Bugatti představuje nový unikát. Není ale už příliš drahý?

Bugatti vzdává hold legendárnímu modelu Type 57 SC Atlantic novým limitovaným hypersportem, který vznikl na platformě Chironu. I přesto se nemůžu zbavit dojmu, že jedna jeho vlastnost zachází do extrému.

Ženevský autosalon je v plném proudu a mezi desítkami nových vozů se představují i nejnovější sportovní a hypersportovní vozy. Značka Bugatti už před několika dny začala lákat na zbrusu nový jedinečný hypersport, který už podle původního teaseru vzdává hold ikonickému typu 57 SC Atlantic.

Ten v době před druhou světovou válkou vznikl v počtu čtyř exemplářů, ale jeden z nich byl během konfliktu nenávratně ztracen poté, co byl ukryt francouzským odbojem před německými okupanty. Nově odhalené slibované Bugatti La Voiture Noire vzdává hold právě tomuto konkrétnímu vozu.

Karoserie černého hypersportu je zhotovená z ručně vyrobeného uhlíkového vlákna a její fascinující design odkazuje na tvary původního černého Atlanticu. Šestice výfukových koncovek se může na první pohled znát jako zbytečný prvek, ale je nutné připomenout, že i původní Atlantic měl stejný počet. Vzhled celého vozu jako takový je dokonalé designérské mistrovské dílo, jehož součástí jsou retro tvary spojené s moderními LED svítilnami.

Vzhledem k tomu, že je vůz navržený a vyrobený na platformě současného Chironu, není překvapením, že s ním sdílí i hnací ústrojí. Čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový motor W16 tedy dosahuje maximálního výkonu 1 500 koní a točivého momentu až 1 600 newtonmetrů. Až doposud je tedy nový hypersport La Voiture Noire úžasně dokonalý, ale stále se nemůžu zbavit pocitu, že mi na něm něco vadí.

Ačkoliv vzácné Bugatti vzniklo jako dárek pro Ferdinanda Piëcha, generální ředitel značky Stephan Winkelmann při oficiálním představení odhalil informaci o hodnotě vozu. Cena jediného vyrobeného exempláře je podle jeho slov 16,5 milionu euro, což je v přepočtu v aktuálním kurzu přibližně 422 milionů korun. Bugatti La Voiture Noire se tedy kromě vysoké exkluzivity jediného vyrobeného kusu může pochlubit i titulem nejdražšího nového vozu všech dob.

Nechápejte mě špatně, ale už od prvního okamžiku si myslím, že je taková cena přemršťená i v případě takto vzácného vozu. Pro srovnání, Bugatti prodává základní Chiron za cenu od 61 milionů korun. Nové La Voiture Noire je tedy téměř sedmkrát dražší než auto, na jehož základech vzniklo! Velké množství nul v částce mě ale nepobuřuje do takové míry, jako její smysl.

Je mi zřejmé, že dodatečný vývoj a výroba speciální karoserie stojí další finanční náklady, ale skutečně může mít takovou hodnotu, nebo se jen trh s vzácnými auty začíná dostávat do nepochopitelných výšin? Jsem jediný člověk na světě s pocitem, že je takové auto předražené o přibližně polovinu ceny? Co si o tom myslíte vy, je to podle vás skutečná hodnota vozu, nebo jen další součást postupně nafukující se bubliny na trhu s vzácnými auty?

Dvojice Aventadorů se prohání v italských kopcích

I Lamborghini natáčí reklamní spoty svých supersportů.

Číst celé

Peugeot 106 Rallye: Plecháče, muší váha, ale hlavně radost z řízení

Francouzský hothatch z devadesátých let je jasným důkazem, že i auto plechovými koly může vypadat skvěle.

Číst celé

Supersporty z Japonska: Tyhle 3 zanikly ve fázi prototypů

Japonští inženýři nenavrhují supersportovní vozy každý den, ale když to zkusí, výsledek jejich snažení stojí za to. Každý z těchto projektů měl slibnou budoucnost, ale všechny zanikly dříve, než dostaly šanci na úspěch.

Číst celé

Na kolik vyjde údržba Ferrari F430? Známe ceny

Máte zálusk na Ferrari F430, které se vyrábělo na samotném konci analogově smýšlející doby? Pravděpodobně vás bude zajímat, kolik peněz si musíte připravit.

Číst celé

Kontroverzní BMW navržená Chrisem Banglem. Jsou krásná, nebo ošklivá?

Chris Bangle patří k nejkontroverznějším automobilovým designérům posledních desetiletí. V letech 1992 až 2009 působil v BMW Group a podílel se na vývoji nejvýraznějších bavoráků moderní historie.

Číst celé

Porsche 911 Carrera RSR Turbo 2.1: Když atmosféra nestačí

Inženýři ze Stuttgartu zjistili, že jejich závodní atmosférické motory byly na vrcholu možností a vydali se cestou přeplňování. Carrera RSR Turbo 2.1 se stala prvním pokusem použití turbodmychadla v okruhové 911.

Číst celé