Pagani nabízí majitelům Zond navrácení do stavu nového auta

Pagani na své první zákazníky nekašle, naopak. Chce využít svého bezkonkurenčního know-how a restaurovat Zondy do stavu nových aut.

„Přinést zpět lesk a původní krásu těchto mistrovských děl je pro nás velkým potěšením a zároveň velkou zodpovědností. Naši zákazníci se na nás spoléhají, protože jsme jediní na světě schopní restaurovat Pagani, která vyjela z našeho Atelieru,“ uvádí na facebookové stránce automobilky sám Horacio Pagani. „Chceme dát našim zákazníkům ten skvělý pocit, jako by to bylo znova jejich poprvé.“

Majitelé prvních modelů Pagani nyní mohou svá auta nechat zrestaurovat přímo italskou značkou. Ta připravila nový program Pagani Rinascimento, který si klade za cíl nabídnout majitelům Zond obnovu auta do původního stavu, v jakém bylo při jejich prvním opuštění továrny.

Automobilka tvrdí, že během procesu nevynechá ani jediný šroubek. Každá součástka bude důkladně vyzkoušena a obnovena do dokonalého, originálního stavu.

Automobilka Pagani vznikla v roce 1999 a od té doby postavila 137 supersportů, což je až neuvěřitelně málo. Ročně vzniklo v průměru necelých osm vozů. I při enormní exkluzivitě mají některé Zondy najeto i 100 000 kilometrů. Pro majitele, kteří chtějí své Zondy mít znovu nové, bude připravený speciální tým, který nikdy nebude pracovat na více autech naráz.

Během celého restaurátorského procesu tým Pagani celé auto zdokumentuje fotkami, nákresy a měřením. Všechny tyto údaje jsou pak uvedeny ve speciální knize, kterou zákazník ke znovu novému autu dostane. Tato kniha bude sloužit i jako certifikát dokazující, že jeho Zonda byla zrestaurována samotnou firmou Pagani Automobili.

BMW M6 jako vrchol jedné éry mnichovské automobilky

Koupit si BMW M6 s motorem V10 se může zdát jako skvělý nápad, vždyť je to tolikrát oceněný skvost. Na druhou stranu, při provozování M6 na vás mohou čekat mnohá nepřijemná překvapení. Zajeli jsme za Petrem z Lanškrouna, který jednu takovou M6 má a jezdí s ní každý den, abychom zjistili, jak to je.

Číst celé

Tři N: Mladá sportovní divize Hyundai má základy u BMW

Vypadají jako obyčejná auta, ale výkony i schopnostmi překvapí. Kvůli čemu se sportovní divize automobilky Hyundai jmenuje N a proč má základy u BMW?

Číst celé

Alfa Romeo Tipo 33 Stradale byla nejkrásnějším supersportem své doby

Asi přesně nevím jak správně by měl tento magazínový příspěvek začít. Nevím, jak se má správně psát úvod k takové automobilové modle, jakou 33 Stradale bezesporu je. Asi jen slovo „ohromující“ může dobře popsat ty jemné a nádherné linie. Elegantní složitostí své techniky mě pak přivádí k dalšímu slovu – „dokonalost“.

Číst celé

Brzdy letošních F1 představují technickou magii

Oproti předchozím ročníkům jsou brzdy účinnější, lépe se chladí a dokonce i méně váží.

Číst celé

Edsel: Značka vyrábějící špatná auta ve špatný čas

Koncern Ford Motor Company chtěl otřást automobilovým trhem, ale ve skutečnosti vyhodil mnoho peněz z okna. Příběh značky Edsel ukazuje, že ani velké zázemí nezaručuje jistotu.

Číst celé

Pojďme restartovat Temple of Speed: Pomozte nám oživit benzinovou bibli

Přes pět let práce v českých automobilových médiích vedlo k jednomu velkolepému okamžiku. K dalšímu dětskému splněnému snu. Díky Temple of Speed to kdysi začalo a teď bych s přál, aby to u Temple of Speed zase skončilo. Vzpomínáte si na časopisy jako Top Gear, Evo, Speed a další? Pojďte nám pomoci vytvořit jeden takový v online prostředí.

Číst celé