Čtveřice Demonů hledá vymítače. Všechny se vydraží na jediné aukci

Dodge Challenger SRT Demon je jako dragster schválený pro silniční provoz. Čtveřice kusů z omezené série bude na prodej v jediné aukci.

Existuje někdo, kdo v dnešní době stále vyrábí auta, ze kterých se vážně tají dech? Ano, jsou to Američané. Zatímco automobilky ve zbytku světa řeší, jak pro silniční provoz zlegalizovat nejnovější modely v rámci přísných emisních norem, ve Spojených státech amerických vyrábějí opravdu dechberoucí auta.

K takovým autům patří i Dodge Challenger SRT Demon, který vznikl už v roce 2017 jako extrémnější verze Challengeru SRT Hellcat. Divize Dodge Street & Racing Technology si dala záležet, aby z Challengeru udělala démonsky rychlé auto, čemuž odpovídá i jeho jméno. Technická řešení, s nimiž je SRT Demon ve sprintu rychlejší než Bugatti Chiron jsme vám představili už dříve.

Schováváte pod matrací statisíce dolarů a toužíte po vlastnictví alespoň jednoho kusu? Dodge omezil výrobu Challengeru SRT Demon na 3 300 kusů, které byly rychle vyprodány, a poslední exemplář opustil výrobní linku před několika měsíci. Vy však máte štěstí, protože v termínu 26. – 29. června 2019 se v americkém Connecticutu koná aukce Barrett-Jackson Northeast 2019, kde se bude prodávat čtveřice téměř nových Demonů.

Všechny čtyři Demony byly vyrobeny v roce 2018 a u všech nechybí příplatková výbava Demon Crate obsahující vybavení pro použití na dragstripu.

Vzácný interiér Demonic Red

Challenger SRT Demon vznikl jako dragster s homologací pro silniční provoz, takže se uvnitř nachází plnohodnotný interiér. Většina vyrobených Demonů byla vybavena černým čalouněním, ale tento konkrétní má příplatkovou kůži v odstínu Demonic Red. Červený interiér, který byl nabízený k pěti různým odstínům laku, je vzácný, protože jej má pouze 245 exemplářů. Černý Demon najel pouhých 13 kilometrů.

Koupíš si mě?

Unikátní šedý

Pokud se vám nelíbí červená kůže, k dispozici je další exemplář pyšnící se exkluzivitou. Demon byl nabízený ve čtrnácti různých barvách laku a odstín Destroyer Grey si objednalo pouze 264 zákazníků. Jedná se o překvapivě malé číslo, protože tmavý vzhled se k nátuře muscle caru opravdu hodí. Šedý Demon je navíc podepsaný jedním ze tří vedoucích inženýrů projektu. Od výroby urazil 547 kilometrů a většinu času je uschovaný v klimatizované garáži.

Koupíš si mě?

Třetí nejčastější volba zákazníků

Zákazníci kupující Challenger SRT Demon měli na výběr ze čtrnácti odstínů laku, mezi nimiž nechyběly ikonické odstíny z historie muscle carů Dodge jako Go Mango nebo Plum Crazy. Ty však patří k těm nejvzácnějším, protože se nejvíce kusů vyrobilo v barvách Redline Red, Billet Silver a Tor Red. Odstín Tor Red má tento kus, který je úplně nový a počítadlo ujetých kilometrů ukazuje továrních 5 mil (8 kilometrů).

Koupíš si mě?

Ten nejvzácnější na konec

Chcete svůj Demon červený, ale požadujete určitou exkluzivitu? Poslední ze čtyř nabízených Demonů je přesně pro vás. Vozů v odstínu Octane Red se totiž ze všech červených vyrobilo nejméně. Prodejce uvádí, že jde o jeden ze 174 vyrobených kusů v tomto odstínu. Jako jediný navíc uvádí i sériové číslo vozu, které je 2 999/3 300. Nájezd? Celých 11 kilometrů.

Koupíš si mě?

Historie Golfu GTI. Co stálo za zrodem ikony?

Volkswagen Golf GTI se dlouhodobě těší oblibě zákazníků a je ideální kombinací auta na běžné i zábavné svezení. Znáte jeho dlouholetý příběh?

Číst celé

Nissan Skyline GT-R R34: Kult stvořený filmem a virtuální realitou

Málokteré auto se do srdce benzínových nadšenců zarylo takovou silou, jako Skyline GT-R R34. V České republice jsme jej poznali hlavně díky počítačovým hrám a filmové sérii Rychle a zběsile. Někdo jej zatracuje právě z těchto důvodů, ale dělá ho to špatným? Rozhodně ne.

Číst celé

Začátky cizích značek v Americe: Evropské sportovní vozy

Ferrari, Lamborghini a Porsche v současnosti prodávají největší počet svých vozů na americkém trhu. Jak na něm začínaly?

Číst celé

Stěrače čelního okna vymyslela žena, ale lidé revolučnímu vynálezu nevěřili

Revoluční vynález Mary Andersonové zpříjemnil život za volantem nespočtu řidičů.

Číst celé

Mini Cooper: Legenda z Rallye Monte Carlo

Mini se stalo závodní legendou již při svém testování, ale až nasazení na Rallye Monte Carlo dokázalo, že velké divadlo lze zahrát i s malým kašpárkem.

Číst celé

Dlouhá cesta ke Cayenne: Jak postupoval vývoj čtyřmístných Porsche

Čtyřmístná Porsche jsou dnes běžná, ale cesta k prvnímu sériově vyráběnému modelu byla dlouhá a trnitá. Představujeme historii prototypů vozů Porsche pro čtyři pasažéry.

Číst celé