Ferrari F8 Tributo: Nástupce 488 GTB je zase o něco rychlejší

Ferrari zveřejnilo první informace o nástupci 488 GTB. Je rychlejší, lehčí a aerodynamičtější.

Ženevský autosalon otevře své brány už příští týden a Ferrari poprvé ukázalo, co nového představí na svém stánku. Poslední neověřené informace od bystrých špiónů z okolí Maranella nelhaly, protože Ferrari skutečně vyvinulo nástupce osmiválcového supersportu 488 GTB. Seznamte se s novým Ferrari F8 Tributo.

Ferrari v tiskové zprávě zmiňuje, že se jedná o nejvýkonnější osmiválcový vůz v historii značky, protože dvakrát přeplňovaný 3,9 litrový vidlicový osmiválec dosahuje maximálního výkonu 720 koní a nejvyššího točivého momentu 770 newtonmetrů. Nový vůz tak nabízí o 50 koní a 10 newtonmetrů větší hnací sílu než původní 488 GTB.

F8 Tributo je schopné zrychlit z nuly na sto kilometrů v hodině za pouhých 2,9 sekundy (o 0,1 sekundy rychleji než 488 GTB) a dvoustovky dosáhne o půl vteřiny rychleji s časem 7,8 sekundy. Nejvyšší dosažitelná rychlost je elektronicky omezena na závratných 340 kilometrů v hodině, čímž je F8 Tribute oproti 488 GTB rychlejší o 10 km/h.

Italové se však nezaměřili jen na zvyšování výkonových parametrů a dosahování vyšších rychlostí, ale zároveň ještě více omezili už tak minimální prodlevu turbodmychadel. Zároveň se zaměřili na snížení hmotnosti, takže F8 Tribute váží o 40 kilogramů méně než 488 GTB. Se všemi dostupnými příplatkovými prvky pro další odlehčení dosahuje hmotnosti 1 330 kilogramů.

Přepracovaná karoserie představuje nový designový směr budoucích modelů značky a podle vyjádření jejího tiskového oddělení vzdává hold modelu 308 GTB. Ventilace krytu motoru se pak inspirovala ikonickým supersportem Ferrari F40. Veškeré provedené změny zároveň snížily aerodynamický odpor.

K oficiálnímu odhalení Ferrari F8 Tributo dojde na ženevském autosalonu v úterý 5. května.

Citroën RE-2: Experimentální helikoptéra s wankelovým motorem

Citroën neexperimentoval pouze s rotačními automobily, ale pro záchranu společnosti Comotor zkusil vyvinout malý vrtulník s wankelem. Úspěchu projektu nepřálo několik různých faktorů.

Číst celé

Subaru Tribeca: Velké SUV pro USA se prodávalo i v Čechách

V historii Subaru byla sedmimístná Tribeca největším modelem značky na evropském trhu a zároveň byla vozem Subaru s nejobjemnějším motorem pod kapotou.

Číst celé

Život s Mazdou RX-8: Točí lehce, chytá těžce

Redakční Mazda RX-8 se těší usilovné údržbě a velkému zájmu na Legendách, ale i tak zlobí.

Číst celé

Deset zajímavých aut za cenu nového Rapidu

Klasická auta, která snadno pořídíte za cenu tuctového dostupného vozu, s nímž se lze setkat na každém českém rohu. Jaká auta se objevila na seznamu?

Číst celé

BMW 507 málem potopilo celou značku

Původně to měl být jistý úspěch, ale již po krátké době by byli všichni zúčastnění raději, kdyby je to nikdy nenapadlo.

Číst celé

Praga Dragon EVO 125 ccm: Jak se řídí závodní motokára

Ultimátní řidičský stroj, který vám za zlomek ceny přinese zážitky, které nezískáte ani v supersportu. Tohle je prostě nejlepší věc, jakou může normální smrtelník řídit!

Číst celé