BMW M3 a M4 se chtějí líbit emisním předpisům
Emisní limity hýbou světem odjakživa. Automobilky po celém světě se den co den snaží svým vývojem zavděčit stále přísnějším předpisům. Některé svůj smysl mají a auta poté jsou příjemnější pro náš další smysl, čich, jiné v nás podporují hněv. BMW se rozhodlo pro radikální řešení, jak přiblížit své sportovní modely budoucí normě.
V posledních letech se v rámci vývoje sportovních vozů ve velké míře využívá uhlíkové vlákno. Ať už se jedná o dekorace, či části karoserií a rozpěry, moderní ultralehký materiál má svůj smysl. Nižší hmotnost je prostě fajn. V určité míře je karbon používán i při zhotovení důležitých částí hnacího ústrojí, například v podobě spojovacích hřídelů. Právě tento materiál pro svou hnací hřídel využívají vozy BMW M3 a M4. Tomu je však konec, BMW je “nuceno” moderní řešení zahodit a vrátit se ke staré dobré oceli.

Příčinou tohoto řešení je montáž filtru pevných částic pro zážehové motory (PPF), aby výše zmíněné vozy splnily chystané emisní limity, které v budoucnu nahradí současnou normu EURO 6. Důvodem je skutečnost, že ocelový hřídel zabere méně místa, než karbonový a vytvoří prostor, do kterého se bude dát nacpat filtr PPF. Zda je toto řešení správné, to nevíme, posouzení necháme na vás. Ocelový hnací hřídel je prý speciálně vyvinutý a dle slov tiskového omezení by neměl omezit současný výkon vozů s přeplňovaným řadovým šestiválcem. Nové řešení by se mělo objevit ve vozech již od listopadu letošního roku, ale bude směřovat pouze na určité trhy. Zda se mezi ně řadí i ten český zatím nevíme, ale snaha o zalíbení se Evropské unii se nám nelíbí. Podobná rozhodnutí mnohdy zabijí ta nejlepší auta, mezi která BMW M3 a M4 rozhodně patří.