Peugeot 508 1.5 Blue HDI: Designová fascinace

Nová generace Peugeotu 508 působí v pražských ulicích jako jezdící UFO. Podařený design prostě nejde přehlédnout.

V současné nabídce automobilek z celého světa lze najít opravdu nádherná auta, ale jen některá z nich v mých očích oplývají až dechberoucí krásou. Ačkoliv se neřadím k obdivovatelům umění, dost možná jsem našel auto, jež bych okamžitě zaparkoval do interiéru nejbližší galerie s nejnovějšími uměleckými díly. Je jím zbrusu nový Peugeot 508.

Už od první chvíle mě nová 508 fascinuje designem připomínajícím nedalekou budoucnost. Mezitím, co mi předek připadá poněkud rozporuplný kvůli tvaru denního svícení, dokonale vynikne až ve tmě. Jelikož nová generace zatím není na našich silnicích častá, zajímalo by mě, co si říkají řidiči jedoucí proti mně za tmy při pohledu na rozsvícené Full LED světlomety. Zadní část s tmavým panelem splývá s černou perletí a opravdu hezká grafika svítilen vytváří tajemný dojem. Peugeot 508 na první pohled jednoznačně vypadá jako prestižní limuzína mezitím, co ale nezastává její pozici v nabídce.

Po otevření dveří s bezrámovými okny se člověku odhalí pro Peugeot typický nezvyklý interiér, který svými sedadly, tvary palubní desky a zběsile navrženým volantem dotváří futuristický vzhled vozu. Celkový design mi po usednutí do vozu připomněl Star Wars, přestože jsem zapůjčené 508 okamžitě dal přezdívku „Enterprise“. Vůz je moderními tvary a hlavně interiérem až příliš podobný smyšleným vesmírným plavidlům.

Testovaný exemplář je vybavený druhým nejvyšším stupněm výbavy Allure, v němž ale bohužel chybí parkovací kamera. Ačkoliv si někteří z vás právě teď uplivli, pravdou je, že je z nové 508 špatný výhled dozadu skrze vnitřní zpětné zrcátko kvůli malému zadnímu oknu. Čím si mě však Peugeot okamžitě získal je moderně designovaný a vcelku rychlý infotainment, jež se kromě dotykové obrazovky ovládá i mechanickými tlačítky z hliníku na palubní desce, které svým tvarem a rozmístěním až nápadně připomínají klávesy klavíru.

Z uživatelského hlediska má ale interiér několik drobných chyb. Francouzi jsou národem, jež se snaží vylepšit věci, které výrazné zlepšení nepotřebují. V případě 508 může být vhodným příkladem právě atypický tvar volantu. Ten mi navíc při mém vhodném nastavení pozice za ním zakrývá spodní část digitálního panelu zobrazujícího nejnutnější informace o jízdě. Z několika různých nastavení zobrazení přístrojů si však vybere každý a osobně jsem kvůli zažitému zvyku zvolil variantu s kulatým otáčkoměrem a rychloměrem.

Nový Peugeot 508 se mi dostal do rukou v poněkud zvláštní specifikaci, kterou si zákazníci v České republice normálně neobjednají. Stupeň výbavy Allure je totiž svázán se základním dieselem 1.5 Blue HDI se šestistupňovým manuálem. Kde je háček? Danou výbavu totiž u dealera objednáte pouze s některým z motorů skombinovaných s osmistupňovým automatem EAT8.

Když už jsem načal technickou stránku auta, pojďme se jí rovnou věnovat. Testovaná 508 se hýbe za pomoci malého vznětového motoru, který v kombinovaném jízdním režimu nabízí spotřebu nižší než 6 litrů na 100 kilometrů. Už jen tenhle parametr z krásného liftbacku dělá auto určené hlavně delším komfortním cestám. Podvozek je výborně naladěný a spolu se sedmnáctipalcovými koly s poměrně vysokým profilem pneumatiky snadno filtruje i větší nerovnosti, jichž je plná Praha a její blízké okolí.

Zvláště na okreskách se projeví, že základní 508 rozhodně není určená sportovní jízdě. Motor pochopitelně nerad pracuje ve vyšších otáčkách a dlouhé řízení s dvěma pastorky (citlivější nastavení funguje v nižších rychlostech a při parkování, tužší pak při běžné jízdě) poskytuje jen málo informaci o předních kolech. Přestože je auto v zatáčkách při rozumných rychlostech stabilní, je z něj cítit, že je projíždí jen, protože musí. Jelikož vyznávám tužší nastavení řízení, při každé jízdě zapínám sportovní režim upravující nastavení jeho posilovače.

Pokud to mám celé shrnout na závěr, Peugeot 508 v testované konfiguraci není dokonalým autem, protože mi k jeho jízdnímu projevu nesedí manuální převodovka, ale rozhodně není špatným autem. Ať už se jedná o nádherný moderní design, který bude stárnout pomalu, kvůli němuž mě tohle auto opravdu baví, nebo komfortní naladění podvozku. Nový Peugeot je skvělý společník na dlouhé cesty a s výkonnějším motorem a automatickou převodovkou EAT8 půjde o výborné rodinné auto.

Rodokmen motorů Volkswagen VR

Nezvykle navržené motory byly tím nejlepším, co Volkswagen v minulých dobách nabízel ve svých vozech.

Číst celé

Jirkovo auto roku 2017: Auto úplně každého roku

Píšu volbu nejlepšího auta roku 2017 jako třetí v pořadí, svého vítěze už popsal Honza a také Lukáš. Spoiler alert: Představím své favority odspodu, vítěze tedy najdete na konci.

Číst celé

Ferrari Testarossa: Unikátní bylo i obutí

Zářivý červený lak Rosso Corsa, vyklápěcí světla a vidlicový dvanáctiválec uložený uprostřed. V osmdesátých letech byla Testarossa snem puberťáků, dnes se stává ceněným klenotem v automobilových sbírkách po celém světě.

Číst celé

Rudolf Uhlenhaut: Brilantní inženýr Mercedesu a otec legendárního Gullwingu

Rudolf Uhlenhaut byl šikovný inženýr, který se nebál posadit za volanty závodních vozů, na jejichž vývoji usilovně pracoval.

Číst celé

Seznamte se s dívkou, po níž má Lotus Elise své jméno

Malý sporťák nese jméno vnučky tehdejšího majitele automobilky.

Číst celé

Subaru SVX: Příběh luxusního kupé, které se narodilo do špatné doby

Subaru SVX zaujalo elegantním aerodynamickým designem, silným šestiválcovým boxerem pod kapotou a skvělým komfortem. V současnosti má duchovního nástupce, který vsadil na odlišnou filozofii a uspěl.

Číst celé