Virtuální znovuzrození Ferrari F40. Skvělé ze všech úhlů

Autor Samir Sadikhov pracoval na návrzích déle než rok.

Ferrari F40 bylo vyvinuto v osmdesátých letech jako oslava čtyřicátého výročí od založení automobilky a zapsalo se do historie superaut z několika důvodů. Když bylo v roce 1987 uvedeno na trh, jednalo se o historicky nejdražší model značky a zároveň se jednalo o poslední Ferrari, jehož oficiálního představení se zúčastnil Enzo Ferrari.

Současně se jednalo o první vůz z Maranella vyrobený z kompozitních materiálů a použitím velkých dílů přední a zadní části se celá karoserie skládala z pouhých jedenácti panelů, které navrhlo a vyrobilo studio Pininfarina. Přestože Ferrari původně plánovalo vyrobit pouhých 400 exemplářů, velký zájem zákazníků znamenal, že jich nakonec vzniklo více než 1 300, z nichž poslední opustil výrobní linku v roce 1992.

F40 bylo výjimečné i z dalších důvodů, k nimž se řadil spartánský interiér vybavený klimatizací jen z toho důvodu, protože se v dešti nadměrně mlžil. Závodní charakter nástupce a částečnou evoluci typu 288 GTO nezapřou ani kola uchycená centrálními maticemi a žaluzie pomáhající odvětrání motorového prostoru.

Ve snaze vzdát ikonickému Ferrari hold se grafik Samir Sadikhov rozhodl připravit návrh, jak by Ferrari F40 mohlo vypadat, pokud by vzniklo v současnosti. Zveřejněné obrázky jsou výsledkem více než jednoho roku usilovné práce, přičemž design supersportu vychází z moderních trendů Pininfariny. Ať už se jedná o červené nebo černé provedení, oživení F40 vypadá naprosto skvěle.

Ferrari F40 Valeo s automatem. Jedinečný vůz vznikl pro šéfa Fiatu

Jediné Ferrari F40 s automatickou převodovkou Valeo vzniklo ve spolupráci se společností Valeo pro šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho. Stále mělo dvakrát přeplňovaný motor V8, jezdilo přes 320 km/h, ale mělo elektronicky ovládanou spojku.

Číst celé

Milliken MX-1: Experimentální prototyp pro zkoumání negativních odklonů kol

Milliken MX-1 byl speciální prototyp pro testování odklonů kol. Ze zkušeností získaných při jeho výzkumu těží i tovární tým Ferrari.

Číst celé

Dělejte světu službu, jezděte zajímavými auty

Vlastnit uživatelsky příjemná auta je parádní komfort, ale i přesto existují lidé, kteří si rádi nechají ubližovat vlastní technikou. Ono to za to totiž celkem stojí.

Číst celé

Ferrari California: Proč byl základní kabriolet pro Ferrari důležitý?

California byla pro Ferrari důležitější, než by se zprvu mohlo znát. Přinesla několik významných prvenství a po dlouhých letech oživila technické řešení, které se naposledy objevilo v ikonické F40.

Číst celé

Dvojice Aventadorů se prohání v italských kopcích

I Lamborghini natáčí reklamní spoty svých supersportů.

Číst celé

Skrytá hrozba v motoru Jaguaru XK8. V čem je problém?

V motorovém prostoru Jaguaru XK8/XKR vyrobeného před rokem 2000 se ukrývá nebezpečné tajemství. Nikasilem ošetřené stěny válců totiž mohou znamenat problém.

Číst celé