BMW M3 a M4 se chtějí líbit emisním předpisům

Emisní limity hýbou světem odjakživa. Automobilky po celém světě se den co den snaží svým vývojem zavděčit stále přísnějším předpisům. Některé svůj smysl mají a auta poté jsou příjemnější pro náš další smysl, čich, jiné v nás podporují hněv. BMW se rozhodlo pro radikální řešení, jak přiblížit své sportovní modely budoucí normě.

V posledních letech se v rámci vývoje sportovních vozů ve velké míře využívá uhlíkové vlákno. Ať už se jedná o dekorace, či části karoserií a rozpěry, moderní ultralehký materiál má svůj smysl. Nižší hmotnost je prostě fajn. V určité míře je karbon používán i při zhotovení důležitých částí hnacího ústrojí, například v podobě spojovacích hřídelů. Právě tento materiál pro svou hnací hřídel využívají vozy BMW M3 a M4. Tomu je však konec, BMW je “nuceno” moderní řešení zahodit a vrátit se ke staré dobré oceli.

Příčinou tohoto řešení je montáž filtru pevných částic pro zážehové motory (PPF), aby výše zmíněné vozy splnily chystané emisní limity, které v budoucnu nahradí současnou normu EURO 6. Důvodem je skutečnost, že ocelový hřídel zabere méně místa, než karbonový a vytvoří prostor, do kterého se bude dát nacpat filtr PPF. Zda je toto řešení správné, to nevíme, posouzení necháme na vás. Ocelový hnací hřídel je prý speciálně vyvinutý a dle slov tiskového omezení by neměl omezit současný výkon vozů s přeplňovaným řadovým šestiválcem. Nové řešení by se mělo objevit ve vozech již od listopadu letošního roku, ale bude směřovat pouze na určité trhy. Zda se mezi ně řadí i ten český zatím nevíme, ale snaha o zalíbení se Evropské unii se nám nelíbí. Podobná rozhodnutí mnohdy zabijí ta nejlepší auta, mezi která BMW M3 a M4 rozhodně patří.

Škoda MB Wankel: Rychlejší, prostornější, ale dražší embéčko

Škodovka v šedesátých letech experimentovala s rotačním motorem, který se mohl dostat pod kapotu legendárního embéčka. Do sériové výroby se nakonec nedostalo z důvodu nedostatku finančních prostředků.

Číst celé

Citroën DS: Francouzská Bohyně, která předběhla dobu o 20 let

Citroën DS je jedním z nejlepších, nejslavnějších a nejdůležitějších aut v historii automobilového průmyslu. Obrovský úspěch tohoto luxusního Citroënu odstartoval jen několik vteřin po oficiálním představení veřejnosti.

Číst celé

Superrychlí modří ptáci Malcolma Campbella

Slovním spojením Blue Birds jsou označovány speciály Malcolma Campbella, s nimiž stanovil devět rychlostních rekordů na souši a další čtyři rekordy na vodě.

Číst celé

Umění rychlosti: Poznejte karbonové šasi Aston Martinu One-77

Aston Martin One-77 je jedním z nejlepších superaut, která jsme dosud viděli, ale jeho karbonové šasi pod hliníkovou kůží je mnohem působivější.

Číst celé

NSU Ro 80: Chválený sedan, kterého se lidé báli

Novináři nezvyklý sedan z dílen NSU milovali a udělili mu důležitý titul, ale konstrukce, která byla ještě v plenkách, předurčila jeho neúspěch.

Číst celé

Ferrari 250 Europa: Příběh prvního sériového Ferrari od Pininfariny

Spojení automobilky Ferrari s karosárnou Pininfarina trvalo dlouhá desetiletí. Prvním společně vyvinutým vozem byl luxusní model 250 Europa.

Číst celé