BMW M3 a M4 se chtějí líbit emisním předpisům

Emisní limity hýbou světem odjakživa. Automobilky po celém světě se den co den snaží svým vývojem zavděčit stále přísnějším předpisům. Některé svůj smysl mají a auta poté jsou příjemnější pro náš další smysl, čich, jiné v nás podporují hněv. BMW se rozhodlo pro radikální řešení, jak přiblížit své sportovní modely budoucí normě.

V posledních letech se v rámci vývoje sportovních vozů ve velké míře využívá uhlíkové vlákno. Ať už se jedná o dekorace, či části karoserií a rozpěry, moderní ultralehký materiál má svůj smysl. Nižší hmotnost je prostě fajn. V určité míře je karbon používán i při zhotovení důležitých částí hnacího ústrojí, například v podobě spojovacích hřídelů. Právě tento materiál pro svou hnací hřídel využívají vozy BMW M3 a M4. Tomu je však konec, BMW je “nuceno” moderní řešení zahodit a vrátit se ke staré dobré oceli.

Příčinou tohoto řešení je montáž filtru pevných částic pro zážehové motory (PPF), aby výše zmíněné vozy splnily chystané emisní limity, které v budoucnu nahradí současnou normu EURO 6. Důvodem je skutečnost, že ocelový hřídel zabere méně místa, než karbonový a vytvoří prostor, do kterého se bude dát nacpat filtr PPF. Zda je toto řešení správné, to nevíme, posouzení necháme na vás. Ocelový hnací hřídel je prý speciálně vyvinutý a dle slov tiskového omezení by neměl omezit současný výkon vozů s přeplňovaným řadovým šestiválcem. Nové řešení by se mělo objevit ve vozech již od listopadu letošního roku, ale bude směřovat pouze na určité trhy. Zda se mezi ně řadí i ten český zatím nevíme, ale snaha o zalíbení se Evropské unii se nám nelíbí. Podobná rozhodnutí mnohdy zabijí ta nejlepší auta, mezi která BMW M3 a M4 rozhodně patří.

BMW 1602 Elektro-Antrieb: Praděda BMW i3

BMW na olympijských hrách v Mnichově roku 1972 představilo elektrickou verzi typu 1602, která se stala prvním elektromobilem v historii značky.

Číst celé

Maserati 5000 GT: Spojení přání Šáha z Persie a snu konstruktéra

Maserati 3500 GT změnilo filosofii automobilky, ale některým zákazníkům nestačilo. Italská továrna kvůli nim vyvinula vytříbené kupé, o které ale nebyl velký zájem.

Číst celé

Lamborghini Jarama: Kombinaci Miury a Espady miloval sám zakladatel značky

Jméno Ferruccia Lamborghiniho je nejčastěji spojováno s opravdovými supersporty, k nimž se řadí Countach, Murciélago či Aventador. Oblíbený vůz zakladatele Lamborghini byl ale jiného střihu.

Číst celé

Dan Gurney vyrazil proti nezdolným Jaguarům s Impalou. Rychle mu to zakázali

Stane se jen těžko, aby impala v divočině předstihla jaguára. Při automobilovém závodění v šedesátých letech se ale něco podobného vážně stalo.

Číst celé

Lamborghini Miura: Matka superaut uchvátila svět. Lidé nevěřili, že se bude vyrábět

Zvláštní koncepce s motorem uprostřed a překrásný design z pera talentovaného Marcella Gandiniho uchvátily svět. Miura byla nejdůležitějším modelem v historii Lamborghini, který udal směr, jakým se značka bude ubírat.

Číst celé

BMW 325iX Elektric: E30 na baterky testovala německá vláda i pošta

Studium elektrických pohonů si vyžádalo, aby s prototypy BMW 325iX Elektric jezdila i běžná veřejnost. Německá pošta používala kombík při doručování zásilek.

Číst celé