Ferrari F8 Tributo: Nástupce 488 GTB je zase o něco rychlejší

Ferrari zveřejnilo první informace o nástupci 488 GTB. Je rychlejší, lehčí a aerodynamičtější.

Ženevský autosalon otevře své brány už příští týden a Ferrari poprvé ukázalo, co nového představí na svém stánku. Poslední neověřené informace od bystrých špiónů z okolí Maranella nelhaly, protože Ferrari skutečně vyvinulo nástupce osmiválcového supersportu 488 GTB. Seznamte se s novým Ferrari F8 Tributo.

Ferrari v tiskové zprávě zmiňuje, že se jedná o nejvýkonnější osmiválcový vůz v historii značky, protože dvakrát přeplňovaný 3,9 litrový vidlicový osmiválec dosahuje maximálního výkonu 720 koní a nejvyššího točivého momentu 770 newtonmetrů. Nový vůz tak nabízí o 50 koní a 10 newtonmetrů větší hnací sílu než původní 488 GTB.

F8 Tributo je schopné zrychlit z nuly na sto kilometrů v hodině za pouhých 2,9 sekundy (o 0,1 sekundy rychleji než 488 GTB) a dvoustovky dosáhne o půl vteřiny rychleji s časem 7,8 sekundy. Nejvyšší dosažitelná rychlost je elektronicky omezena na závratných 340 kilometrů v hodině, čímž je F8 Tribute oproti 488 GTB rychlejší o 10 km/h.

Italové se však nezaměřili jen na zvyšování výkonových parametrů a dosahování vyšších rychlostí, ale zároveň ještě více omezili už tak minimální prodlevu turbodmychadel. Zároveň se zaměřili na snížení hmotnosti, takže F8 Tribute váží o 40 kilogramů méně než 488 GTB. Se všemi dostupnými příplatkovými prvky pro další odlehčení dosahuje hmotnosti 1 330 kilogramů.

Přepracovaná karoserie představuje nový designový směr budoucích modelů značky a podle vyjádření jejího tiskového oddělení vzdává hold modelu 308 GTB. Ventilace krytu motoru se pak inspirovala ikonickým supersportem Ferrari F40. Veškeré provedené změny zároveň snížily aerodynamický odpor.

K oficiálnímu odhalení Ferrari F8 Tributo dojde na ženevském autosalonu v úterý 5. května.

Bandama Rally 1972: Závod, který nikdo nedokončil

Ačkoli má téměř každá rally svého vítěze, v historii motorsportu se objevil jeden podnik, v němž neuspěl žádný z účastníků.

Číst celé

Pohled do útrob pěti legendárních sporťáků

Výkonné motory, nosníky karoserií či zavěšení kol. Komponenty starých sportovních vozů, které běžně vidět nemůžete, ale nyní máte tu možnost.

Číst celé

Ferrari 250 GTO: Hledal se způsob, jak obejít pravidla FIA

Ferrari, jenž je v dnešních dnech na samotném vrcholu trhu s klasickými auty. V době jeho vzniku se jednalo o velmi úspěšné závodní auto.

Číst celé

Jedinečná Ferrari na prodej. Poznejte nejlepší investiční příležitosti

Pět vozů Ferrari, jejichž hodnota v budoucnu s téměř stoprocentní pravděpodobností poroste. Na těchto autech zkrátka neproděláte.

Číst celé

BMW M3 GTR Straßenversion: Závodní M3 pro každý den nikdy nevyjela

Coupe Sport Leichtbau nebylo nejlepší silniční verzí BMW M3 E46. BMW v roce 2002 vyrobilo několik kusů GTR Straßenversion, které se i přes homologaci pro běžný provoz nikdy nedostaly na silnici.

Číst celé

Za volantem Mazdy RX-7 FC3S. Sen s ještě lepším probuzením!

Když jsme dostali nabídku na setkání s RX-7 FC3S, zajímalo nás jen to, že je pojízdná. Skvělé to ale nebylo jen proto, že jsme se v ní konečně svezli.

Číst celé