Chcete Porsche 911 Carrera S? Tohle jsou jeho servisní náklady

Po vzoru Ferrari F430 jsme se rozhodli zjistit servisní náklady dalšího exkluzivního sportovního vozu, jímž je Porsche 911 Carrera S generace 997. Na kolik tahle sranda vyjde?

Porsche 911 je opravdovou automobilovou ikonou, a pokud se rozhlížíte po sportovním autě se slavným jménem, v tomto případě nemůžete šlápnout vedle. Během více než padesátileté historie vznikla řada generací a od každé z nich téměř nepřeberné množství různých verzí, což platí hlavně u novodobých kusů.

Přestože jsou vysoce výkonné varianty jako Turbo, GT2 či GT3 lákavé, v posledních letech nás stále více oslovují verze schopné jezdit v běžném každodenním provozu. Vhodným kandidátem může být Carrera S generace 997 s manuální převodovkou vyráběná od roku 2006, jíž lze pořídit už od 700 000 korun.

Ačkoliv je 911 za takové peníze opravdu lákavou koupí, nesmíme zapomenout na možné vysoké provozní náklady, které jsou spojeny s vlastnictvím aut prémiových a luxusních značek. Stejně jako v případě Ferrari F430 jsme se rozhodli kontaktovat nejbližší autorizovaný servis a zjistit, na kolik to celé vlastně vyjde.

Motor, převodovka a spojka

Porsche 911 si dlouhá desetiletí drželo svůj charakteristický atmosféricky plochý šestiválec, který si v případě zbrusu nového modelu už jednoduše nekoupíte. Carreru S 997 stále poháněl 3,8 litrový boxer o výkonu 360 koní a točivém momentu 400 Nm. Povedené hnací ústrojí si však žádá pečlivou údržbu. Nový vzduchový filtr lze pořídit za přijatelných 1 500 korun a výměna olejové náplně motoru stojí v autorizovaném servisu přibližně 10 000 Kč.

Při fatální závadě nelze objednat nový motor jako celek, protože jej Porsche dodává pouze po částech. Za takzvaný „polomotor“ kombinující blok, klikovou hřídel a ojnice s písty zákazník zaplatí ohromných 700 000 korun. Hlavy motoru a další komponenty je potřeba dokoupit zvlášť, což prodraží výměnu ještě více.

Kromě řidičského zážitku je další důležitou vlastností manuální převodovky její snadná údržba, k níž patří pouze pravidelná výměna oleje. Za tento zákrok si servis Porsche naúčtuje necelých 6 000 korun. Nová převodovka už ale tak levná není, jelikož vychází na 178 000 korun. Výměna spojky pak vyjde na 50 000.

Podvozek a brzdy

Porsche v případě Carrery S, na rozdíl od běžné Carrery, použilo snížený podvozek vybavený dynamicky nastavitelnými tlumiči, které ovládal elektronický systém PASM (Porsche Active Suspension Management). Technicky pokročilý podvozek si ale v případě poškození žádá nákladnou opravu. Pár předních tlumičů včetně pružin se v katalogu Porsche nachází za 44 500 korun, zadní pár stojí o přibližně 3 000 méně.

Za devatenáctipalcovými koly lze nalézt běžné brzdy s ocelovými kotouči, jež jsou na poměry dražších sportovních vozů relativně dostupné. Vlivem použitého materiálu vyjde výměna předních kotoučů a destiček na 31 000 korun, brzdy zadní nápravy stojí přibližně 29 000 korun.

Kola a pneumatiky

Častá ostrá sportovní jízda si v rámci údržby nejčastěji vybírá daň na pneumatikách. Pokud se rozhodnete své Porsche přezout v autorizovaném servisu, za sadu nového obutí zaplatíte 30 000 korun. Jestliže zakoupíte exemplář s poškozenými koly, nebo je zvládnete poškodit sami, za novou sadu zaplatíte astronomických 178 000!

Skládací střecha

Podobně jako u konkurenčních sportovních vozů, i Porsche 911 Carrera S bylo dostupné jako kabriolet. Elektricky ovládaná skládací střecha si oproti běžnému kupé žádá zvláštní servisní náklady. Autorizovaný servis vystaví zákazníkovi za pořízení a montáž nové látkové střechy fakturu, na jejímž konci bude uvedena částka 84 000 korun.

Za materiály a údaje poskytnuté za účelem vzniku tohoto článku děkujeme společnosti Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o.

GTO versus GTO: Obstálo Ferrari proti Pontiacu v americkém testu?

Americký magazín Car and Driver nezvládl sehnat originální Ferrari 250 GTO do unikátního srovnávacího testu s americkým Pontiacem GTO, a tak musel improvizovat. Čtenářům přinesl srovnání na základě kratičkých dojmů, jaké novináři získali na sedadle spolujezdce Ferrari a ve speciálně vyvinutém muscle caru.

Číst celé

Ferrari P4/5: Rozpoutalo konflikt mezi sběratelem a továrnou Ferrari

Jim Glickenhaus je nadšeným sběratelem závodních Ferrari, ale automobilce se nelíbilo, když se rozhodl závodit s vlastním prototypem jejich značky.

Číst celé

Paul Rosche: Motorářský génius z BMW a konstruktér motoru McLarenu F1

Paul Rosche se jako talentovaný inženýr s citem pro vačkové hřídele podílel na vývoji nejslavnějších motorů v historii BMW.

Číst celé

Bentley proti Le Train Bleu. Nemožný závod auta s vlakem

Woolf Barnato, člen skupiny závodníků Bentley Boys, se v roce 1930 vsadil, že dokáže porazit slavný luxusní francouzský noční expres Le Train Bleu. Závodil proti němu ve svém Bentley Speed Six.

Číst celé

Chrysler Turbine: Mexického prezidenta zajímalo, jestli jezdí na tequilu

Experimentální Chrysler Turbine uměl spalovat téměř jakoukoli hořlavinu, k čemuž patřil i oblíbený mexický alkohol.

Číst celé

Rudolf Uhlenhaut: Brilantní inženýr Mercedesu a otec legendárního Gullwingu

Rudolf Uhlenhaut byl šikovný inženýr, který se nebál posadit za volanty závodních vozů, na jejichž vývoji usilovně pracoval.

Číst celé