Lancia Delta Futurista oživuje ikonu rally

Je fantastická, ale za cenu rovnající se supersportům je bohužel těžko dostupná.

Moderní pojetí automobilových legend v poslední době opravdu frčí. Singer Vehicle Design úspěšně obnovuje výrobu vylepšených historických Porsche 911 a společnost Manifattura Automobili Torino dříve tohoto roku uvedla na trh novou podobu legendárního Stratosu. Nyní se na světě objevuje další oživená legenda Lancie, jíž je úžasná Delta Futurista.

Za projektem stojí společnost Automobili Amos, jejímž cílem je přivést milovanou Deltu Integrale z roku 1989 do dnešního automobilového světa plného těžkých počítači řízených vozů. Jednoduchost, analogie a opravdový zážitek z řízení. Tak je prezentována romantická představa muže, který je opravdovým fanouškem rychlé Delty. Jak Eugenio Amos sám říká, bylo mu pouhých sedm let, když válela na tratích rychlostních zkoušek rally.

Exteriér nového vozu se od původního liší přepracovaným bodykitem, jehož díly jsou kvůli snížení hmotnosti vyrobené z uhlíkového vlákna. Výraznou změnou je odstranění páru zadních dveří. S použitím ultralehkého materiálu váží přepracovaná Delta pouhých 1 250 kilogramů. Interiéru dominují přední sedadla Recaro, upravený volant, hliníkové pedály a karbonové obložení.

Restomod, jak se modernizovaným klasickým autům oficiálně říká, pohání motor o síle 330 koní, jehož síla putuje na všechna kola skrze zesílenou originální převodovku a odolnější hnací hřídel a diferenciály.

Jedinou vadou na kráse Delty Futurista je prodejní cena. V přepočtu stojí přibližně 7,7 milionu korun. Za tolik peněz lze pořídit například slušně vybavené Ferrari 488 GTB. Pokud však po moderní Deltě toužíte i nadále, měli byste být rychlí, jelikož vznikne jen 20 exemplářů. Jeden z nich už zaplatil i zakladatel společnosti Singer Vehicle Design.

Prozradíme vám rozdíl mezi boxerem a plochým motorem

Ferrari v sedmdesátých letech označilo jeden ze svých motorů jako boxer, ale ve skutečnosti lhalo světu. Jaká je skutečná pravda ukrytá v útrobách typu Berlinetta Boxer?

Číst celé

Porsche 356/01: Počátek historie Porsche vznikl ve skromných poválečných podmínkách

Porsche se zapsalo do automobilové historie jako jeden nejslavnějších výrobců sportovních vozů. První vyrobený vůz značky vznikl v těžkých poválečných podmínkách poraženého Německa, ale byl okamžitým úspěchem.

Číst celé

Porsche 911 Carrera 2.7 Turbo: Příběh historicky první silniční 911 s turbem

Porsche 930 Turbo bylo oficiálně první silniční 911 s turbodmychadlem, ale sériovému vozu předcházel prototyp s menším boxerem o objemu 2,7 litru.

Číst celé

Závod, v němž nováček Ayrton Senna porazil deset mistrů F1

Mercedes-Benz se na oslavu otevření nově zrekonstruovaného Nürburgringu v roce 1984 rozhodl uspořádat závod pro dvacet jezdců, mezi nimiž bylo deset šampiónů z Formule 1. Tehdy je do jednoho porazil téměř neznámý nováček Ayrton Senna.

Číst celé

Gordon-Keeble GK1: Anglo-Američan v italském obleku s želvou ve znaku

Gordon-Keeble GK1 byl spojením britského podvozku, amerického osmiválce a italského designu. Uskutečněný sen dvojice inženýrů nesl znak, který by se odvážil použít jen málokdo.

Číst celé

Nissan GT-R, část druhá: Technologická vyspělost

V prvním článku (z pěti) tohoto seriálu jsme si obecně představili Nissan GT-R. Nyní se podíváme do hloubky jeho karoserie a motoru. 

Číst celé