BMW M5 F90 se stalo čtyřkolkou neplánovaně
Pohon všech kol může v případě BMW M5 přitáhnout zcela novou klientelu, ač se to fanouškům nelíbí. Nové řešení ale má na první pohled skrytý smysl.
Rychlý sedan BMW M5 si získal svou oblibu kvůli skvělým jízdním výkonům, které byly vloženy do komfortního balení auta pro každý den. Povedené jízdní vlastnosti zajišťoval hlavně pohon zadních kol, díky němuž měla každá generace M5 sklony k častému driftování. Právě z tohoto důvodu skalní fanoušky pobouřil fakt, že aktuální generace F90 přišla s pohonem všech kol.
Dirk Hacker, viceprezident BMW M, ale v rozhovoru pro Autocar odhalil důvod tohoto rozhodnutí. Dle jeho slov bylo současné BMW M5 původně navrženo a testováno jako zadokolka. Za údajným rozhodnutím pro pohon všech kol stojí skutečnost, že je vývoj značky na limitu podélného zrychlení pro modely se zadním náhonem a čtyřkolka byla jediným možným řešením pro zlepšení akcelerace M5.

Milovníci rychlé jízdy s ustřelujícím zadkem ale nemají důvod truchlit. Moderní pohon všech kol M xDrive kvůli lamelové spojce disponuje možností pohonu pouze zadních kol, k čemuž dojde elektronickým vyřazením funkce předního pohonu. Fanoušci likvidování širokých zadních pneumatik si tak budou moci užívat i nadále. Na požádání jim k tomu dopomůže dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litru a výkonu 600 koní.
BMW M5 F90 dorazí na trh začátkem roku 2018 a v přímém souboji se utká s Mercedesem-AMG E63 S a Audi RS6. Kombi varianty Touring se bohužel nedočkáme.