Budoucí klasiky: Tato auta by mohla vydělat
Čtveřice aut, která dokáží přinášet radost a zároveň vám pomohou vydělat v budoucnu.
Trh se zajímavými ojetými auty v posledních letech zažívá až nezdravý růst. Velké množství dříve levných a dostupných aut dnes stojí horentní sumy a majitelé mnohdy nevědí, co všechno by si za své exempláře mohli říct. Zkoušeli jste na některé z našich inzercích hledat zajímavé kousky do 150 000 Kč? Skutečnost, že za tyto peníze již není výběr tak velký, je až děsivá. Zastaví se vůbec někdy takový růst cen? I přesto se nám podařilo vybrat několik aut, jenž svým majitelům budou přinášet radost a postupně se stávají žádaná, nebo se stanou v budoucnu.
Alfa Romeo GTV
Když se podíváte na kupé GTV, napadlo by vás, že se poprvé ukázalo už v první polovině devadesátých let? Nestárnoucí křivky navrhlo italské studio Pininfarina a vůz dokázal být moderní až do roku 2005, kdy byl odebrán na odpočinek a nahrazen podobně krásnou Brerou. Pod kapotou se nacházela celá řada benzínových motorů počínající čtyřválcem 1.8 Twin Spark a končící 3,2-litrovým ikonickým vidlicovým šestiválcem Busso. V inzerci budete narážet převážně na dvoulitry, ale čas od času se objeví i plnotučná varianta za dostupné peníze. O kvalitách GTV vypovídá i názor Jeremyho Clarksona, který jej v roce 1998 zvolil nejlepším sportovním autem. Pokud dáváte přednost nebi nad hlavou, můžete se porozhlédnout po otevřeném Spideru.
Honda Prelude BA
Starých Hond lze v inzerci najít celkem dost, ale k těm nejzajímavějším patří Prelude třetí generace. Sportovní kupé od Hondy se v Evropě prodávalo s dvoulitrovými čtyřválci B20, z nichž nejsilnější dosahoval až 150 koní. Kromě neokoukatelného vzhledu s vyklápěcími světlomety některé vyrobené exempláře disponovaly systémem 4WS. S pomocí zatáčení i zadních kol dokázala Prelude projet oblouky daleko svižněji, než řada mnohem rychlejších konkurentů. V rámci testování magazínem Road & Track dokázala při slalomu udržet krok s vozy jako Ferrari či Porsche. Velkým problémem v dnešních dnech může být sehnání kondice, o které se vůbec vyplatí přemýšlet, což samozřejmě zvedá cenu zachovalých kusů.
Mazda MX-5 NA/NB
Nejlepší britský roadster všech dob, vyrobený Japonci, by neměl chybět na žádném seznamu sportovních a zajímavých aut. V naší cenové relaci lze vybírat hned ze dvou prvních generací a záleží už jen na vás, zda upřednostníte původní návrh s vyklápěcími světlomety, nebo pozdější vyladěnou verzi, jenž na trh přišla jako druhá generace. Charismatické čtyřválce v kombinaci s manuální převodovkou, pohonem zadních kol a skvělým podvozkem stvořily auto, jenž by měl za život řídit každý opravdový nadšenec. I přes obrovský počet vyrobených kusů začínají ceny zachovalých exemplářů růst, což nás dovedlo k myšlence, že by se jednoho dne mohlo jednat o cenné artikly. Poznáte sami, až budete hledat tu svou, že kusů nenapadených korozí a tunerem, v nejhorším případě obojím, je jako šafránu.
Škoda Octavia RS
Mnoha automobilovými nadšenci zatracována, ale národem milována. To je důvod, proč jsme si řekli, že Octavia RS nesmí chybět na tomto seznamu. Podle nás nejzajímavější první generaci lze pořídit již za cenu okolo sta tisíc, ale za lepší exempláře se vyplatí připlatit. Podobně jako u první Fabie RS by se v budoucnu mohlo jednat o vhodné investiční auto, protože stejně jako u MX-5, kusů nezničených tunery je stále méně. Podle nás je Octavia RS možnou sázkou na jistotu, ale jen na území našeho státu, v zahraničí se i přes velkou oblibu opravdové lásky nedočká. Česká republika ji zkrátka miluje. Chcete šikovný tip? Sežeňte žluté kombi, těch je prý nejméně (když opomeneme těžko dostupnou Octavii RS WRC Edition 100).