Bugatti představuje nový unikát. Není ale už příliš drahý?

Bugatti vzdává hold legendárnímu modelu Type 57 SC Atlantic novým limitovaným hypersportem, který vznikl na platformě Chironu. I přesto se nemůžu zbavit dojmu, že jedna jeho vlastnost zachází do extrému.

Ženevský autosalon je v plném proudu a mezi desítkami nových vozů se představují i nejnovější sportovní a hypersportovní vozy. Značka Bugatti už před několika dny začala lákat na zbrusu nový jedinečný hypersport, který už podle původního teaseru vzdává hold ikonickému typu 57 SC Atlantic.

Ten v době před druhou světovou válkou vznikl v počtu čtyř exemplářů, ale jeden z nich byl během konfliktu nenávratně ztracen poté, co byl ukryt francouzským odbojem před německými okupanty. Nově odhalené slibované Bugatti La Voiture Noire vzdává hold právě tomuto konkrétnímu vozu.

Karoserie černého hypersportu je zhotovená z ručně vyrobeného uhlíkového vlákna a její fascinující design odkazuje na tvary původního černého Atlanticu. Šestice výfukových koncovek se může na první pohled znát jako zbytečný prvek, ale je nutné připomenout, že i původní Atlantic měl stejný počet. Vzhled celého vozu jako takový je dokonalé designérské mistrovské dílo, jehož součástí jsou retro tvary spojené s moderními LED svítilnami.

Vzhledem k tomu, že je vůz navržený a vyrobený na platformě současného Chironu, není překvapením, že s ním sdílí i hnací ústrojí. Čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový motor W16 tedy dosahuje maximálního výkonu 1 500 koní a točivého momentu až 1 600 newtonmetrů. Až doposud je tedy nový hypersport La Voiture Noire úžasně dokonalý, ale stále se nemůžu zbavit pocitu, že mi na něm něco vadí.

Ačkoliv vzácné Bugatti vzniklo jako dárek pro Ferdinanda Piëcha, generální ředitel značky Stephan Winkelmann při oficiálním představení odhalil informaci o hodnotě vozu. Cena jediného vyrobeného exempláře je podle jeho slov 16,5 milionu euro, což je v přepočtu v aktuálním kurzu přibližně 422 milionů korun. Bugatti La Voiture Noire se tedy kromě vysoké exkluzivity jediného vyrobeného kusu může pochlubit i titulem nejdražšího nového vozu všech dob.

Nechápejte mě špatně, ale už od prvního okamžiku si myslím, že je taková cena přemršťená i v případě takto vzácného vozu. Pro srovnání, Bugatti prodává základní Chiron za cenu od 61 milionů korun. Nové La Voiture Noire je tedy téměř sedmkrát dražší než auto, na jehož základech vzniklo! Velké množství nul v částce mě ale nepobuřuje do takové míry, jako její smysl.

Je mi zřejmé, že dodatečný vývoj a výroba speciální karoserie stojí další finanční náklady, ale skutečně může mít takovou hodnotu, nebo se jen trh s vzácnými auty začíná dostávat do nepochopitelných výšin? Jsem jediný člověk na světě s pocitem, že je takové auto předražené o přibližně polovinu ceny? Co si o tom myslíte vy, je to podle vás skutečná hodnota vozu, nebo jen další součást postupně nafukující se bubliny na trhu s vzácnými auty?

Bugatti 1300 Concept: Bráška EB110 měl konkurovat Mazdě MX-5

Může se to zdát jako šílený nápad, ale Bugatti, tehdy vlastněné mužem jménem Romano Artioli, se skutečně rozhodlo, že postaví soupeře pro úspěšnou Mazdu MX-5.

Číst celé

Eliška Junková: Drobná dáma za volantem bugatky

Nadějně vyhlížející závodní kariéru Elišky Junkové ukončila tragická smrt manžela na Nürburgringu.

Číst celé

Top Fuel Dragster: 500 km/h za 4 sekundy

Akcelerace shodná s vystřelením z katapultu a šílené provozní náklady. Vrcholová třída dragsterů vyžaduje obrovskou porci odhodlání.

Číst celé

Shelby Mustang z Hertzu. GT350 H byl nejlevnější způsob jak získat závodní auto

Americká autopůjčovna Hertz se v roce 1966 spojila se Shelby, aby společně spustili program „Rent-A-Racer“. Za volant speciálního GT350 H mohl za malý poplatek usednout úplně každý.

Číst celé

Maserati 250F: Fascinující vítězství na Nürburgringu

Maserati předvedlo při návrhu 250F skvělou práci, ale i přesto s ním dokázal excelovat jeden jediný muž. Juan Manuel Fangio upevnil status legendy fascinujícím vítězstvím na Nürburgringu v roce 1957.

Číst celé

Audi Avus Quattro: Duchovní předchůdce Veyronu oslavoval úspěchy na okruhu AVUS

Audi na začátku 90. let vzdalo hold svým historickým úspěchům na legendárním okruhu AVUS. Koncept Audi Avus Quattro byl duchovní předchůdce Bugatti Veyron 16.4.

Číst celé