Jaguar připravuje nástupce F-Type

Úspěšná britská automobilka naznačuje svou budoucnost. Bude nejen rychlá, ale i zelená.

Jaguar v posledních letech úspěšně představuje jeden model za druhým. Přestože se v současné době značka věnuje hlavně vozům SUV, připravuje i nástupce svého sportovního modelu, jímž je F-Type.

Ian Callum, hlavní návrhář britské značky, se nechal slyšet, že je nástupce roadsteru a kupé již v přípravě. Vývoj sporťáku dostal zelenou i přes skutečnost, že jej trápí malé prodeje. Od uvedení na trh v roce 2013 si své majitele našlo přibližně 45 000 exemplářů. Ve srovnání s konkurenčním Porsche 911, se jedná o velmi nízké číslo. Jen za rok 2016 bylo prodáno více než 32 000 kusů 911.

Britská automobilka ctí svou tradici, jelikož jí v minulosti částečně proslavil sportovní model E-Type, duchovní předchůdce současného F-Type. Mnoho moderních rychlých SUV dokáže projet zatáčku podobně rychle jako aktuální sporťák značky, ale dle Calluma nejsou řidičsky zaměřená auta mrtvá. Říká, že za volantem není větší potěšení, než řídit promyšlené sportovní auto s krásnou karoserií, výkonným charakterním motorem a skvěle navrženým podvozkem. S tím souhlasíme.

Jaguar kromě následovníka sporťáku odhalil i další část své budoucnosti. Značka se vydá moderním směrem elektrických a hybridních pohonů. Nástupce F-Type, jenž také bude poháněn hybridním ústrojím, by měl nahradit současný model v roce 2020.

Lincoln Indianapolis: Elegantní koncept se málem nedochoval. Zachvátil ho požár

Prototyp Lincoln Indianapolis vznikl, aby upevnil vztahy mezi americkými automobilkami a italskými karosárnami. V šedesátých letech bohužel téměř shořel, ale nyní zase existuje a znovu září.

Číst celé

Alfaholics: Rozhovor s tvůrci božích Giulií GTA-R

Na dnešním trhu je okolo dvou desítek aut, která mají přes 700 koní, takže pokud hledáte něco rychlého, je z čeho vybírat. Všechna podobně silná auta ale budou mít společnou jednu věc – řídit je na běžné silnici plné zatáček bude jako provlékat jehlou lodní lano. 

Číst celé

Vývoj Bugatti Veyron odstartoval skicou motoru W18 na obálce

Ferdinand Piëch toužil po exkluzivním osmnáctiválci, ale neměl pro něj vhodné auto. Přání jeho syna jej inspirovalo ke koupi Bugatti a vývoji Veyronu.

Číst celé

Fiat SB4 Mefistofele: Letecký motor stvořil bestii

Fiat přímo z pekla vznikl spojením závodního podvozku a leteckého motoru. Později se stal držitelem rychlostního rekordu, ale trochu fixloval.

Číst celé

Aston Martin DB6: Následovník DB5 z Newport Pagnell

Ikonický Aston Martin DB5 byl zdařilým luxusním grand tourerem. Vedení značky se tedy rozhodlo, že by měl být následovník jen jeho vylepšenou verzí.

Číst celé

Duesenberg Model D: Limuzína, která měla být dražší a luxusnější než Cadillac

Limuzína Duesenberg Model D měla oživit zapomenutou americkou značku, ale nedostala se do sériové výroby, protože hlavní investor změnil názor a celý projekt ukončil.

Číst celé