Corvette ZR1 se bála na okruhu a zavolala na tísňovou linku

Nejrychlejší Corvette současnosti umí být tak rychlá, že v některých zatáčkách dosahuje přetížení až 1,5 G.

Moderní auta už jsou velmi chytrá a snaží se chránit posádku ve svém interiéru. Své o tom ví i redaktor Automobile Magazine, který s novým Chevroletem Corvette ZR1 vyrazil na závodní okruh NCM Motorsport Park v americkém Kentucky. Výsledkem jeho zábavy byla trojice telefonátů na tísňovou linku GM OnStar.

K překvapení operátora však vůz ani jedinkrát neboural. Andy Pilgrim, redaktor magazínu a úspěšný závodník, totiž dostal nejrychlejší Corvette na pomyslný úplný limit jejích jízdních schopností. Kvůli vysokému přetížení, které místy dosahovalo hodnoty až 1,5 G, si auto s elektronickým mozkem usmyslelo, že muselo havarovat a okamžitě zavolalo o pomoc.

Poprvé k tomu došlo, když Pilgram začal silně brzdit do první zatáčky z rychlosti přesahující 240 kilometrů v hodině, podruhé se telefonát opakoval o minutu později a potřetí to Corvette nevydržela na konci téhož kola.

Chevrolet vydal prohlášení, že se podle jejich záznamů jednalo o úplně první případ, při němž některá z produkčních Corvette automaticky kontaktovala službu OnStar při rychlé jízdě, aniž by během ní došlo k nehodě.

Na celé video, které jednoznačně dokazuje úctyhodné jízdní vlastnosti amerického sportovního kupé, se můžete podívat právě teď.

Isdera Imperator 108i: Supersport, který Mercedesu nebyl dost dobrý

Eberhard Schulz byl neobyčejným studentem techniky, jehož práce zaujala i samotné Porsche, ale Mercedes-Benz naopak ne.

Číst celé

Katovna: Svými rozměry je to superrychlý obchoďák

Třetí Katovna v pořadí hodnotí nejen rychlé varianty běžně dostupných aut, ale i jednu žhavou sportovní novinku.

Číst celé

Jednoduchý Jeep pomohl vyhrát největší vojenský konflikt v dějinách

Spojenci vyhráli druhou světovou válku nejen použitím atomové bomby a obrovské vojenské mašinerie, která následovala po útoku na námořní základnu Pearl Harbor, ale i svou bohatou technickou vybaveností. Do ní spadal i jednoduchý Jeep, jež později dal vzniknout celé kategorii vozů, se kterými se na silnicích setkáváme dnes a denně.

Číst celé

Nissan GT-R, část druhá: Technologická vyspělost

V prvním článku (z pěti) tohoto seriálu jsme si obecně představili Nissan GT-R. Nyní se podíváme do hloubky jeho karoserie a motoru. 

Číst celé

Citroën 2CV Sahara: Jednoduchá čtyřkolka se dvěma motory

Sahara byla dalším geniálním Citroënem, který ale původně navrhl stavební inženýr M. Bonnafous.

Číst celé

Kde se v České republice projet?

Nepotřebujete vždy na okruh, protože to není místo, kde s Civicem natřete Veyron.

Číst celé