Honda Integra Type-R DC2: Neobyčejná předokolka

Rychlé kupé s pohonem předních kol je pro japonskou automobilovou produkci nezvyklé. V devadesátých letech se touto cestou zkusili vydat inženýři sportovní divize Hondy a výsledkem byl vůz, o kterém se již dlouhé roky říká, že je tím nejlepším s pohonem předních kol.

Oddělení Honda Type-R vzniklo za účelem vývoje sportovních vozů, jenž standardní vozy modelové řady značky okořenily vzrušením automobilových závodů. V současné době se na trhu setkáváme s rychlým Civicem Type-R, ale historie této divize přinesla výrazně zajímavější vozy. Tím pravděpodobně nejlepším je dvoudveřové kupé Integra Type-R, které je továrně označováno kódem DC2.

Integra Type-R, první model, který přinesl toto označení do Evropy, se poprvé představila v roce 1995 v Japonsku a byla určena pro zdejší trh. Pro domácí trh byl vůz odlišen vzhledem od variant ostatních trhů. Přední části dominovaly široké světlomety namísto dvojitých kruhových. Na americkém trhu se Integra Type-R prodávala s emblémy značky Acura. Produkce vozu byla omezena na pouhých 25 kusů denně a Evropě byl vůz v počátku prodáván pouze v bílé „Championship White“, v níž Honda zvítězila v roce 1965 v F1.

Pod kapotou se nacházel jeden z největších masterpieců, který v Hondě kdy zkonstruovali. Jednalo se o řadový čtyřválec B18C, se zdvihovým objemem 1,8 litru a variabilním časováním ventilů DOHC VTEC, jehož červené pole otáčkoměru začínalo v 9000 otáčkách za minutu. Motor dosahoval maximálního výkonu 190 koní při 8000/min. Tím se inženýrům z Honda Type-R podařilo dosáhnout 105,7 koní na 1 litr objemu. Veškerá síla motoru byla přenášena na přední kola skrz pětistupňový manuál a samosvorný diferenciál.

K výkonnému motoru bylo nutno vyvinout odpovídající podvozek. Karoserie Integry byla zesílena a podvozek splňoval požadavky homologace pro automobilové soutěže skupiny N. Vpředu i vzadu byla použita dvojitá příčná ramena a ve srovnání s běžnými verzemi byla světlá výška vozu nižší o 15 milimetrů. Samozřejmostí byla zesílená uložení a zkrutný stabilizátor. Nová kola s rozměrem 6×15 palců obouvala pneumatiky Bridgestone Potenza o rozměru 195/55.

Ostrá verze Integry byla výsledkem vývoje, během něhož dostala nejen pořádný motor, ale zároveň prošla obrovskou dietou. Čelní sklo je o deset procent tenčí, kola jsou odlehčená a byla odstraněna nejen část zvukové izolace, ale také kryt rezervního kola. Ke sportovnímu charakteru interiéru vozu přispívala sedadla Recaro s přípravou pro čtyřbodové bezpečnostní pásy, titanová hlavice řadicí páky s krátkým chodem a doplňky z uhlíkových vláken. Exteriéru dominoval nový přední nárazník a zadní spoiler.

Nejsilnější Integra se stala okamžitým hitem na celém světě. Vůz nabízel skvělé výkony, kterými byla akcelerace na stovku za 6,2 sekundy a maximální rychlost 233 kilometrů v hodině, ale častěji o Integře Type-R uslyšíte kvůli jejím perfektním jízdním vlastnostem na zakroucených silnicích a přetáčivé charakteristice.

Jak závodní XJ-S změnilo vnímání značky Jaguar

Závodní Jaguar XJ-S díky slavnému Tomu Walkinshawovi změnil vnímání značky v motoristickém sportu a ovlivnil vývoj jejích sportovních vozů.

Číst celé

Jaké je nejlepší auto na světě?

Jaké je nejlepší auto na světě? Letem světem až do Itálie.

Číst celé

Zrození McLarenu F1: Napadlo nás to při čekání na letišti

Mohlo by se zdát, že si konstruktéři McLarenu vzali velké sousto, když chtěli navrhnout nejlepší auto na světě. Jenže oni to opravdu dokázali.

Číst celé

3 sportovní vozy jako skryté investice. Nevypadají, ale budou vzácné

Poslední Mazda s wankelovým motorem, sportovní roadster od Porsche a stařičká Toyota s motorem uprostřed. Trojice sportovních aut, které fanoušci rychlých kol přehlíží, ale v budoucnu budou hodně cenná.

Číst celé

Tafheet: Tvrdě postihované arabské driftování

Saúdští hazardéři se snaží vyhrát závod se smrtí, ale často riskují životy svého okolí. Ochránci zákona se s nimi pochopitelně nemažou. Tresty mohou dosáhnout i tisíce ran bičem.

Číst celé

25 zajímavostí o Corvette, které byste měli znát

Chevrolet vyrábí Corvette od roku 1953 a za tu dobu vzniklo více než jeden a půl milionu exemplářů. To dělá z Corvette jeden z nejpopulárnějších sportovních vozů všech dob.

Číst celé