Virtuální znovuzrození Ferrari F40. Skvělé ze všech úhlů

Autor Samir Sadikhov pracoval na návrzích déle než rok.

Ferrari F40 bylo vyvinuto v osmdesátých letech jako oslava čtyřicátého výročí od založení automobilky a zapsalo se do historie superaut z několika důvodů. Když bylo v roce 1987 uvedeno na trh, jednalo se o historicky nejdražší model značky a zároveň se jednalo o poslední Ferrari, jehož oficiálního představení se zúčastnil Enzo Ferrari.

Současně se jednalo o první vůz z Maranella vyrobený z kompozitních materiálů a použitím velkých dílů přední a zadní části se celá karoserie skládala z pouhých jedenácti panelů, které navrhlo a vyrobilo studio Pininfarina. Přestože Ferrari původně plánovalo vyrobit pouhých 400 exemplářů, velký zájem zákazníků znamenal, že jich nakonec vzniklo více než 1 300, z nichž poslední opustil výrobní linku v roce 1992.

F40 bylo výjimečné i z dalších důvodů, k nimž se řadil spartánský interiér vybavený klimatizací jen z toho důvodu, protože se v dešti nadměrně mlžil. Závodní charakter nástupce a částečnou evoluci typu 288 GTO nezapřou ani kola uchycená centrálními maticemi a žaluzie pomáhající odvětrání motorového prostoru.

Ve snaze vzdát ikonickému Ferrari hold se grafik Samir Sadikhov rozhodl připravit návrh, jak by Ferrari F40 mohlo vypadat, pokud by vzniklo v současnosti. Zveřejněné obrázky jsou výsledkem více než jednoho roku usilovné práce, přičemž design supersportu vychází z moderních trendů Pininfariny. Ať už se jedná o červené nebo černé provedení, oživení F40 vypadá naprosto skvěle.

Volvo Tundra: Vedení se bálo sériové výroby, tak design vykradli Francouzi

Volvo se na konci osmdesátých let pustilo do odvázaných kreací. Za touto stojí studio Bertone vedené Marcellem Ganidinim. Volvo ovšem pak nesebralo odvahu pustit Tundru do sériové výroby. Co naplat, odvahu nakonec sebral někdo jiný.

Číst celé

Nejslavnější Shelby GT500 na světě. Jak vznikla novodobá Eleanor?

Hlavní hvězdou filmu Gone in 60 Seconds nebyl Nicolas Cage, ale unikátní Shelby GT500 z roku 1967, který se proslavil jako „Eleanor“.

Číst celé

Youngtimer na obzoru: Audi R8 4.2 s manuálem

Tento článek bychom vlastně vůbec neměli vydat. Jakmile si totiž kultura automobilových nadšenců všimne zajímavého auta a udělá z něj legendu – nebo alespoň kult či youngtimera -, ceny začnou šplhat.

Číst celé

Audi Quattro Spyder: Nástupce Quattra se nedostal na trh, aby nenarušil rodinné vztahy

Audi Quattro Spyder se představilo jako nástupce legendárního Quattra, ale kvůli hrozícím sporům v rodině Ferdinanda Piëcha se nedostalo do sériové výroby. Zjistěte, jak Audi později využilo nákladný vývoj nového modelu s motorem uprostřed.

Číst celé

Vývoj Bugatti Veyron odstartoval skicou motoru W18 na obálce

Ferdinand Piëch toužil po exkluzivním osmnáctiválci, ale neměl pro něj vhodné auto. Přání jeho syna jej inspirovalo ke koupi Bugatti a vývoji Veyronu.

Číst celé

Ferrari Testarossa Spider: Unikát s manuálem i automatem zároveň

Unikátní otevřené Ferrari Testarossa vzniklo na míru pro šéfa Fiatu Gianniho Agnelliho. Kromě toho, že se jedná o jediný originální Spider, bylo tohle auto vybavené netradiční převodovkou.

Číst celé