Ferrari na každém autě vydělá 1,75 milionu. Nejvíce ze všech

Kolik na prodeji aut vydělávají značky jako Ferrari, BMW či Porsche a kolik ztrácí Tesla?

Světová populace bohatne každým rokem, z čehož těží i automobilový průmysl. Přestože se značky rády ohání prodejními úspěchy jednotlivých modelů, jedno nám stále odmítají říci nahlas. Jaký čistý zisk jde automobilkám na bankovní účty za každé prodané auto? Zvědavá otázka, kterou si nejednou položili mnozí z nás.

Se záměrem zjištění neznámých čísel se německý profesor ekonomie Ferdinand Dudenhoffer rozhodl zjistit, jaké peněžní sumy jednotlivé značky vydělávají při prodeji svých vozů. Výsledek studie zároveň ukazuje, že vysoký zisk nejde ruku v ruce s velikostí produkce.

Nejúspěšnější značkou první poloviny letošního roku se stalo italské Ferrari, které na každém z nových prodaných aut vydělalo při aktuálním kurzu přibližně 1,75 milionu korun. Na opačné straně zkoumaného ziskového spektra se umístila společnost Jaguar Land Rover, jejíž každý prodaný vůz přivezl do společné kasy jen necelých 18 tisíc korun.

Z německých prémiových značek je jednoznačně nejziskovější Porsche, které vydělává přibližně dvojnásobek oproti svým konkurentům. Stuttgartský výrobce sportovních vozů a SUV s každým autem získává přibližně 435 tisíc korun, přičemž trio v podobě Audi, BMW a Mercedesu-Benz se na autech napakuje přibližně 230 tisíci.

Snaživí Italové z Maserati, jež se svými vozy snaží oslovit náročnou klientelu německých značek, za své auto na bankovní účet obdrží zisk 128 tisíc korun. Když opomeneme Volvo, které si vydělá o málo méně než Maserati, s dalšími zkoumanými automobilkami se studie dostává do obrovských ztrát.

Zajímavé je, že prodaný Bentley přináší Volkswagenu ztrátu 435 000 Kč, což je dle mluvčího britské společnosti výrazně ovlivněno skutečností, že továrna investuje mnoho peněz do vývoje elektrifikovaných modelů. Dudenhoffer se s žádostí o ekonomické údaje obrátil i na vizionářskou Teslu, která podle mnohých bojuje o přežití. Americký výrobce elektromobilů vedený Elonem Muskem s každým vyrobeným exemplářem ztrácí průměrně 281 tisíc korun.

Takové jsou tedy částky, které jednotlivé automobilky vydělávají na každém prodaném autě. Malým zklamáním pro nás je, že značky jako Lamborghini či Rolls-Royce drží ekonomické výsledky pod pokličkou. Pro nás by však byly vhodné pro porovnání úspěchů vůči konkurenčním automobilkám.

Zemědělská katastrofa od začátku do konce

První zemědělský článek o tom, jak jsme se i my na jihu rozhodli sklidit naše pole, a jak se to všechno zkomplikovalo. Ale mohlo být i hůř…

Číst celé

La Voiture Noire: Je čtvrtý Atlantic nenávratně ztracen?

Bugatti vyrobilo pouze čtyři exempláře Type 57 SC Atlantic, kvůli čemuž se dnes jedná o extrémně vzácná auta. Jeden z nich, známý jako La Voiture Noire, však stále chybí.

Číst celé

Porsche 914: Volkswagen zradil kvůli směšnému názoru nového šéfa

Vývoj a prodej typu 914 mohl být pro Porsche úspěšnou spoluprací s Volkswagenem. Změny ve vedení lidové značky však zajistily pouze jednostranný úspěch. Důvod podrazu ze strany Volkswagenu byl směšný.

Číst celé

Exkluzivní rozhovor s Filipem Turkem, zakladatelem a prezidentem českého Jaguar klubu

Filip Turek je jednou z nejortodoxnějších postav z kmene petrolheadů. Před 10 lety vyšel náš první rozhovor pro Temple of Speed. Co bylo pak? Stal se ze mě novinář. Zavzpomínejte s námi.

Číst celé

Nejlepší řidičské zážitky roku 2019: Co nás letos opravdu bavilo?

Shrnutí našich nejlepších aut roku 2019, ve kterém nechybí hodně nabroušený hot hatch, nesmyslný Mercedes nebo například nejvíce kontroverzní sportovní kupé roku.

Číst celé

Bizzarrini 5300 GT: Ital se srdcem z Corvetty

Dohodnout se s Enzem Ferrarim nebylo jednoduché. Po neshodách mu byl konkurencí nejen Ferruccio Lamborghini, ale i jeho bývalý inženýr Giotto Bizzarrini.

Číst celé