Budoucnost Lamborghini: Hybridy a útok na Nürburgring

Hybridní hnací ústrojí se v budoucnu kromě nástupce Aventadoru objeví i v případě menšího Huracánu a nového Urusu. Nad čtvrtým modelem nabídky stále visí otazník. Aventador se stane posledním atmosférickým dvanáctiválcem dílen Lamborghini.

Lamborghini je velkým zastáncem velkých atmosférických motorů a to i přes skutečnost, že ve svém nejnovějším modelu, jímž je SuperSUV Urus, použilo dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec vyvinutý Audi. Italská továrna dlouhé roky tvrdí, že se pokusí zachovat pravé DNA svých vozů, co nejdéle to bude možné. Trend moderních supersportů a hypersportů je však neúprosný a i v Sant‘ Agatě Bolognese budou muset použít elektromotory.

Ředitel značky Stefano Domenicali se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu rozpovídal o budoucnosti značky a nezapomněl se zmínit o nejstarším modelu nabídky, kterým je vrcholný Aventador uvedený na trh v roce 2011. Jeho spekulovaný nástupce si prý zachová plnotučný dvanáctiválec, jemuž ale bude pomáhat hybridní ústrojí s elektromotorem.

Elektrifikace budoucích Lamborghini není žádným tajemstvím a mluví se o ní nahlas už od představení Urusu, jehož nabídku by měla v následujících letech rozšířit hybridní verze využívající pohon převzatý z Porsche Panamera S E-Hybrid, kde vytváří výkon 671 koní a točivý moment 850 newtonmetrů.

Příjezd nástupce Aventadoru je zatím odhadovaný na začátek následujícího desetiletí, přičemž by na základě současného supersportu ještě měla vzniknout vrcholná verze Superveloce Jota. Nejrychlejší supersport současného Lamborghini už prochází vývojem a testováním na severní smyčce Nürburgringu a značka se chystá sesadit Porsche 911 GT2 RS z trůnu a ukořistit rekord zpět do Itálie.

Výrobu Jaguaru XK120 zdržel poválečný nedostatek

První sportovní vůz Jaguaru, který vznikl po druhé světové válce, byl mimořádným úspěchem. Těšil se velkému zájmu ze strany zákazníků, dařilo se mu na závodních tratích a dokonce se zařadil mezi nejrychlejší auta své doby.

Číst celé

Rodokmen motorů Volkswagen VR

Nezvykle navržené motory byly tím nejlepším, co Volkswagen v minulých dobách nabízel ve svých vozech.

Číst celé

Ford Mustang mohl být první běžnou čtyřkolkou

Legendární americký sporťák s pohonem všech kol? Ano, i to byla myšlenka lidí z Fordu v době, kdy Mustang zažíval boom.

Číst celé

Jak závodní XJ-S změnilo vnímání značky Jaguar

Závodní Jaguar XJ-S díky slavnému Tomu Walkinshawovi změnil vnímání značky v motoristickém sportu a ovlivnil vývoj jejích sportovních vozů.

Číst celé

Lamborghini Athon: Zapomenuté gesto od Bertone spasilo automobilku

V Bertone si všimli nepříznivé situace Lamborghini a na vlastní náklady vyvinuli prototyp, který slavnou automobilku zviditelnil. Netrvalo dlouho a Lamborghini získalo nové investory.

Číst celé

Duesenberg Model D: Limuzína, která měla být dražší a luxusnější než Cadillac

Limuzína Duesenberg Model D měla oživit zapomenutou americkou značku, ale nedostala se do sériové výroby, protože hlavní investor změnil názor a celý projekt ukončil.

Číst celé