Chevrolet se pokusil rozkazovat sněhu. Tekuté řetězy omezovaly prokluz kol

Vysoký točivý moment a pohon jediné nápravy může ve sněhové nadílce představovat problém. Chevrolet v roce 1969 experimentoval s řešením, jak řidičům usnadnit život za volantem.

Za dlouhá desetiletí vývoje a existence přinesl automobilový nespočet zajímavých nápadů a technických řešení. Stejně jako dnes, i v minulých dobách představovala jízda na sněhu opravdovou výzvu i pro zkušené řidiče. Chevrolet v roce 1969 přispěchal s konstrukčním řešením, které mělo za úkol zlepšit přilnavost zimních pneumatik na sněhové nadílce.

Systém nástřiku „tekutých řetězů“ na hnaná kola se v katalogu příplatkové výbavy nacházel pod objednacím kódem V75 a byl k dispozici pro všechny vozy modelové řady. Mohl být namontován do luxusních full-size modelů, sportovních Chevelle či ekonomického kompaktu Chevy II. Na konci šedesátých let tento užitečný zlepšovák rozšířil nabídku zimních doplňků, mezi něž spadaly například ostřikovače čelních světel, vyhřívání zadního okna či výhřev bloku motoru.

Ovládání systému bylo zajištěno tlačítkem na přístrojové desce, které aktivovalo dvojici aerosolových kanystrů umístěných nad hnanými zadními koly. Uvnitř kanystrů byl uchována kapalina s obchodním jménem Liquid Tire Chain Traction Improver, jež byl vstřikována na pneumatiky, čímž došlo ke zlepšení trakce na sněhu i ledu. Zda takový systém skutečně fungoval a dokázal potlačit nepříznivé klimatické podmínky je však něco, na co bychom se museli zeptat amerických pamětníků.

I přes lákavou reklamu si praktického pomocníka do výbavy svého vozu zvolilo pouze 2 600 zákazníků. Přestože mohl být montován do všech modelů, nejvíce se vyskytl na palubě full-size Chevroletů. Nízká prodejní čísla pravděpodobně zapříčinila skutečnost, že tekuté řetězy vydržely v nabídce pouze jeden jediný rok. Velká část potenciálních zákazníků nejspíše nevěřila, že by podobný systém mohl opravdu usnadnit zimní ježdění.

Jak jsem se naučil meziplyn s dvojitou spojkou za volantem Hyundai i30 N

Nebyl jsem spokojený se svým řízením a zeptal se Petra ze Special Drive, jestli mě to naučí. Teď už konečně umím i meziplyn s dvojitou spojkou.

Číst celé

13B-MSP Renesis: Znáte poslední sériový wankel?

Atmosférický dvourotorový wankel nabízel vysoký litrový výkon a nechal se točit k 9 500 otáčkám za minutu. Spolehlivost nepatří k jeho kladným stránkám, ale charakter naopak ano.

Číst celé

Lotus Europa S: Civilizované Elise, které nikdo nekupoval

Několik let před úspěšnou Evorou se Lotus rozhodl navázat na úspěšný model z minulosti. Ke zklamání všech zúčastněných se však jednalo o naprostý prodejní propadák.

Číst celé

Začátky cizích značek v Americe: Japonská auta

Levné a ošklivé Subaru 360 nebo Toyota Crown otravující Američany při jídle. I takové byly začátky japonských značek v Americe.

Číst celé

5 zajímavostí o legendárním Jeepu Willys, který pomohl Spojencům vyhrát válku

Jeep Willys byl skutečným čtyřkolovým hrdinou druhé světové války. Připravili jsme pro vás 5 zajímavostí, které o něm možná nevíte.

Číst celé

Aston Martin V8 Zagato: Motor se vstřikováním nestačil na to, aby jel 300 km/h

Aston Martin se ve druhé polovině osmdesátých let spojil se Zagatem, aby společně oslavili ikonický DB4 GT Zagato. Vzácné GT vycházející z V8 Vantage je považované za jeden z nejlepších vozů značky všech dob.

Číst celé