Ferrari na každém autě vydělá 1,75 milionu. Nejvíce ze všech

Kolik na prodeji aut vydělávají značky jako Ferrari, BMW či Porsche a kolik ztrácí Tesla?

Světová populace bohatne každým rokem, z čehož těží i automobilový průmysl. Přestože se značky rády ohání prodejními úspěchy jednotlivých modelů, jedno nám stále odmítají říci nahlas. Jaký čistý zisk jde automobilkám na bankovní účty za každé prodané auto? Zvědavá otázka, kterou si nejednou položili mnozí z nás.

Se záměrem zjištění neznámých čísel se německý profesor ekonomie Ferdinand Dudenhoffer rozhodl zjistit, jaké peněžní sumy jednotlivé značky vydělávají při prodeji svých vozů. Výsledek studie zároveň ukazuje, že vysoký zisk nejde ruku v ruce s velikostí produkce.

Nejúspěšnější značkou první poloviny letošního roku se stalo italské Ferrari, které na každém z nových prodaných aut vydělalo při aktuálním kurzu přibližně 1,75 milionu korun. Na opačné straně zkoumaného ziskového spektra se umístila společnost Jaguar Land Rover, jejíž každý prodaný vůz přivezl do společné kasy jen necelých 18 tisíc korun.

Z německých prémiových značek je jednoznačně nejziskovější Porsche, které vydělává přibližně dvojnásobek oproti svým konkurentům. Stuttgartský výrobce sportovních vozů a SUV s každým autem získává přibližně 435 tisíc korun, přičemž trio v podobě Audi, BMW a Mercedesu-Benz se na autech napakuje přibližně 230 tisíci.

Snaživí Italové z Maserati, jež se svými vozy snaží oslovit náročnou klientelu německých značek, za své auto na bankovní účet obdrží zisk 128 tisíc korun. Když opomeneme Volvo, které si vydělá o málo méně než Maserati, s dalšími zkoumanými automobilkami se studie dostává do obrovských ztrát.

Zajímavé je, že prodaný Bentley přináší Volkswagenu ztrátu 435 000 Kč, což je dle mluvčího britské společnosti výrazně ovlivněno skutečností, že továrna investuje mnoho peněz do vývoje elektrifikovaných modelů. Dudenhoffer se s žádostí o ekonomické údaje obrátil i na vizionářskou Teslu, která podle mnohých bojuje o přežití. Americký výrobce elektromobilů vedený Elonem Muskem s každým vyrobeným exemplářem ztrácí průměrně 281 tisíc korun.

Takové jsou tedy částky, které jednotlivé automobilky vydělávají na každém prodaném autě. Malým zklamáním pro nás je, že značky jako Lamborghini či Rolls-Royce drží ekonomické výsledky pod pokličkou. Pro nás by však byly vhodné pro porovnání úspěchů vůči konkurenčním automobilkám.

Našli jsme funkci, která chybí moderním autům

Nouzové brzdění je zlo, ale co takhle něco ve stylu „sebevědomého“ přidávání?

Číst celé

Hvězdy z Paříže roku 1998. Co se představilo před 20 lety?

Nejžhavější novinky autosalonu v Paříži, které se představily veřejnosti před dvaceti lety. Pamatujete si, když byla tato auta nová?

Číst celé

Formule Renault 2.0: Juniorský monopost je brutální řidičský zážitek

Usednout do kokpitu závodní formule je dětským snem nejednoho kluka, kterému koluje benzin v žilách. Teď se konečně vyplnil i mně!

Číst celé

Deset zajímavých aut za cenu nového Rapidu

Klasická auta, která snadno pořídíte za cenu tuctového dostupného vozu, s nímž se lze setkat na každém českém rohu. Jaká auta se objevila na seznamu?

Číst celé

Gordini: Rychlé Renaulty z rukou kouzelníka

Amédée Gordini byl nejen závodník původem z Itálie, ale také skvělý konstruktér, díky čemuž si vysloužil svou přezdívku le Sorcier.

Číst celé

Ur Quattro: Technologický sen z dílen Audi

Původní Quattro v osmdesátých letech otřáslo závodní kategorií rally a položilo základy budoucích rychlých čtyřkolek. Jeho kvality se však osvědčily i v případě běžné produkční verze.

Číst celé