Ferrari Purosangue: Co zatím víme o prvním SUV z Maranella?

Ferrari Purosangue bude historicky prvním luxusním SUV z Maranella, které se prý bude řídit jako opravdové Ferrari.

Ferrari dlouhé roky tvrdilo, že nikdy nebude nabízet SUV, ale obrovský zájem potenciálních zákazníků dokáže změnit i skálopevné rozhodnutí. Až nečekaně velký zájem zákazníků o konkurenční Lamborghini Urus bude mít za následek nucené omezování objemu výroby, aby Lamborghini zůstala důležitá exkluzivita, a podobné to bude i u Ferrari.

Smýšlení Ferrari se změnilo v srpnu 2017, když tehdejší generální ředitel Sergio Marchionne potvrdil akcionářům, že automobilka vyvíjí vlastní luxusní SUV. V září 2019 byla informace o vývoji SUV rovněž potvrzena ředitelem marketingu Enricem Gallierou. Ferrari v oficiální tiskové zprávě dokonce zveřejnilo jméno: Purosangue, které lze přeložit z italštiny jako „plnokrevník“.

SUV se v nabídce Ferrari může zdát trochu nepatřičné, ale nepochybujeme o tom, že se během několika týdnů po uvedení stane historicky nejprodávanějším modelem slavné továrny. Co nám o Ferrari Purosangue udávají oficiálně potvrzené informace a uvěřitelné spekulace?

Nenazývejte Purosangue obyčejným luxusním SUV

Sergio Marchionne v rozhovoru pro Top Gear v roce 2018 nazval Purosangue jako „FUV“, neboli Ferrari Utility Vehicle. Chtěl, aby Purosangue vyniklo nad konkurenčními modely Aston Martin DBX, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus nebo Porsche Cayenne. Marketingoví manažeři automobilky se označením FUV inspirovali a používají jej k prosazování myšlenky, že Purosangue bude mít svou vlastní ligu.

Ferrari říká, že Purosangue bude s běžnými SUV podobné pouze vzhledem, ale bude se řídit jako opravdové Ferrari. Údajně máme očekávat stoprocentní Ferrari, které bude vyvolávat stejné emoce z jízdy, ale zvládne to na více místech a s více cestujícími.

Bude sdílet platformu s Ferrari Roma

Ferrari v roce 2018 představilo zcela novou modulární platformu pro modely s motorem vpředu, která bude v budoucnu využívána pro modely s touto koncepcí. Poprvé byla tato platforma použita u základního kabrioletu Portofino a následně u základního kupé Roma.

Šéf marketingu Ferrari uvedl, že se tato platforma v upravené podobě stane základem Purosangue, takže motor bude uložen za přední nápravou, zatímco převodovka bude vzadu v rámci koncepce transaxle.

Hybridní pohon je pravděpodobný

Ferrari říká, že v roce 2022 bude přibližně 60% modelové řady vybaveno hybridním pohonem. První sériově vyráběný hybrid automobilky, kterým je SF90 Stradale, byl představen v květnu 2019 a další modely budou následovat.

Je oficiálně potvrzeno, že Ferrari Purosangue bude vybaveno některým typem hybridního pohonu, ale zatím můžeme pouze spekulovat o tom, zda půjde o plnohodnotný bateriový hybrid, nebo 48-voltový mild-hybridní systém.

Ferrari Purosangue bude hodně drahé

Ferrari zatím nezveřejnilo odhad základní prodejní ceny Purosangue, ale můžeme očekávat, že bude velmi drahé. Současné „nejpraktičtější“ osmiválcové Ferrari GTC4Lusso T startuje na 5 882 000 Kč, dvanáctiválcové GTC4Lusso na 6 809 000 Kč a cena grand toureru 812 Superfast začíná od 7 627 000 Kč. Spekulace hovoří o tom, že cena Purosangue bude jen o několik stovek tisíc korun nižší, než kolik stojí 812 Superfast.

Den Země: Nejlepší zelená auta na závodní okruh

Oslavujeme mezinárodní svátek Den Země trojicí nejlepších zelených aut, se kterými se nemusíte bát vyrazit na váš nejbližší závodní okruh. Nebo s nimi můžete vyrazit do Zeleného pekla, když už jsme u té zelené.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Mazdina výkladní skříň technologií

Ač jsem v původně přemýšlel, že se třetí díl o životě s Mazdou RX-8 ponese v duchu jízdních dojmů, dovolil jsem si vzít nějaký čas navíc. Mezitím, co se pokusím sepsat jízdní dojmy nejvíce objektivní formou, představím vám zajímavosti nejlepšího modelu značky v současném tisíciletí.

Číst celé

Porsche Panamericana: Na okruh i do terénu

Odvážný koncept Porsche, který byl schopný projet úplně všude. Bohužel se nedočkal sériové výroby.

Číst celé

BMW 118d: Sportování v naftovém hatchbacku?

Pokud chcete hatchback s pohonem zadních kol, už dlouho vám vyhoví jen BMW. Je to jen výstřelek nebo nebo fungující auto?

Číst celé

Hliníková kola vynalezlo Bugatti a ovládlo s nimi motorsport

Ettore Bugatti vylepšil patent amerického konstruktéra a poprvé v historii použil kola z hliníkových slitin na závodním autě.

Číst celé

Dino Pininfarina Berlinetta Speciale: První Ferrari s motorem uprostřed

Prototyp Dino Pininfarina Berlinetta Speciale, vycházející ze závodního Ferrari 206 P Dino, sehrál důležitou roli při přípravách malého Ferrari s motorem uprostřed, které položilo základy nejúspěšnějším modelům značky.

Číst celé