BMW M340d xDrive Touring: To jediné auto, které k životu potřebujete

Zajímá vás, zda existuje auto, které je to jediné, které potřebujete k životu? Ano, existuje. BMW M340d xDrive Touring je dokonalý univerzál, který zvládá cokoliv.

Trojkový bavorák je moje srdeční záležitost. Jak jsem již mnohokrát říkal, schopnější kombinaci aby člověk pohledal, když chce auto úplně na všechno. Rozumně velké a praktické rodinné auto s luxusním nádechem, dynamickým zevnějškem a nenapodobitelnými jízdními vlastnostmi prostě umějí v Mnichově stále nejlépe.

Fanouška možná nepotěší postupná proměna z dokonalého sportovního stroje v poněkud unifikovanější produkt, u kterého je stále těžší uvěřit sloganu hlásající radost z jízdy, to ovšem platí hlavně pro benzinové varianty. U nafty je totiž všechno při starém.

BMW M340d je totiž stále tím dokonalým univerzálem, jakým vždycky bývalo. Dostalo navíc přídomek M Performance, který značí, že je opět o něco výkonnější a sportovněji laděný, navíc také úspornější, jelikož tradiční kombinaci vrcholného naftového šestiválce, osmistupňového automatu a pohonu všech kol doplňuje nově také mild-hybridní systém.

K celkovému výkonu 340 koní a točivému momentu 700 Nm přispívá pouhými 11 koňmi, výkon ale není zrovna tím, co by téhle silniční lokomotivě chybělo. Vyrazit vpřed s razancí, která zahýbe s nejedním žaludkem, by totiž uměla i bez něj.

Oceníte spíš nenápadné starty pomocí generátoru a nějakou tu uspořenou kapku nafty. Já jsem autem jezdil v průměru za osm litrů, což je vzhledem k podávané dynamice hodně slušná vizitka. Naopak někoho možná nepotěší nemožnost vypnout stop/start, existuje na to však fígl spočívající v přepnutí do sportovního jízdního režimu.

Já ovšem holduji spíše režimu Eco Pro, ve kterém se tenhle vlk přestrojí do roucha beránčího. Osmistupňový automat, který mimochodem řadí naprosto senzačně, začne motor téměř podtáčet, po puštění plynu začnete plachtit setrvačností a celkově se naladíte na pohodovou vlnu, na které si budete užívat nezměrného přepychu uvnitř.

Kombinace čokoládové karoserie se stejně vyvedeným interiérem se navíc krásně povedla a všechno podtrhuje modernistický design s digitálními budíky a skvěle rozvrženou kabinou. Trochu baculatý volant s množstvím tlačítek mi vyhovuje méně než dřív, naopak nízká pozice za volantem je stále stejně dokonalá.

Takže jakmile pořádně přitopíte pod kotlem, necháte se vtáhnout do řidičské nirvány, jak to umí jenom trojkový bavorák. Budete si užívat dokonale vyváženého podvozku a nekonečné trakce čtyřkolky, která je vyvážená s prioritou zadní nápravy, tak když budete trochu chtít, můžete se sklouznout s naprostou přirozeností.

Vzhledem k tomu, že tenhle cvalík váží dvě tuny, překvapí, s jakou lehkostí se protahuje oblouky. V zatáčkách nedá svoji nadváhu příliš znát, ale když se blíží vingl a musíte ukrojit nahromaděnou rychlost, která nikdy není zrovna malá, to potom nejvíce proklínáte všechnu tu nabobtnalou hmotnost vinou velkého motoru, čtyřkolky, automatu, mild-hybridu a bohaté výbavy.

To je asi jediná výraznější kaňka BMW M340d Touring, nicméně jí navzdory dokáže tenhle nenápadný rodinný expres svojí dynamikou v přímce a schopnostmi v zatáčkách překvapit mnoho ambiciózních vozidel. A jestliže řešíte dva litry sem, dva litry tam, naftová M340d dává oproti svému benzinovému protějšku, který stejně vzbudí jenom nepatrně větší emoci, dokonalý smysl.

Život s Mazdou RX-8: Kam zmizely komprese?

V běžném případě má koupě ojetého auta jednoduchý postup. Vyberete si, zaplatíte a jedete domu. Jenže takhle svět rotačních motorů nefunguje ve chvíli, kdy chcete, aby vaše RX-8 opravdu za něco stála.

Číst celé

Historie Golfu GTI. Co stálo za zrodem ikony?

Volkswagen Golf GTI se dlouhodobě těší oblibě zákazníků a je ideální kombinací auta na běžné i zábavné svezení. Znáte jeho dlouholetý příběh?

Číst celé

Jak závodní XJ-S změnilo vnímání značky Jaguar

Závodní Jaguar XJ-S díky slavnému Tomu Walkinshawovi změnil vnímání značky v motoristickém sportu a ovlivnil vývoj jejích sportovních vozů.

Číst celé

Ferrari 250 GT SWB Breadvan: Pomsta za odmítnuté 250 GTO

Vlivný podnikatel Giovanni Volpi byl podporovatelem továrny Automobili Tourismo Sport, jíž založili bývalí zaměstnanci Enza Ferrariho. Ferrarimu se to pochopitelně nelíbilo a rozhodl se, že Volpimu nedodá jeho objednané Ferrari 250 GTO. Vznešený Ital se proto rozhodl postavit daleko lepší auto a jeho vývojem pověřil talentovaného inženýra Giotta Bizzarriniho. Výsledkem jeho snažení se stal závodní speciál známý jako „Breadvan“.

Číst celé

Porsche C88: Levné Porsche pro chudý čínský lid

Porsche vyvinulo experimentální lidový model na žádost čínské vlády, která později smetla celý projekt ze stolu.

Číst celé

Největší omyly amerického automobilového průmyslu 50. let

Americké automobilky v padesátých letech neslavily pouze úspěchy, ale rovněž udělaly chyby a omyly, které vedly k velkým úpadkům.

Číst celé