Brabham BT62: 700 koní se prohnalo Goodwoodem

Supersport určený pro okruhové použití vypadá v pohybu skvěle a ještě lépe zní.

Brabham je ve světě motorsportu známé jméno. Kromě úspěšného působení v šampionátu Formule 1 jej proslavila i rodina talentovaných závodníků. Jack Brabham se stal mistrem světa za volantem monopostu F1 a jeho synové David a Geoff úspěšně závodili ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Slavné jméno se vrací na závodní tratě v podobě supersportu BT62, který pohání 5,4 litrový motor V8 uložený uprostřed.

Novinka se poprvé ukázala v pohybu na právě probíhajícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde si přihlížející mohou poslechnout zvuk sedmi stovek odvázaných koní. S pohotovostní hmotností pouhých 972 kilogramů dosahuje Brabham BT62 úctyhodného poměru 720 koní na jednu tunu.

Exemplář předvedený v Goodwoodu nese červenomodré zbarvení odkazující na monopost BT46B, s nímž tým zvítězil na Velké ceně Švédska roku 1978 a získal svou devatenáctou zlatou medaili. Značka vyrobí 35 kusů Celebration Series, z nichž každý bude nést jiné barevné schéma vítězných vozů týmů. Následně vznikne dalších 35 Brabhamů, které si budou moci zákazníci přizpůsobit podle svého gusta.

Všechna vyrobená auta budou použitelná jen na okruhu, ale výrobce již připravuje silniční verzi. Montáž bude probíhat na lince v Austrálii a vozy budou k dispozici s řízením na levé i pravé straně. Za svůj Brabham BT62 zaplatí hrstka zákazníků nejméně 1,3 milionu amerických dolarů.

Bizzarrini 1900 GT Europa: Poslední hřebíček do rakve

Bizzarrini byl výjimečný konstruktér, ale mizerný podnikatel. Přestože svým levným sportovním autem oslovil mnoho lidí, uspěchaná investice do materiálu mu vytvořila nepřekonatelnou překážku.

Číst celé

Challenger: Dokument popisující příběh Peugeotu 205 T16 v rally skupiny B

Starší dokument Challenger vypráví o vzniku a závodění Peugeotu 205 T16 ve skupině B.

Číst celé

Temple of Speed vstupuje do nové sezóny

Ohlédnutí za minulostí a náhled do budoucnosti magazínu nasáklého závodním benzínem.

Číst celé

Guinnessova kniha rekordů: Pět nevšedních nejlepších výkonů

Nejrychlejší drift nebo nejrychlejší akcelerace v elektrickém autě. To a další zajímavosti můžete najít v Guinessově knize rekordů.

Číst celé

Alfa Romeo 158/159 Alfetta: 2 tituly mistrů F1 a 26 vítězství v řadě

Alfetta patří k nejúspěšnějším závodním vozům všech dob. Alfa Romeo ji vyvinula pro nižší závodní kategorii, ale později s ní ovládla i královskou třídu Formule 1.

Číst celé

Lancia Thema 8.32: Předokolka s motorem Ferrari

Osmiválcová Thema se tvářila jako nenápadné Ferrari pro čtyři, ale více než na závodní tratě byla vhodná pro německý Autobahn.

Číst celé