Ferrari představí moderní F40. Nový unikát si objednal neznámý zákazník

Ferrari údajně pracuje na vývoji zakázkové moderní reinkarnace legendární F40. Jedinečný supersport by se měl představit už za pár dnů.

Ferrari F40 je nepochybně nejslavnějším supersportem z Maranella. Enzo Ferrari se na sklonku svého života rozhodl, že se s automobilovým světem rozloučí vozem, který bude moci považovat za „definitivní Ferrari“. Vývoj Ferrari F40 podléhal maximálnímu utajení a o existenci projektu věděli jen zúčastnění inženýři a návrháři.

Legendární Ferrari F40 se oficiálně představilo 21. července 1987 v Maranellu. Už více než 30 let doslova fascinuje všechny nadšence do sportovních a supersportovních vozů. K Ferrari F40 chovají respekt téměř všichni a během dlouhých desetiletí se nenašel nikdo, kdo by se pokusil o znovuzrození nejslavnějšího silničního Ferrari všech dob. Tedy až do dnešních dnů.

Prohlížet modely na Svět-autíček.cz

The Supercar Blog zveřejnil spekulaci, že Ferrari v následujících dnech představí jedinečný supersport s modelovým označením SP42, který se inspiruje ikonickým Ferrari F40. Podle nepotvrzených informací má exteriérový design vycházet z křivek F40 a pohonnou jednotkou se má stát dvakrát přeplňovaný 3,9 litrový vidlicový osmiválec z modelu F8 Tributo.

Ferrari není cizí plnit přání nejnáročnějších zákazníků jedinečnými modely. V roce 2018 se představilo Ferrari SP38, které si objednal „jeden z nejoddanějších zákazníků Ferrari“. O několik měsíců později bylo odhaleno Ferrari SP3JC, roadster s motorem V12 založený na F12tdf. Zatím posledním unikátem z Maranella je okruhové Ferrari P80/C, jež se představilo v roce 2019 a čerpalo inspiraci ze závodních Ferrari 330 P3/P4 a Dino 206 S.

Ať už jsou zvěsti o dalším zakázkovém Ferrari pravdivé, nebo ne, odpověď bychom měli znát za pár dnů.

Hliníková kola vynalezlo Bugatti a ovládlo s nimi motorsport

Ettore Bugatti vylepšil patent amerického konstruktéra a poprvé v historii použil kola z hliníkových slitin na závodním autě.

Číst celé

AVUS Berlin: Nejrychlejší závodní okruh a první dálnice na světě

Extrémně klopená zatáčka berlínského závodního okruhu AVUS je důležitou součástí historie motorsportu. Přečtěte si příběh legendárního okruhu, který zároveň byl první dálnicí na světě.

Číst celé

Temple of Speed vstupuje do nové sezóny

Ohlédnutí za minulostí a náhled do budoucnosti magazínu nasáklého závodním benzínem.

Číst celé

Jak se ničí funkční pětiválcová Marea ve jménu pochybného motorsportu

Jak se upravuje normálně funkční Fiat Marea Weekend 2.0 20v s pětiválcem na závodní auto, které má startovat v amatérské šestihodinovce v Mostě?

Číst celé

Ferrari 360: První sériové celohliníkové Ferrari. Co mělo společného s Enzem?

Příchod Hondy NSX otřásl trhem superaut. Japonci totiž dokázali vyrobit rychlé auto, které bylo vhodné i pro každodenní použití. Ferrari se muselo začít snažit, následkem čehož vyvinulo povedený typ F355, ale až s blížícím se novým miléniem se Italům podařil opravdový úspěch – Ferrari 360.

Číst celé

Aston Martin Lagonda Taraf: Krásný a vzácný, ale neúspěšný

Méně než 150 vyrobených kusů dělá z Astonu Martin Lagonda Taraf jednu z nejvzácnějších luxusních limuzín na světě.

Číst celé