Lancia Delta Futurista oživuje ikonu rally

Je fantastická, ale za cenu rovnající se supersportům je bohužel těžko dostupná.

Moderní pojetí automobilových legend v poslední době opravdu frčí. Singer Vehicle Design úspěšně obnovuje výrobu vylepšených historických Porsche 911 a společnost Manifattura Automobili Torino dříve tohoto roku uvedla na trh novou podobu legendárního Stratosu. Nyní se na světě objevuje další oživená legenda Lancie, jíž je úžasná Delta Futurista.

Za projektem stojí společnost Automobili Amos, jejímž cílem je přivést milovanou Deltu Integrale z roku 1989 do dnešního automobilového světa plného těžkých počítači řízených vozů. Jednoduchost, analogie a opravdový zážitek z řízení. Tak je prezentována romantická představa muže, který je opravdovým fanouškem rychlé Delty. Jak Eugenio Amos sám říká, bylo mu pouhých sedm let, když válela na tratích rychlostních zkoušek rally.

Exteriér nového vozu se od původního liší přepracovaným bodykitem, jehož díly jsou kvůli snížení hmotnosti vyrobené z uhlíkového vlákna. Výraznou změnou je odstranění páru zadních dveří. S použitím ultralehkého materiálu váží přepracovaná Delta pouhých 1 250 kilogramů. Interiéru dominují přední sedadla Recaro, upravený volant, hliníkové pedály a karbonové obložení.

Restomod, jak se modernizovaným klasickým autům oficiálně říká, pohání motor o síle 330 koní, jehož síla putuje na všechna kola skrze zesílenou originální převodovku a odolnější hnací hřídel a diferenciály.

Jedinou vadou na kráse Delty Futurista je prodejní cena. V přepočtu stojí přibližně 7,7 milionu korun. Za tolik peněz lze pořídit například slušně vybavené Ferrari 488 GTB. Pokud však po moderní Deltě toužíte i nadále, měli byste být rychlí, jelikož vznikne jen 20 exemplářů. Jeden z nich už zaplatil i zakladatel společnosti Singer Vehicle Design.

Znáte zapomenutou inovaci Henryho Forda, kterou zlepšil životy zaměstnanců?

Americký průmyslník Henry Ford ovlivnil vývoj automobilového průmyslu a zavedl revoluční inovace, ke kterým patřilo zkrácení pracovní doby.

Číst celé

Bentley proti Le Train Bleu. Nemožný závod auta s vlakem

Woolf Barnato, člen skupiny závodníků Bentley Boys, se v roce 1930 vsadil, že dokáže porazit slavný luxusní francouzský noční expres Le Train Bleu. Závodil proti němu ve svém Bentley Speed Six.

Číst celé

Lancia Stratos Sibilo: Sportovní vůz budoucnosti podle vizí 70. let

Sedmdesátá léta patřila k obdobím, kdy návrháři realizovali vášnivé představy o sportovních vozech budoucnosti. Stratos Sibilo byl jedním z nich.

Číst celé

Nejlevnější Suzuki Swift Sport v Čechách: Radost, nebo tragédie?

Koupili jsme asi nejlevnější atmosférické Suzuki Swift Sport v Česku, jako první auto na naučení sportovní jízdy. Jaké je?

Číst celé

Porsche Cayman S: Řekneme vám, kolik stojí provoz a servis

Zjistili jsme, kolik stojí provoz, údržba a velký servis sportovního kupé Porsche s motorem uprostřed z minulého desetiletí.

Číst celé

Nissan Skyline GT-R R34: Kult stvořený filmem a virtuální realitou

Málokteré auto se do srdce benzínových nadšenců zarylo takovou silou, jako Skyline GT-R R34. V České republice jsme jej poznali hlavně díky počítačovým hrám a filmové sérii Rychle a zběsile. Někdo jej zatracuje právě z těchto důvodů, ale dělá ho to špatným? Rozhodně ne.

Číst celé