiéru. Změn se odehrálo opravdu hodně. Čelní sklo je stejné, ale téměř každý panel karoserie byl natažen nebo rozšířen, aby vyhovoval agresivnějšímu postoji. Mřížka chladiče a blatníky jsou širší a celé auto je nižší.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

Uvnitř to vypadá jako v obyčejném Cliu, ale Metcalfe říká, že pocit z jízdy je úplně jiný. Podvozek je tužší, převodovka je kratší, zvuk se line do interiéru zezadu a šestiválcové Clio je oproti slabšímu sourozenci výrazně rychlejší. Clio V6 může vypadat jako Clio, ale ve skutečnosti je to pořádně divoké zvíře.

Odhalte tajemství a krásu sebevražedných dveří

Jsou krásné a nezvyklé, ale jejich netradiční konstrukce bohužel skrývá hned několik nebezpečí.

Číst celé

Sklo Kiriko: Ručně broušené sklo pro Lexus LS stojí 375 000 korun

Ručně broušené sklo Kiriko od japonských mistrů řemesla je jedním z nejkrásnějších příplatkových prvků na dnešním trhu, který nesmí chybět v žádném novém Lexusu LS.

Číst celé

Bizzarrini 1900 GT Europa: Poslední hřebíček do rakve

Bizzarrini byl výjimečný konstruktér, ale mizerný podnikatel. Přestože svým levným sportovním autem oslovil mnoho lidí, uspěchaná investice do materiálu mu vytvořila nepřekonatelnou překážku.

Číst celé

Subaru Justy II: Jak se žije s nejlevnější čtyřkolkou na trhu?

Tohle auto jsme si nepůjčili, ale koupili. Jaký byl rok se Subaru Justy 2. generace?

Číst celé

Porsche 918 Spyder: Druhý svatý

Ještě před několika lety byla myšlenka hybridních superaut pasé. Svatá trojice, jíž vytvořilo Ferrari, McLaren a Porsche později ukázala, že tím může vzniknout skvělá technologie. Představujeme vám druhého člena, jímž je Porsche 918 Spyder.

Číst celé

Karosárna Bertone byla továrnou na dokonalost

Je těžké uvěřit, kam se automobilový průmysl za více než 100 let dostal. Karosář byl vždy někým výjimečným a vysoce respektovaným. Vývoj aut se samozřejmě postupem času přizpůsobuje měnícím se potřebám společnosti. Pro milovníky starých krásných karoserií je dnešní moderní doba kacířská. Pokud jste i vy mezi těmito lidmi, bude se vám zaručeně líbit tento fotospeciál.

Číst celé