Budoucnost Lamborghini: Hybridy a útok na Nürburgring

Hybridní hnací ústrojí se v budoucnu kromě nástupce Aventadoru objeví i v případě menšího Huracánu a nového Urusu. Nad čtvrtým modelem nabídky stále visí otazník. Aventador se stane posledním atmosférickým dvanáctiválcem dílen Lamborghini.

Lamborghini je velkým zastáncem velkých atmosférických motorů a to i přes skutečnost, že ve svém nejnovějším modelu, jímž je SuperSUV Urus, použilo dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec vyvinutý Audi. Italská továrna dlouhé roky tvrdí, že se pokusí zachovat pravé DNA svých vozů, co nejdéle to bude možné. Trend moderních supersportů a hypersportů je však neúprosný a i v Sant‘ Agatě Bolognese budou muset použít elektromotory.

Ředitel značky Stefano Domenicali se na Festivalu rychlosti v Goodwoodu rozpovídal o budoucnosti značky a nezapomněl se zmínit o nejstarším modelu nabídky, kterým je vrcholný Aventador uvedený na trh v roce 2011. Jeho spekulovaný nástupce si prý zachová plnotučný dvanáctiválec, jemuž ale bude pomáhat hybridní ústrojí s elektromotorem.

Elektrifikace budoucích Lamborghini není žádným tajemstvím a mluví se o ní nahlas už od představení Urusu, jehož nabídku by měla v následujících letech rozšířit hybridní verze využívající pohon převzatý z Porsche Panamera S E-Hybrid, kde vytváří výkon 671 koní a točivý moment 850 newtonmetrů.

Příjezd nástupce Aventadoru je zatím odhadovaný na začátek následujícího desetiletí, přičemž by na základě současného supersportu ještě měla vzniknout vrcholná verze Superveloce Jota. Nejrychlejší supersport současného Lamborghini už prochází vývojem a testováním na severní smyčce Nürburgringu a značka se chystá sesadit Porsche 911 GT2 RS z trůnu a ukořistit rekord zpět do Itálie.

Tafheet: Tvrdě postihované arabské driftování

Saúdští hazardéři se snaží vyhrát závod se smrtí, ale často riskují životy svého okolí. Ochránci zákona se s nimi pochopitelně nemažou. Tresty mohou dosáhnout i tisíce ran bičem.

Číst celé

Ur Quattro: Technologický sen z dílen Audi

Původní Quattro v osmdesátých letech otřáslo závodní kategorií rally a položilo základy budoucích rychlých čtyřkolek. Jeho kvality se však osvědčily i v případě běžné produkční verze.

Číst celé

Nissan GT-R, část prvá: Playstation nebo zázrak?

Sportovní Nissany s emblémem GT-R vždy přitahovaly všechny fanoušky japonských vozů, ale nejen ty. GT-R se stalo japonskou senzací, která se začala objevovat i v kreslených manga komiksech. Rozhodli jsme se, že vám představíme současnou generaci, známou jako R35, pěkně do puntíku. Během našeho pětidílného seriálu se se mu podíváme na zoubek. Dnes začneme zlehka: Otázkou, čím vlastně GT-R je v očích mnoha lidí, ale také na to, jaké je doopravdy.

Číst celé

Budoucí klasiky: Tato auta by mohla vydělat

Čtveřice aut, která dokáží přinášet radost a zároveň vám pomohou vydělat v budoucnu.

Číst celé

Připomeňte si Gallardo, kterým se Lamborghini rozloučilo s Valentinem Balbonim

Valentino Balboni pracoval pro Lamborghini dlouhých čtyřicet let a během té doby mu rukama prošla většina z vyrobených vozů.

Číst celé

Lamborghini Diablo GT se prodávalo s nejstylovějším zavazadlem na světě

Originální kufřík pro Lamborghini Diablo GT byl vyrobený z uhlíkových vláken a nesl sériové číslo svého vozu.

Číst celé