Brabham BT62: 700 koní se prohnalo Goodwoodem

Supersport určený pro okruhové použití vypadá v pohybu skvěle a ještě lépe zní.

Brabham je ve světě motorsportu známé jméno. Kromě úspěšného působení v šampionátu Formule 1 jej proslavila i rodina talentovaných závodníků. Jack Brabham se stal mistrem světa za volantem monopostu F1 a jeho synové David a Geoff úspěšně závodili ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Slavné jméno se vrací na závodní tratě v podobě supersportu BT62, který pohání 5,4 litrový motor V8 uložený uprostřed.

Novinka se poprvé ukázala v pohybu na právě probíhajícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde si přihlížející mohou poslechnout zvuk sedmi stovek odvázaných koní. S pohotovostní hmotností pouhých 972 kilogramů dosahuje Brabham BT62 úctyhodného poměru 720 koní na jednu tunu.

Exemplář předvedený v Goodwoodu nese červenomodré zbarvení odkazující na monopost BT46B, s nímž tým zvítězil na Velké ceně Švédska roku 1978 a získal svou devatenáctou zlatou medaili. Značka vyrobí 35 kusů Celebration Series, z nichž každý bude nést jiné barevné schéma vítězných vozů týmů. Následně vznikne dalších 35 Brabhamů, které si budou moci zákazníci přizpůsobit podle svého gusta.

Všechna vyrobená auta budou použitelná jen na okruhu, ale výrobce již připravuje silniční verzi. Montáž bude probíhat na lince v Austrálii a vozy budou k dispozici s řízením na levé i pravé straně. Za svůj Brabham BT62 zaplatí hrstka zákazníků nejméně 1,3 milionu amerických dolarů.

Ford Fairlane 500 Skyliner: Střechu ovládala složitá elektronika

Pevná skládací střecha patří k vítaným prvkům konstrukce kabrioletů. Složitý systém je však velmi nákladný na výrobu a prvním autem se skládacím hardtopem, jehož produkce přesáhla 10 000 exemplářů, byl Ford.

Číst celé

BMW M1 během montáže cestovalo přes půl Evropy

Legendární BMW M1 mělo původně vzniknout za pomoci Lamborghini, ale z finančních důvodů se tomu nakonec nestalo. I přesto byl první supersport BMW úspěšný.

Číst celé

Připomeňte si, jak Lotus ohromil svět v roce 2010

Malá britská značka v roce 2010 plánovala slibnou budoucnost a cestu na špici. O několik měsíců později však byl přislíbený kapitál zamítnut a pět krásných konceptů upadlo v zapomnění.

Číst celé

Bugatti 1300 Concept: Bráška EB110 měl konkurovat Mazdě MX-5

Může se to zdát jako šílený nápad, ale Bugatti, tehdy vlastněné mužem jménem Romano Artioli, se skutečně rozhodlo, že postaví soupeře pro úspěšnou Mazdu MX-5.

Číst celé

Diagnostika v praxi: 5 důvodů, proč turbodiesel může ztratit výkon

Máte turbodiesel, který už nemá takovou sílu jako kdysi? Připravili jsme pro vás pětici důvodů, proč tomu tak může být.

Číst celé

Budoucí klasiky: Tato auta by mohla vydělat

Čtveřice aut, která dokáží přinášet radost a zároveň vám pomohou vydělat v budoucnu.

Číst celé