Ferrari na každém autě vydělá 1,75 milionu. Nejvíce ze všech

Kolik na prodeji aut vydělávají značky jako Ferrari, BMW či Porsche a kolik ztrácí Tesla?

Světová populace bohatne každým rokem, z čehož těží i automobilový průmysl. Přestože se značky rády ohání prodejními úspěchy jednotlivých modelů, jedno nám stále odmítají říci nahlas. Jaký čistý zisk jde automobilkám na bankovní účty za každé prodané auto? Zvědavá otázka, kterou si nejednou položili mnozí z nás.

Se záměrem zjištění neznámých čísel se německý profesor ekonomie Ferdinand Dudenhoffer rozhodl zjistit, jaké peněžní sumy jednotlivé značky vydělávají při prodeji svých vozů. Výsledek studie zároveň ukazuje, že vysoký zisk nejde ruku v ruce s velikostí produkce.

Nejúspěšnější značkou první poloviny letošního roku se stalo italské Ferrari, které na každém z nových prodaných aut vydělalo při aktuálním kurzu přibližně 1,75 milionu korun. Na opačné straně zkoumaného ziskového spektra se umístila společnost Jaguar Land Rover, jejíž každý prodaný vůz přivezl do společné kasy jen necelých 18 tisíc korun.

Z německých prémiových značek je jednoznačně nejziskovější Porsche, které vydělává přibližně dvojnásobek oproti svým konkurentům. Stuttgartský výrobce sportovních vozů a SUV s každým autem získává přibližně 435 tisíc korun, přičemž trio v podobě Audi, BMW a Mercedesu-Benz se na autech napakuje přibližně 230 tisíci.

Snaživí Italové z Maserati, jež se svými vozy snaží oslovit náročnou klientelu německých značek, za své auto na bankovní účet obdrží zisk 128 tisíc korun. Když opomeneme Volvo, které si vydělá o málo méně než Maserati, s dalšími zkoumanými automobilkami se studie dostává do obrovských ztrát.

Zajímavé je, že prodaný Bentley přináší Volkswagenu ztrátu 435 000 Kč, což je dle mluvčího britské společnosti výrazně ovlivněno skutečností, že továrna investuje mnoho peněz do vývoje elektrifikovaných modelů. Dudenhoffer se s žádostí o ekonomické údaje obrátil i na vizionářskou Teslu, která podle mnohých bojuje o přežití. Americký výrobce elektromobilů vedený Elonem Muskem s každým vyrobeným exemplářem ztrácí průměrně 281 tisíc korun.

Takové jsou tedy částky, které jednotlivé automobilky vydělávají na každém prodaném autě. Malým zklamáním pro nás je, že značky jako Lamborghini či Rolls-Royce drží ekonomické výsledky pod pokličkou. Pro nás by však byly vhodné pro porovnání úspěchů vůči konkurenčním automobilkám.

Ferrari F355 Berlinetta: Svezli jsme se posledním osmiválcovým Ferrari s mrkačkami

Ferrari F355 Berlinetta na českých silnicích nepotkáváme často, ale dostali jsme příležitost, abychom si jej pořádně prohlédli a krátce se svezli.

Číst celé

Audi 4000: Když Audi stálo polovinu konkurenčního Mercedesu-Benz

V osmdesátých letech se Audi předvedlo na americkém trhu s velkým sedanem, který byl podobně dobrý jako konkurenční BMW a Mercedes, ale byl výrazně levnější.

Číst celé

MacPherson: Moderní zavěšení, které ve skutečnosti pochází ze 40. let

Earle Steele MacPherson si nechal patentovat jednoduchou šikovnou nápravu McPherson už krátce po skončení druhé světové války.

Číst celé

Porsche 989: Panamera konce osmdesátých let

Čtyřdveřové luxusní Porsche se mělo stát zajímavou alternativou kupé 928. Razantní pokles zájmu o osmiválcové GT však předznamenal předčasné ukončení jeho vývoje.

Číst celé

Formule Renault 2.0: Juniorský monopost je brutální řidičský zážitek

Usednout do kokpitu závodní formule je dětským snem nejednoho kluka, kterému koluje benzin v žilách. Teď se konečně vyplnil i mně!

Číst celé

Lancia Stratos Sibilo: Sportovní vůz budoucnosti podle vizí 70. let

Sedmdesátá léta patřila k obdobím, kdy návrháři realizovali vášnivé představy o sportovních vozech budoucnosti. Stratos Sibilo byl jedním z nich.

Číst celé