Čtveřice Demonů hledá vymítače. Všechny se vydraží na jediné aukci

Dodge Challenger SRT Demon je jako dragster schválený pro silniční provoz. Čtveřice kusů z omezené série bude na prodej v jediné aukci.

Existuje někdo, kdo v dnešní době stále vyrábí auta, ze kterých se vážně tají dech? Ano, jsou to Američané. Zatímco automobilky ve zbytku světa řeší, jak pro silniční provoz zlegalizovat nejnovější modely v rámci přísných emisních norem, ve Spojených státech amerických vyrábějí opravdu dechberoucí auta.

K takovým autům patří i Dodge Challenger SRT Demon, který vznikl už v roce 2017 jako extrémnější verze Challengeru SRT Hellcat. Divize Dodge Street & Racing Technology si dala záležet, aby z Challengeru udělala démonsky rychlé auto, čemuž odpovídá i jeho jméno. Technická řešení, s nimiž je SRT Demon ve sprintu rychlejší než Bugatti Chiron jsme vám představili už dříve.

Schováváte pod matrací statisíce dolarů a toužíte po vlastnictví alespoň jednoho kusu? Dodge omezil výrobu Challengeru SRT Demon na 3 300 kusů, které byly rychle vyprodány, a poslední exemplář opustil výrobní linku před několika měsíci. Vy však máte štěstí, protože v termínu 26. – 29. června 2019 se v americkém Connecticutu koná aukce Barrett-Jackson Northeast 2019, kde se bude prodávat čtveřice téměř nových Demonů.

Všechny čtyři Demony byly vyrobeny v roce 2018 a u všech nechybí příplatková výbava Demon Crate obsahující vybavení pro použití na dragstripu.

Vzácný interiér Demonic Red

Challenger SRT Demon vznikl jako dragster s homologací pro silniční provoz, takže se uvnitř nachází plnohodnotný interiér. Většina vyrobených Demonů byla vybavena černým čalouněním, ale tento konkrétní má příplatkovou kůži v odstínu Demonic Red. Červený interiér, který byl nabízený k pěti různým odstínům laku, je vzácný, protože jej má pouze 245 exemplářů. Černý Demon najel pouhých 13 kilometrů.

Koupíš si mě?

Unikátní šedý

Pokud se vám nelíbí červená kůže, k dispozici je další exemplář pyšnící se exkluzivitou. Demon byl nabízený ve čtrnácti různých barvách laku a odstín Destroyer Grey si objednalo pouze 264 zákazníků. Jedná se o překvapivě malé číslo, protože tmavý vzhled se k nátuře muscle caru opravdu hodí. Šedý Demon je navíc podepsaný jedním ze tří vedoucích inženýrů projektu. Od výroby urazil 547 kilometrů a většinu času je uschovaný v klimatizované garáži.

Koupíš si mě?

Třetí nejčastější volba zákazníků

Zákazníci kupující Challenger SRT Demon měli na výběr ze čtrnácti odstínů laku, mezi nimiž nechyběly ikonické odstíny z historie muscle carů Dodge jako Go Mango nebo Plum Crazy. Ty však patří k těm nejvzácnějším, protože se nejvíce kusů vyrobilo v barvách Redline Red, Billet Silver a Tor Red. Odstín Tor Red má tento kus, který je úplně nový a počítadlo ujetých kilometrů ukazuje továrních 5 mil (8 kilometrů).

Koupíš si mě?

Ten nejvzácnější na konec

Chcete svůj Demon červený, ale požadujete určitou exkluzivitu? Poslední ze čtyř nabízených Demonů je přesně pro vás. Vozů v odstínu Octane Red se totiž ze všech červených vyrobilo nejméně. Prodejce uvádí, že jde o jeden ze 174 vyrobených kusů v tomto odstínu. Jako jediný navíc uvádí i sériové číslo vozu, které je 2 999/3 300. Nájezd? Celých 11 kilometrů.

Koupíš si mě?

Pierre Veyron: Nejslavnější moderní Bugatti vzdává hold hrdinovi z odboje

Válečný hrdina a odbojář Pierre Veyron se nechal přemluvit k závodění Albertem Divem a byl jedním z nejdůležitějších jezdců Bugatti.

Číst celé

Audi R8 V12 TDI Le Mans: Ten supersport, co mohl změnit svět

Supersport s dvanáctiválcovým turbodieselem vznikl v dobách, kdy se automobilky nebály navrhovat vozy, které prostě nedávaly smysl.

Číst celé

Pět předválečných závoďáků, které pravděpodobně neznáte

Pětice závodních aut, v nichž jezdili jen ti nejbláznivější muži na planetě. Kolik z nich znáte?

Číst celé

Našli jsme funkci, která chybí moderním autům

Nouzové brzdění je zlo, ale co takhle něco ve stylu „sebevědomého“ přidávání?

Číst celé

Nissan GT-R, část pátá: Jaký je výsledný mix?

Vítáme vás u posledního dílu seriálu, který se věnuje konstrukci a vlastnostem Nissanu GT-R R35. V této části si shrneme, jaké je GT-R na silnici i mimo ni a zároveň přidáme osobní zkušenost jednoho profesionálního řidiče sportovních vozů.

Číst celé

Eduardo Weber: Slavný výrobce si zpečetil svůj osud spoluprací s fašisty

Italský inženýr Eduardo Weber byl průkopníkem ve výrobě dvojitých karburátorů. Spolupráce s italskými fašisty však znamenala jeho předčasný konec.

Číst celé